Darányi Ignác Terv – ÚMVP módosítása II. tengely 2013. december 11. Galambos Annamária mb. főosztályvezető VM – Agrárfejlesztési Főosztály.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Tájékoztatás az ÚMVP jogcímek végrehajtásáról
A időszak végrehajtási intézményrendszere
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Az MVH és az MGSZH EI együttműködése erdészeti jogcímek vonatkozásában
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Várható agrárpályázatok idén és 2013-ban Búsi Lajos vidékfejlesztésért felelős helyettes államtitkár.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Erdészeti, Halászati és Vadászati Főosztály
Az ÚMVP 3-as, 4-es tengelyének végrehajtása a Bakony és Balaton Keleti Kapuja Egyesület területén Kontics Monika munkaszervezet vezető.
Támogatási lehetőségek a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv alapján.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete A vidék fejlődését a sikeres programalkotást és megvalósítást veszélyeztető tényezők a as időszakban 2014.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Szedl á k Tam á s Europa i Bizottság Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Igazgatóság F6. Részleg: Bioenergia, biomasza, erdészet és klímaváltozás EU Vidékfejlesztési.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Támogatás kalkulátor Közös Agrárpolitika 2013 után
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
Aktuális tudnivalók a 2013-ig hatályos ÚMVP erdészeti intézkedéseivel kapcsolatosan Agrárfejlesztési Főosztály.
Galambos Annamária osztályvezető
Tájékoztatás az ÚMVP jogcímek végrehajtásáról Gulyás Levente Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal Közvetlen Támogatások Igazgatósága.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Az erdő szerepe a szénháztartásban és a klíma védelmében
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az NFÜ által megfogalmazott célok, azok összhangja az ágazati célkitűzésekkel „Építészet a gyógyulásért 2010” konferencia Budapest, NEFMI december.
ÚMVP módosítás I. tengely
Agrárfejlesztési Főosztály december 13.
Az ÚMVP jogcímek előrehaladásáról Gulyás Levente igazgató Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal Közvetlen Támogatások Igazgatósága Tájékoztató.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
Erdészeti átruházott feladatok 2013 Ali Tamás Gábor február.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
2009. évi éves előrehaladási jelentés
DIT-ÚMVP III-IV. tengelyét érintő programmódosítási javaslatok
DIT-ÚMVP I-II. tengelyét érintő programmódosítási javaslatok
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Pénz, piac és partnerség Budaörs Város Önkormányzata és a Piac & Profit közös konferenciája Budaörs április 24.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
TSzK munkaértekezlet Budapest, Fontosabb adatok  Szerződések száma: 9563 db  Végpontok száma: 1004 db  Tanácsadók száma: 1878 fő, melyből.
A Darányi Ignác Terv 2012-ben induló támogatási jogcímei (I-II
A különleges tejtámogatás
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
Vasútszabályozási Osztály
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A magyar vidékfejlesztés és mezőgazdaság jövője Európában Konferencia 2011.május 24. Javaslatok az EU vízpolitikájának integrálására a Nemzeti Vidékstratégia.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program IV. tengely – Leader program  A pályázati időszak október.
KAP A Közös Agrárpolitika változásai
Fás szárú energiaültetvények támogatása. Támogatás igénybevételének feltételei:  A termelő mezőgazdasági üzemének mérete meghaladja a 4 EUME-t (induló.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program természetvédelmi vonatkozású intézkedései Tóth Péter, KvVM A Natura 2000 hálózat finanszírozása c. workshop.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
ALFÖLDI ERDŐKÉRT EGYESÜLET KUTATÓI NAP MAGÁN ERDŐTULAJDONOSOK ÉS GAZDÁLKODÓK LEHETŐSÉGEI AZ INNOVÁCIÓBAN LAKITELEK Duska József.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
A szaktanácsadás támogatása között
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A magyar mezőgazdaság szerkezete
Dr. Benkő Péter Osztályvezető Március 8.
Előadás másolata:

Darányi Ignác Terv – ÚMVP módosítása II. tengely december 11. Galambos Annamária mb. főosztályvezető VM – Agrárfejlesztési Főosztály

