1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2009. február 19-20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Közönségkapcsolatok (PR)
Miért aktuális téma a Reklám és a PR hatásának vizsgálata egy autósiskola életében?
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Marketingkommunikáció
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
A KÓRHÁZ STANDJA Minden, ami baba: Babamama-expo először Magyarországon a Heim Pál Gyermekkórház szakmai támogatásával Buncsik Ildikó – Kommunikációs és.
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
DPR kommunikáció lehetőségei
Az eseményszervezés formái, eszközei
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Új utakon a Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai Szövetség FAIRPRINT február 4. Hajdúszoboszló Dr. Peller Katalin.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
ELMONDJUK TÖRTÉNETÉT BEMUTATKOZIK A PREMIER KOMMUNIKÁCIÓS IRODA.
A tömegkommunikáció.
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Előadás másolata:

1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február

2 PR- és sajtóügynökségi tevékenység az egészségügyben

3 Az elengedhetetlen marketing Miért van szüksége egy kórháznak marketingre? Mert erősödik a verseny és kialakulóban vannak a piaci körülmények az egészségügyben. Mert a teljesítmény-finanszírozás bevezetése óta a kórházak érdekeltek a betegszám növelésében. Mert a szakmai fejlesztéseknek, beruházásoknak és az új szolgáltatásoknak kihasználhatóaknak és életképeseknek kell lenniük. Mert a magas gyógykezelési teljesítmény és az orvos-szakmai eredmények számára publicitást szerez és azt képes piacszerzésre fordítani. Mert segít a szűkös fejlesztési, üzemeltetési források hatékony elosztásában.

4 A professzionalizált és szegmentált munkamegosztás korában már a kórházak számára is kommunikációs és médiaügynökségek láthatják el a legsikeresebben a kommunikációs, PR- és marketing feladatokat. Az ügynökségi munka előnyei rugalmasság média kapcsolatrendszer nem szokványos „szóhasználat” a rutinmunka „átértelmezése” rendszerezettség

5 PR és kommunikáció, a hírnév gondozása A kórház ismertségének és jó hírének növelése a public relations eszközeivel. Hírek generálása - proaktivitás a szakmai média számára a napi belpolitikai média számára a bulvármédia számára „szenzációkeltéssel” nyilatkozati stratégia kialakítása és érvényesítése Publikációk – hitelesség növelése a szakmai média számára a bulvármédia (pl. orvosmeteorológia) számára

6 Sajtótájékoztatók szervezése - tematizálás előkészítés, lebonyolítás, nyomon követés infrastrukturális fejlesztésről események kapcsán rendezvények kapcsán betegtájékoztatási programok indításakor (pl.: tüdőszűrés kampány)

7 Közreműködés a found-raisingben 1 %-os felajánlások kapcsán a kórház alapítványának hirdetése, ajánlása

8 On-line felületek alkalmazása Internet site személyre szabott megtervezése, kialakítása bannercsere

9 Sajtókapcsolatok kiépítés fenntartás Sajtólista készítése helyi média (TV, rádió, írott sajtó, on-line) országos média (TV, rádió, írott sajtó, on- line) Protokoll-lista készítése államigazgatás egészségpolitika társintézmények egészségügyi hatóságok

10 Sajtólista napra kész frissítés 3-6 havonta, követi a személyi ill. egyéb változásokat jelentős az éppen adott médium stílusa, súlypontjai, tartalma, nézettsége, stb. Sajtóanyagok, kiadványok megírása (grafikusi tervezéssel is) mindig az aktuális médiumra tervezett közlemény ill. cikk megírása (a reklám nem cikk!)

11 További PR és sajtóügynökségi feladatok médiatréningek szervezése, előkészítése és lebonyolítása, nyomon követése interjúk szervezése, megjelenési felületek biztosítása különböző speciális események szervezése (pl. politikusi látogatások) különböző speciális események híreinek eljuttatása a sajtó számára

12 Vállalati kommunikáció (belső kommunikáció) A kórház imázsának tudatos kialakítása, annak ápolása esetleg javítása. A belső kommunikáció a PR-nak szinte az összes területét együttesen alkalmazza.

13 Belső kommunikációs feladatok lehetnek: csapatépítő tréningek szervezése, lebonyolítása, kiértékelése kommunikációs tréningek szervezése, lebonyolítása, kiértékelése belső kommunikációs dokumentumok gyártása (tervezése): hírlevél, vállalati újság/magazin, plakát, márkázott termékek stb. dolgozói rendezvények szervezése (pl.: dolgozói Mikulás ünnepség)

14 Manapság nem lehet eléggé hangsúlyozni a PR- és sajtómunka jelentőségét az egészségügyben. Az egészségügyi intézmények jó hírneve gondozásának bázisa lehet a szervezett és teljes körű ügynökségi tevékenység. A PR- és sajtóügynökség eszközeit maximálisan felhasználva emeli kliensei hírnevét és erősíti presztízsét. A jól végzett PR munka eredménye a munkavállalói elégedettség növekedése, a betegszám növekedése, az ellátási körzet bővülése, az ügynökség számára pedig az ügyfél elégedettség, tehát megvalósul a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolat.

15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Szabó László Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapesti Kommunikációs Főiskola főiskolai adjunktus Ypsylon Média ügyvezető H-1054 Budapest, Aulich u.8. II./4. Tel.: Fax: