Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 1 Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? Barát Tamás Főiskolai tanár a Magyar Public Relations Szövetség Örökös tagja, a CCO Magazin Főszerkesztője Új fogalom a public relations területén, az „epr”
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 2 Az előadás alapanyagául szolgáló tanulmány teljes szövege a CCO Magazin Szervezeti kommunikáció rovat oldaláról letölthető
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 3 A public relations a kommunikáció tudatos szervezése A public relations feladata: Elérni a közös megértést, létrehozni a kölcsönösen előnyös kapcsolatokat a szervezet és a közvéleménye, környezete között, a kétirányú kommunikáció útján. CERP
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 4 Mi az e-pr? Az e-pr a kommunikáció mindazon formáit magában foglalja, ahol a kommunikációban résztvevők elektronikus úton, interaktívan kommunikálnak egymással, akár a szervezeten kívüli, akár a szervezeten belüli környezetükkel teszik ezt, az Internet, vagy az Intranet segítségével. CERP
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 5 Mi az e-pr? Az „ePR” által közvetített, hírértékűvé formált üzenet 1. a közvélemény számára tájékoztatást nyújt, 2. a közvéleménnyel megérteti az üzenet tartalmát és célját, 3. a szervezet és a közvélemény, illetve a közvélemény és a szervezet közötti magatartás koordinálására szolgál. Csak akkor nevezhetjük az Internetet e-pr eszköznek, ha egyidejűleg felel meg az alapvető három kritériumnak:
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 6 e-pr WEB PR NET PR ONLINE PR Az új fogalmak:
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 7 50 millió hallgató = Forrás: Social Media Revolution c. film 50 millió néző = 50 millió látogató = 100 millió látogató = A világ internetfelhasználóinak száma túllépte a kétmilliárd főt Forrás: mediapiac.com október 21. A Facebook felhasználóinak száma túllépte a 500 millió főt Forrás: Facebook Mennyi időre volt szükség? 38 év 13 év 4 év 9 hónap
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 8 Médiafogyasztás - „Internetfogyasztás” Fanta Trend Riport A 18 és 25 év közötti korosztály több mint fele minimum napi két órát tölt internetezéssel, míg egyharmaduk hétköznaponként legalább 3 órát netezik és 106 percet tölt tévézéssel. Forrás:
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 9 Médiafogyasztás - „Internetfogyasztás” Facebook használat A 35 év alatti megkérdezettek 56 százaléka napi 1-10 alkalommal, 27 százaléka pedig naponta több mint 10 alkalommal lép be Facebook oldalára. Twitter használat: A használók 39 százaléka naponta több mint 10 alkalommal ellenőrzi üzeneteit! A 35 év alatti felhasználók 64 százaléka a munkahelyen, 65 százaléka a nyaralás alatt 40 százalékuk vezetés közben is twitterezik. Forrás:
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 10 e-pr SOCIAL NETWORK ONLINE DATABASE Az új eszközök BLOG
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 11 e-pr BLOG SOCIAL NETWORK ON-LINE DATABASE Az új eszközök Az egymáshoz tudatosan kapcsolódó szereplők egyének és szervezetek tudatos és szándékos kapcsolata. A hálózat a laza barátságtól, az összetartozás élményétől, a szoros üzleti kapcsolatok építéséig terjedhet. Facebook, LinkedinLinkedin, YouTubeYouTube MyspaceMyspace, WAYN, XING, Naymz, Plaxo,WAYNXING NaymzPlaxo, Slideshare Photobucket, Snapfish Flickr Jalbum, Fotothing, PanoramioJalbum, Fotothing, Panoramio, Zoominfo, FotoCommunityZoominfo FotoCommunity Photojournale Iwiw Iwiw, stb Social media interaktív, kétirányú kommunikáció Twitter
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 12 Példa az epr alkalmazásáraSocial Network
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 13 Social media – társadalmi – közösségi média A legismertebb megjelenések: A Facebook 2004-ben a Harvard Egyetem kollégiuma számára készült „üzenőlap”- ként indult. Ma két és többirányú kommunikációt biztosító közösségi információ-hordozó lapként üzemel. A twitter új újságírói műfajt teremtett. Maximálisan 140 karakter felhasználásával kell megfogalmazni a mondanivalót. Ez a 140 karakter kimeríti a tényhír műfajnak fogalmát. A 140 karakter figyelemfelkeltő cím és tényközlés is egyben. Ezzel a rövid tényközléssel el kell elérni, hogy az olvasó érdeklődjön a közlő célja szerinti hírértékűvé formált üzenet iránt.
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 14 TheEllenShow's 5,430,494 followers
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 15
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 16
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 17
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 18
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 19
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 20
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 21 A kutatási eredmények igazolják, hogy a neten talált információk hatására sokaknak megváltozik az egészséghez való hozzáállása, gondolkodásmódja (83%). … Népszerűek az életmóddal, egészségmegőrzéssel (67%), a gyógyszerek hatásával, mellékhatásaival (63%) foglalkozó írások sokan olvasnak szívesen a hasonló betegségben szenvedő betegtársak tapasztalatairól (54%) vagy a vizsgálati, diagnosztikai módszerekről (49%)” Forrás Szinapszis Kft. A teljes tanulmány elolvasható a Szinapszis oldalánA teljes tanulmány elolvasható a Szinapszis oldalán
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 22 Social media – társadalmi – közösségi média „A média – különösen az új, digitális technológiák – egyre több európai polgár számára nyitják meg az információ megosztásának, a kapcsolattartásnak és a tartalomalkotásnak az új világát. A fogyasztók ma már saját kommunikációs tartalmakat tudnak előállítani, illetve mások által létrehozott tartalmakat saját igényeikre tudnak szabni.” „Azok viszont, akik nem igazodnak el az új médiában, nem ismerik például az internetes közösségi hálózatokat vagy a digitális televíziózást, egyre nehezebben találják majd a helyüket és nem tudnak részt venni a körülöttük lévő világ történéseiben. Ha hatékony és alkotó módon tudnak élni napjaink tömegkommunikációs eszközeivel, máris a demokratikus részvétel magasabb szintjére lépünk.” Viviane Reding az EU információs társadalmi és médiaügyi biztosa
Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 23 és a történet folytatódik... Köszönöm figyelmüket! Barát Tamás