2 Indoklás:  2006-ban az Európai Bizottság azt tervezte, hogy január 1-jével a KAT intézkedés teljes mértékben átalakul. A évet követő forrásszükségletet nem lehetett tervezni.  A rendelkezésre álló euró forráskeret 2009-ben kimerült.  Az ÚMVP 8-as, 9-es, és 10-es verziószámú módosításának keretében a jogcím vonatkozásában már több forrásátcsoportosítást is végrehajtott az IH. Az átcsoportosítások csak évig fedezték a támogatási kérelmek kifizetését.  2014-ben ismételt megnyitását tervezi az IH 212. Kifizetés kedvezőtlen adottságú területen gazdálkodók részére intézkedés forrásátcsoportosítás

3  Az intézkedés iránt az érdeklődés az ÚMVP kezdeti időszakában jelentősen visszaesett ( átlagában az éves telepítés hektár volt)  A visszaesés okai:  a fajlagos támogatási összegek csökkenése,  a jövedelempótló támogatások alacsony szinten tartása  Ezt igazolja, hogy annak ellenére, hogy 2010 augusztusától az első kivitel támogatása már újra az NVT támogatási szintjéhez igazodik, sőt az ápolási támogatás is jelentős növekedést mutat, 2011-ben és 2012-ben az erdősítés tovább csökkent, a hektárt is alig érte el.  2014-ben a 335/2013/EK rendelet alapján nem nyitható 221. Mezőgazdasági területek első erdősítése intézkedés forrásátcsoportosítás

4 Indoklás:  Az intézkedés nem került a közötti időszakban megnyitásra (a teljes forráskeret rendelkezésre ál)  Ennek oka, hogy a nem mezőgazdasági földterületek térképen, külön fedvényként történő lehatárolása túl nagy költség és humán erőforrás ráfordítást igényelt volna a jogalkotóktól, amely nem állt arányban a szétosztható támogatás nagyságával.  A közötti időszakban egyben kezelendő a 221 és a 223. intézkedés -> nem okoz problémát a lehatárolás; kedvezőbb lehetőségek  2014-ben a 335/2013/EK rendelet alapján nem nyitható 223. Nem mezőgazdasági földterület első erdősítése intézkedés forrásátcsoportosítás

5 Indoklás:  Alacsony forráskihasználtság  Támogatási összegek emelése; jogcím szakmai előírásainak felülvizsgálata, egyszerűsítése -> ezek a javító intézkedések is kevésnek bizonyulnak  2014-ben ismételt megnyitását tervezi az IH  Feltételezve, hogy évben a évhez hasonló mértékű támogatásra érkezik be kérelem az intézkedés forráskeretéből mintegy 18 millió euró maradvány prognosztizálható Erdő-környezetvédelmi kifizetések intézkedés forrásátcsoportosítás

Kifizetés kedvezőtlen adottságú területen gazdálkodók részére intézkedés forrásátcsoportosítás

7 Jelenlegi finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Javasolt finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Átcsoportosítás összege: euró  Mezőgazdasági területek első erdősítése (221) intézkedés terhére: euró,  Nem mezőgazdasági földterület első erdősítése (223) intézkedés terhére: euró,  Erdő-környezetvédelmi kifizetések (225) intézkedés terhére: euró 212. Kifizetés kedvezőtlen adottságú területen gazdálkodók részére intézkedés forrásátcsoportosítás

8  a vártnál nagyobb arányban nőtt a támogatást igénylők száma  2014-ben ismételt megnyitását tervezi az IH  az intézkedés és évi forrásigényét nem elégíti ki teljesen a rendelkezésre álló forráskeret Natura 2000 kifizetések mezőgazdasági területeken intézkedésre történő forrás átcsoportosítás indoklása

9  Az intézkedés iránt az érdeklődés az ÚMVP kezdeti időszakában jelentősen visszaesett ( átlagában az éves telepítés hektár volt)  A visszaesés okai:  a fajlagos támogatási összegek csökkenése,  a jövedelempótló támogatások alacsony szinten tartása  Ezt igazolja, hogy annak ellenére, hogy 2010 augusztusától az első kivitel támogatása már újra az NVT támogatási szintjéhez igazodik, sőt az ápolási támogatás is jelentős növekedést mutat, 2011-ben és 2012-ben az erdősítés tovább csökkent, a hektárt is alig érte el.  2014-ben a 335/2013/EK rendelet alapján nem nyitható 221. Mezőgazdasági területek első erdősítése intézkedés forrásátcsoportosítás

