2011. 02. 18.Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 1 Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Az „Y generáció” egyeteme
Digitális világ A digitális reklám
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Határtalan Európa? Projekt összefoglaló Alattyányi István Szabadka, Borderless EUR Zárókonferencia HUSRB/1002/222/159.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Humánkineziológia szak
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
A tételek eljuttatása az iskolákba
E-learning alapú távoktatásos képzés
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Még ma is – amikor szinte minden családban van számítógép, sokak számára még ismeretlen a digitális írásbeliség, nem képesek bekapcsolni a számítógépet.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Közösségi oldalak használata
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában Egészségügyi kutatások, adatok közzététele.
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József –
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Előadás másolata:

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 1 Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? Barát Tamás Főiskolai tanár a Magyar Public Relations Szövetség Örökös tagja, a CCO Magazin Főszerkesztője Új fogalom a public relations területén, az „epr”

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 2 Az előadás alapanyagául szolgáló tanulmány teljes szövege a CCO Magazin Szervezeti kommunikáció rovat oldaláról letölthető

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 3 A public relations a kommunikáció tudatos szervezése A public relations feladata: Elérni a közös megértést, létrehozni a kölcsönösen előnyös kapcsolatokat a szervezet és a közvéleménye, környezete között, a kétirányú kommunikáció útján. CERP

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 4 Mi az e-pr? Az e-pr a kommunikáció mindazon formáit magában foglalja, ahol a kommunikációban résztvevők elektronikus úton, interaktívan kommunikálnak egymással, akár a szervezeten kívüli, akár a szervezeten belüli környezetükkel teszik ezt, az Internet, vagy az Intranet segítségével. CERP

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 5 Mi az e-pr? Az „ePR” által közvetített, hírértékűvé formált üzenet 1. a közvélemény számára tájékoztatást nyújt, 2. a közvéleménnyel megérteti az üzenet tartalmát és célját, 3. a szervezet és a közvélemény, illetve a közvélemény és a szervezet közötti magatartás koordinálására szolgál. Csak akkor nevezhetjük az Internetet e-pr eszköznek, ha egyidejűleg felel meg az alapvető három kritériumnak:

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 6 e-pr WEB PR NET PR ONLINE PR Az új fogalmak:

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 7 50 millió hallgató = Forrás: Social Media Revolution c. film 50 millió néző = 50 millió látogató = 100 millió látogató = A világ internetfelhasználóinak száma túllépte a kétmilliárd főt Forrás: mediapiac.com október 21. A Facebook felhasználóinak száma túllépte a 500 millió főt Forrás: Facebook Mennyi időre volt szükség? 38 év 13 év 4 év 9 hónap

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 8 Médiafogyasztás - „Internetfogyasztás” Fanta Trend Riport A 18 és 25 év közötti korosztály több mint fele minimum napi két órát tölt internetezéssel, míg egyharmaduk hétköznaponként legalább 3 órát netezik és 106 percet tölt tévézéssel. Forrás:

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 9 Médiafogyasztás - „Internetfogyasztás” Facebook használat A 35 év alatti megkérdezettek 56 százaléka napi 1-10 alkalommal, 27 százaléka pedig naponta több mint 10 alkalommal lép be Facebook oldalára. Twitter használat: A használók 39 százaléka naponta több mint 10 alkalommal ellenőrzi üzeneteit! A 35 év alatti felhasználók 64 százaléka a munkahelyen, 65 százaléka a nyaralás alatt 40 százalékuk vezetés közben is twitterezik. Forrás:

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 10 e-pr SOCIAL NETWORK ONLINE DATABASE Az új eszközök BLOG

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 11 e-pr BLOG SOCIAL NETWORK ON-LINE DATABASE Az új eszközök Az egymáshoz tudatosan kapcsolódó szereplők egyének és szervezetek tudatos és szándékos kapcsolata. A hálózat a laza barátságtól, az összetartozás élményétől, a szoros üzleti kapcsolatok építéséig terjedhet. Facebook, LinkedinLinkedin, YouTubeYouTube MyspaceMyspace, WAYN, XING, Naymz, Plaxo,WAYNXING NaymzPlaxo, Slideshare Photobucket, Snapfish Flickr Jalbum, Fotothing, PanoramioJalbum, Fotothing, Panoramio, Zoominfo, FotoCommunityZoominfo FotoCommunity Photojournale Iwiw Iwiw, stb Social media interaktív, kétirányú kommunikáció Twitter

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 12 Példa az epr alkalmazásáraSocial Network

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 13 Social media – társadalmi – közösségi média A legismertebb megjelenések: A Facebook 2004-ben a Harvard Egyetem kollégiuma számára készült „üzenőlap”- ként indult. Ma két és többirányú kommunikációt biztosító közösségi információ-hordozó lapként üzemel. A twitter új újságírói műfajt teremtett. Maximálisan 140 karakter felhasználásával kell megfogalmazni a mondanivalót. Ez a 140 karakter kimeríti a tényhír műfajnak fogalmát. A 140 karakter figyelemfelkeltő cím és tényközlés is egyben. Ezzel a rövid tényközléssel el kell elérni, hogy az olvasó érdeklődjön a közlő célja szerinti hírértékűvé formált üzenet iránt.

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 14 TheEllenShow's 5,430,494 followers

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 15

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 16

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 17

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 18

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 19

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 20

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 21 A kutatási eredmények igazolják, hogy a neten talált információk hatására sokaknak megváltozik az egészséghez való hozzáállása, gondolkodásmódja (83%). … Népszerűek az életmóddal, egészségmegőrzéssel (67%), a gyógyszerek hatásával, mellékhatásaival (63%) foglalkozó írások sokan olvasnak szívesen a hasonló betegségben szenvedő betegtársak tapasztalatairól (54%) vagy a vizsgálati, diagnosztikai módszerekről (49%)” Forrás Szinapszis Kft. A teljes tanulmány elolvasható a Szinapszis oldalánA teljes tanulmány elolvasható a Szinapszis oldalán

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 22 Social media – társadalmi – közösségi média „A média – különösen az új, digitális technológiák – egyre több európai polgár számára nyitják meg az információ megosztásának, a kapcsolattartásnak és a tartalomalkotásnak az új világát. A fogyasztók ma már saját kommunikációs tartalmakat tudnak előállítani, illetve mások által létrehozott tartalmakat saját igényeikre tudnak szabni.” „Azok viszont, akik nem igazodnak el az új médiában, nem ismerik például az internetes közösségi hálózatokat vagy a digitális televíziózást, egyre nehezebben találják majd a helyüket és nem tudnak részt venni a körülöttük lévő világ történéseiben. Ha hatékony és alkotó módon tudnak élni napjaink tömegkommunikációs eszközeivel, máris a demokratikus részvétel magasabb szintjére lépünk.” Viviane Reding az EU információs társadalmi és médiaügyi biztosa

Barát Tamás: Hogyan használható az e-pr, a közösségi média az egészségügyben? 23 és a történet folytatódik... Köszönöm figyelmüket! Barát Tamás