A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége az egészségturizmus területén Sztojanovits Kristóf Budapest, 2008. február 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
Klaszterizáció A klaszter fogalma:
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Idegenforgalmi statisztika
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Dél-Alföldi Termál Klaszter
Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások?
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége és együttműködési lehetőségek
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
A turizmus szerepe és fejlesztési lehetőségei a határmenti területeken INNOAXIS project Pap Ági „Jó szomszédok a közös jövőért” Szabadka, november.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Budapest Utazás Kiállítás
barátok és kollegák-itthon és külföldön-, határokon átívelő kapcsolatok és utazások, csereprogramok szakmai tudást támogató szövetség, továbbképzések,
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
2006/072007/ / / /11 Partnerségben Budapestért.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.
2009–2010. évi iskolai naptár Ezt a sablont kinyomtatva falinaptárként használhatja, vagy bármely hónap diáját saját bemutatójába másolhatja. Ha meg szeretné.
Előadás másolata:

A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége az egészségturizmus területén Sztojanovits Kristóf Budapest, 2008. február 21.

Gazdag egészségturisztikai kínálat 1372 termálforrás 385 településen működik termál-, illetve gyógyvizű fürdő, 66 minősített gyógyfürdő, ebből 9 Budapesten 13 gyógyhely 211 ásványvízforrás 203 gyógyvízforrás 5 gyógybarlang 5 gyógyiszap lelőhely 1 mofetta (szárazfürdő) 2006: 55 gyógyszálloda 45 wellness szálloda 2007: 56 gyógyszálloda 63 wellness szálloda Forrás: OGYFI, Egészségturizmus stratégia és KSH

Külföldi turisták motiváció szerinti megoszlása Egészségmegőrzés: 3,5 nap és 13 900 Ft költés Összes 2,6 nap és 9 000 Ft költés ! 3,5 nap és 13900 ft Az összes 2,6 nap és 9000 ft 12%

A belföldi turisták motiváció szerinti megoszlása Vízparti üdülés 47,6% Hegyvidéki üdülés 11,5% Falusi turizmus 3,3% Körutazás 1,2% Városnézés 9,6% Iskolai tanulmányút, tábor 4,5% Gyógykezeltetés 0,1% Egészségmegőrzés 8,4% Konferencia, kongresszus 3,9% Üzleti út, kiállítás, vásár 3,2% Kulturális rendezvény, sportesemény 5,9% Vallási okok 1,1% Egtur költés 1 utazásra: 36 ezer ft Összesen 1 utazásra 10700 ft 5 napnál hosszabb egtur 10% 5 napnál hosszabb össz 3%

Az egészségturizmus szerepe a régiókban a belföldi látogatószám alapján   hányadik legfontosabb motiváció Balaton 11,5% 2. Budapest-Közép-Dunavidék 3,3% 7. Dél-Alföld 18,3% Dél-Dunántúl 21,9% Észak-Alföld 24,8% 1. Észak-Magyarország 9,4% 5. Közép-Dunántúl 10,3% 4. Nyugat-Dunántúl 42,1% Tiszta-tó 8,0%

A belföldi főutazás során végzett tevékenységek (%) passzív pihenés, kikapcsolódás 75,0 strandolás, fürdőzés 54,3 természeti látnivalók megtekintése 36,5 városlátogatás 34,4 rokonok, ismerősök felkeresése 32,5 kulturális látnivalók megtekintése 26,8 vásárlás 19,2 szórakozás, diszkó, tánc 16,8 gyógyfürdő, gyógykezelés igénybe vétele 16,1 horgászás 12,4 borkóstolás, pincelátogatás 10,7 wellness szolgáltatás igénybe vétele 8,3 vízisport 7,7 kerékpározás 5,0 egyéb kulturális rendezvények meglátogatása 4,2 világörökség megtekintése 2,7 hobby tevékenység 2,0 színház, opera, hangverseny látogatás 1,4

Egyre népszerűbb egészségturisztikai szolgáltatások A gyógyszállodák belföldi forgalma A wellness szállodák belföldi forgalma Az egészségturizmusra vonatkozóan 2006-os adatok is rendelkezésre állnak: -Az 1-3 éjszakás belföldi utazáson részt vevők 3,1%-a, -A négy- vagy többéjszakás belföldi utazáson részt vevők 9,2%-a utazott egészturisztikai motivációval. -Egészségturisztikai motivációval csaknem 1,2 millió fő utazott. (Az adatok az egynapos utazásokat nem tartalmazzák!) A gyógy- és wellness szállodák belföldi vendégforgalma egyaránt folyamatos növekedést mutat: -A gyógyszállodák belföldi forgalma 2002 és 2006 között 76,3%-kal emelkedett. (2001-ben kisebb csökkenés volt.) A wellness szállodák belföldi forgalma 2004 és 2006 között csaknem négyszeresére nőtt (265,7%-kal emelkedett). Forrás: KSH

Két, markáns célcsoport Gyógyszállodák Wellness szállodák A belföldi vendégéjszakák aránya 46,9% 70,3% Részesedés a belföldi szállodai vendégéjszakákból 21,5% 15,2% Belföldi vendégek átlagos tartózkodási ideje 3,1 nap 2,2 nap Belföldiektől származó szállásdíj-bevétel 5,5 mrd Ft 6,0 mrd Ft A gyógy- és wellness szállodák együtt: - a belföldi szállodai vendégéjszakák 36,7%-át adták 2006-ban; 11,5 mrd Ft bevételt realizáltak; ez a szállodák összes, belföldiektől származó szállásdíj-bevételének 34,0%-a. A gyógyszállókban magasabb a külföldiek aránya, a wellness-szállókat inkább a belföldi vendégek látogatják. Az átlagos tartózkodási idő a gyógyszállókban hosszabb, a wellness-szállókban rövidebb, mint a kereskedelmi szálláshelyi átlag. 2006-ban a gyógyszállodák kapacitáskihasználtsága 62,9%-os, a wellness szállodáké 49,5%-os volt. Mindkettő meghaladta a szállodák 47,5%-os átlagát, amihez a belföldi forgalom jelentős mértékben járult hozzá. Forrás: KSH, 2006

A szállodai kapacitás egyötöde Egységek száma Szobák száma Férőhelyek száma Szálloda 837 50 231 116 223 5 csillagos 18 3 897 8 017 4 csillagos 129 14 351 31 658 3 csillagos 449 22 717 52 805 2 csillagos 178 6 944 17 160 1 csillagos 63 2 322 6 583 Gyógyszálloda 55 14 014 Wellness-szálloda 45 3 738 9 021 Ker. szálláshely 3 056 120 323 315 284 A gyógyszállodák kapacitás adatai 1999, a wellness szállodáké 2004 óta állnak rendelkezésre. 2002 és 2006 között a gyógyszállodák egységeinek száma negyedével, férőhelyeinek száma ötödével nőtt. A szállodák egységeinek száma ebben az időszakban gyakorlatilag nem változott, férőhelyeinek száma 5,0%-kal emelkedett. 2004 és 2006 között a wellness szállodák egységeinek száma csaknem háromszorosára, férőhelyeinek száma három és félszeresére emelkedett. A szállodák egységeinek száma eközben 3,6%-kal, férőhelyeinek száma 5,3%-kal emelkedett. (A növekedésben a minőség javulásával együtt járó átminősítés is szerepet játszott.) Forrás: KSH, 2006

Nemzetközi kommunikáció súlypontjai Kiemelt termékek: Budapest Balaton Egészségturizmus Hivatásturizmus Legjelentősebb küldőpiacok: Németország, Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország, USA Legígéretesebb küldőpiacok: Észak-Európa (Dánia és Svédország), Franciaország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Oroszország További piacok: Hollandia, Belgium, Spanyolország, Japán, Svájc, Izrael, Ukrajna, Kína Egyediség Konkrétumok Komplexitás Minőség + Globalizáció 2007-ben külföldi vendégéjszakák 13,7%-át regisztrálták a gyógyszállodák. A vizsgált időszakban a legtöbb vendégéjszakát Németország (a gyógyszállodában töltött összes külföldi vendégéjszaka 39,3%-a), Ausztria (14,1%), Oroszország (4,3%) és Svájc (3,8%) adta. Németország esetében 9,7%-kal, Ausztria esetében 4,6%-kal, Svájc esetében 0,8%-kal csökkent, Oroszország esetében 43,4%-kal nőtt a gyógyszállodákban töltött vendégéjszakák száma.

Külképviseletek

Spa nemzetközi újságíró study tour Rendezvény Hirdetés Kiadvány Spa nemzetközi újságíró study tour

„Újságíró-invázió” Ausztria Németország Oroszország Észak – Eu. Románia Újságíró fogadások rangsora nemzetiségek szerint: 2007-ben az alábbi rangsor mutatja, hogy mely országokból érkezett a legtöbb újságíró hazánkba.

Belföldi kommunikáció súlypontjai Kiemelt termékek: Tematikus Év 2007– Zöld Turizmus Éve Tematikus Év 2008 – Vizek Éve Eseményturizmus Wellness és Egészségturizmus (Internet!!! + kiadvány) Üdülési csekk Egészségturizmus: Royal Spas of Europe (Európa Királyi Fürdővárosai) A jelenleg 8 tagból álló európai egyesület célja, azon magas színvonalat képviselő gyógyfürdők marketingtevékenységének támogatása, amelyeket történelmi szálak királysághoz, királyokhoz fűznek. Az egyesület magyar tagjai Budapest és Sárvár. Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. A két szervezet közötti együttműködés célja, hogy Budapest mint a magyar egészségturizmus egyik legjelentősebb desztinációja, megfelelő súllyal jelenjen meg a nemzetközi piacon. Az együttműködés kiterjed a marketingkommunikációra és a promóciós tevékenységre; így pl. az újságírók fogadására, külföldi megjelenésekre, stb. Magyar Wellness Társaság: A wellness-turizmus szakmai szervezete és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködése példaértékű. Céljuk a jelenlegi wellness-szállodai kritérium-rendszer továbbfejlesztése, amelynek eredményeképpen a wellness-hotelek között is különbséget jelentő minősítés valósul meg a marketingmunka minél eredményesebbé tétele, a turisták jobb tájékoztatása érdekében. Magyar Fürdőszövetség - Az elsősorban a magyarországi fürdőket tömörítő szakmai szervezetnek tagja a Magyar Turizmus Zrt is. Gyógy+wellness üdülési ajánlatok 2008 kiadvány Gyógy+wellness szolgáltatói kiadvány tartalmi bővítése és frissítése Royal Spas of Europe kiadvány módosítása (A/4 2 oldalas, angol-német)

Az oldal 2007 júniusában indult 3 nyelven (angol, német, magyar) Orosz verzió is készülni fog! Az oldalon megtalálhatóak: gyógyfürdők, gyógyszállodák, gyógybarlangok, Aquaparkok, Wellness Hotelek valamint részletes kereső segítségével szolgáltatások (TB támogatás, üdülési csekk, javallatok, Fizioterápias szolgáltatások) alapján is kereshetünk az adatbázisban 2008-as ajánlatos kiadvány tartalma is felkerült, ezek konkrét csomagokat jelentenek, amelyek megkönnyítik a választást, és nem kell akciók, jó lehetőségek után nyomozni Folyamatosan bővítjük és aktualizáljuk oldalt: Augusztus végén elhelyezésre került egy nyereményjáték, amely egyben a Spa kiállítás népszerűsítését szolgálja: Minden tizedik regisztráló belépőt nyer a novemberi Spa kiállításra, a játék elérhető a www.nyeremenyjatek.lap.hu-ról is, valamint számos csatornán kommunikáljuk Az idei évben el fog készülni az új Szépség&Egészség menüpont (összefoglalja a szépség, egészséghez- kapcsolódó szolgáltatókat, Pl.: fogorvosok, plasztikai sebészek, day spa-k) ez a külföldi érdeklődők számára igen hasznos, hiszen mint tudjuk virágzik a turizmus ezen ága Készül „Gyógy ABC”(ennek nem ez lesz a neve) „Mi fáj?” menüpont, ahol részletesen tájékozódhatnak a látogatók, hogy amennyiben bármilyen egészségügyi problémájuk adódna, mi a teendő és mely gyógy-létesítményt kell felkeresnie

A kampányévet megalapozó kutatások European Travel Commission (ETC): Tourism Trends for Europe (2006) Központi Statisztikai Hivatal Szálláshelyi adatok Keresletfelmérés A korábbi témaévek tapasztalatai (Nagy Ízutazás 2006, Zöld út 2007) Turisztikai szakértők megkérdezése A magyar lakosság utazási szokásai c. kutatások A magyar lakosság vízparti utazásokkal és egészség-turizmussal kapcsolatos attitűdjei, utazási szokásai és utazási tervei, 2007 A „Nagy Ízutazás”, illetve a „Zöldturizmus Éve” témaévek sikerére, a fogyasztók és a szakmabeliek pozitív visszajelzéseire alapozva a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban ismét egy kiemelt téma köré rendezi belföldi marketingakcióit. A Vizek Éve tematikus év során a vízparti üdüléseket, a strandokat, aquaparkokat, a gyógy- és termálfürdőket, valamint a wellnesst helyezi belföldi marketingtevékenysége középpontjába. A témaévet megelőzően, 2007 decemberében kutatást végeztünk a magyar lakosság vízparti utazásokkal és egészségturizmussal kapcsolatos attitűdjeiről, utazási szokásairól és utazási terveiről : - a kutatást készítette: Magyar Turizmus Zrt./M-Á.S.T. kft. - 1000 fős, véletlenszerűen kiválasztott mintán, - személyes megkérdezéssel, - megyei, településszerkezeti, nem és kor szerinti reprezentativitással.

Jelentős és növekvő piac, kedvező kilátások Nő a turisták egészségtudatossága. Növekszik az idősek aránya. A belföldi ún. főutazások leggyakoribb motivációja (39,7%) a vízparti üdülés. Az egészségmegőrzést mint a főutazás elsődleges motivációját 5,6%, a gyógykezelést 4,4% említette. A strandolást, fürdőzést mint a főutazás alatti tevékenységet 62,1%, a gyógyfürdőzést 18,6%, a horgászást 8,1%, a vízi sportokat 8,0%, a wellnesst 5,7% említette. A vízparti üdülés vagy egészségturizmus motivációval utazó magyarok átlagos tartózkodási ideje és fajlagos költése meghaladja a többnapos utazók átlagát. Nő az egészségturisztikai szolgáltatások iránti érdeklődés. A dián szereplő számok a magyar lakosság utazási szokásaira vonatkozó kutatásból származnak. Ennek az ugyancsak a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készült kutatásnak a legfontosabb eredményei a Turizmus Bulletin 2007/1-2. számában olvashatók. Forrás: ETC, KSH, MT Zrt./M.Á.S.T.

Víz, víz, víz… Megjegyzés: A belföldi turisták motivációi A Magyar Turizmus Zrt. adatai mellett a KSH statisztikái is azt támasztják alá, hogy a vízzel kapcsolatos utazások jelenleg is fontos szerepet töltenek be a magyar lakosság belföldi utazásaiban. A dián szereplő adatok a KSH 2005. évi keresletfelméréséből származnak. (2006-ban a KSH megváltoztatta a kérdőívben szereplő kategóriákat, megszüntette a „vízparti üdülés” válaszlehetőséget és létrehozta a „szórakozás, pihenés, sport” kategóriát, amely többféle motivációt foglal magában, ezért alkalmazzuk a 2005-ös adatokat.) A következőkben előbb a vízparti üdülésekkel, majd az egészségturizmussal kapcsolatosan ismerhetünk meg néhány fontosabb háttérinformációt. Megjegyzés: A belföldi turisták motivációi Forrás: KSH, 2005

2008 : VIZEK ÉVE A „ FORRÁS” Nem klasszikus turisztikai termék, inkább motiváció és nem szezonális Divatos, trendi→ korosztályi differenciálás a kommunikációban Keresletélénkítés, konkrét forgalomnövekedés → partnerség Egészéves figyelemfelkeltés és fenntartás → nagyközönségi akciók 1 üzenet 2-3, de tömegeket elérő újszerű marketingeszköz Országos kommunikációban havi régiós bontás + egészéves régión belüli termékalapú kampányok

Vízi/vízparti turizmus, aquaparkok, élményfürdők 2008 : VIZEK ÉVE 5 cseppben 1. január-április EGÉSZSÉGTURIZMUS 2. május BALATON 3. június Tisza-tó 4. július-augusztus TERMÉSZETES VIZEK Vízi/vízparti turizmus, aquaparkok, élményfürdők 5. szeptember- december

2008 : VIZEK ÉVE

2008 : VIZEK ÉVE 1. EGÉSZSÉGTURIZMUS január: Nyugat-Dunántúl február: Észak-Alföld március: Dél-Alföld április: Közép-Dunántúl 2. BALATON (május) 3. TISZA-TÓ (június) 4. TERMÉSZETES VIZEK Vízi/vízparti turizmus, aquaparkok, Élményfürdők( régió-független) 5. EGÉSZSÉGTURIZMUS szeptember: Észak-Magyarország október: Dél-Dunántúl november: Balaton december : Budapest

Kommunikáció - Honlap Állandó Változó

Kommunikáció - Honlap www.vizekeve.hu 3=4 ajánlatok régiós bontásban, ingyenes bekerüléssel Google alapú térkép Eseménynaptár, ingyenes bekerüléssel Játék Téli örömök (korcsolyázási lehetőségek) Közvetlen Skype elérhetőség Egyéb információk (pl. múzeumok), érdekességek

2008 A VIZEK ÉVE kommunikáció - a csapból is ez folyik… Blikk Nők Szaklapok Klub Rádió Danubius Rádió Study tour minden helyszínre (újságírók, híres emberek) Reklámajándékok: egérpad, úszósapka, labda Csatlakozott szolgáltatóknak csepp alakú matrica Itthon otthon van turisztikai melléklet M1 Napkelte RTL és TV2 Origo és Index Maxima, Metro, Sikk Világjáró Inmedio Relay Gilda Max mozgásközpont Egész éves falinaptár→12 hónapig, aktuális hónap/régió és az akció feltüntetve ( Torkos csütörtök, Nyitott pincék, stb.) M1 Híradó után esti bejelentkezés az adott régióról ( Balatoni nyár mintájára) Spa Honlap továbbfejlesztése Régiós akciókhoz flyer-ek, behúzható ajánlatos kiadványok Éves sajtó-együttműködések nagyközönségi tematikus lapokkal Online kampány keresőkön és női portálokon Földi sugárzású kereskedelmi televíziókkal rovatindítás, új projektekhez való csatlakozás (pl. Nagy Fogyás) Fix pontos óriásplakát kampány Vízitúra kiadvány Gerilla Kampány Info Rádió

-300 ezer példányban egész éves falinaptár→12 hónapig Kampány időszaka: 2007. december – egész hónap Területi lefedettség (Nagy forgalmú Relay és Inmedio újságárusok) 170 üzlet – Budapest és megyeszékhelyek, 200.000 db „2008 A vizek éve” falinaptár ütemezett kiosztása Tourinform-ok, RMI-k, belföldi rendezvények, kiállítások (Utazás 2008), fittness termek -Kiadványok – régiós ajánlatok országos terjesztéssel Tematikus központi és régiós kiadványok -30 óriásplakát „A” kategóriás helyeken Budapest és környékén Egész évben Utazáskiállítás

2008 : VIZEK ÉVE apróbb csobbanások 2008 : VIZEK ÉVE Együttműködő partnerek Szakmai partnerek: MSzSz NÜSZ Termál Klaszterek Balneológiai Társaság Országos Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság Magyar Fürdőszövetség Magyar Wellness Társaság Budapest Gyógyfürdő Zrt Aquaparkok Szövetsége Mahart Bahart Nem szakmai partnerek: ORFK Meteorológiai Szolgálat Vizimentők Ásványvízgyártók Gyógyvízgyártók Vitorlázás Horgászat Evezés Kajak-kenu Szörf Vizisí Jetski Wake board Jeges sportok (korcsolyázás, fakutyázás, jégtúra, jéghoki, jégvitorlázás) Aquaparkok

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!