Natura 2000 kifizetések mezőgazdasági területeken intézkedés forrásátcsoportosítás

11 Jelenlegi finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Javasolt finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Átcsoportosítás összege: euró  A Mezőgazdasági területek első erdősítése (221) intézkedés terhére euró 213. Natura 2000 kifizetések mezőgazdasági területeken intézkedés forrásátcsoportosítás

12 Indoklás:  A 1022/2011. (II. 11.) Korm. határozat szerint a Kormány egyetértett azzal, hogy a Program Állatjóléti kifizetések (215) intézkedése úgy kerüljön meghirdetésre, hogy a termelők 5 évre vonatkozóan vállalják a többlet kötelezettségeket, az állam pedig vállalja ennek 5 éves finanszírozását.  Az öt éves támogatási időszak első 2 évének finanszírozása, az EGCs-ből Magyarország részére jóváhagyott keret terhére az első két gazdálkodási évre biztosított volt.  A támogatási időszak 3. gazdálkodási évének forrásigénye csak részben fedezhető az EGCs-ből fennmaradó forrás terhére.  A fennmaradó két év forrásigényét a időszak Vidékfejlesztési Programjának azonos intézkedésére tervezi a tárca determinálni Állatjóléti kifizetések intézkedés forrásátcsoportosítás

13  Az intézkedés iránt az érdeklődés az ÚMVP kezdeti időszakában jelentősen visszaesett ( átlagában az éves telepítés hektár volt)  A visszaesés okai:  a fajlagos támogatási összegek csökkenése,  a jövedelempótló támogatások alacsony szinten tartása  Ezt igazolja, hogy annak ellenére, hogy 2010 augusztusától az első kivitel támogatása már újra az NVT támogatási szintjéhez igazodik, sőt az ápolási támogatás is jelentős növekedést mutat, 2011-ben és 2012-ben az erdősítés tovább csökkent, a hektárt is alig érte el.  2014-ben a 335/2013/EK rendelet alapján nem nyitható 221. Mezőgazdasági területek első erdősítése intézkedés forrásátcsoportosítás

Állatjóléti kifizetések intézkedésre történő forrás átcsoportosítás

Állatjóléti kifizetések intézkedésre történő forrás átcsoportosítás Jelenlegi finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Javasolt finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Átcsoportosítás összege: euró A Mezőgazdasági területek első erdősítése (221) intézkedés terhére történő euró

16 Indoklás:  Az intézkedés a Program 9. verziószámú módosítása során került elfogadásra, ennek következtében forráskeretének megállapítása két évre történt ( )  2014-ben ismételt megnyitását tervezi az IH  A évi forrásfeszültség elkerülése végett szükséges az intézkedésre történő forrásátcsoportosítás 224. Natura 2000 kifizetések erdőterületeken intézkedés forrásátcsoportosítás

17 Indoklás:  Alacsony forráskihasználtság  Támogatási összegek emelése; jogcím szakmai előírásainak felülvizsgálata, egyszerűsítése -> ezek a javító intézkedések is kevésnek bizonyulnak  2014-ben ismételt megnyitását tervezi az IH  Feltételezve, hogy évben a évhez hasonló mértékű támogatásra érkezik be kérelem az intézkedés forráskeretéből mintegy 18 millió euró maradvány prognosztizálható Erdő-környezetvédelmi kifizetések intézkedés forrásátcsoportosítás

Natura 2000 kifizetések erdőterületeken intézkedés forrásátcsoportosítás

Natura 2000 kifizetések erdőterületeken intézkedés forrásátcsoportosítás Jelenlegi finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Javasolt finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Átcsoportosítás összege: euró  Az Erdő-környezetvédelmi kifizetések (225) intézkedés terhére euró

20 Indoklás:  A vártnál nagyobb arányban nőttek az utóbbi évek támogatási igényei  Ennek okai: egyrészt a természeti katasztrófák (elsősorban árvíz, belvíz, aszály és tűzkárok) klímaváltozásból adódó nagyobb gyakorisága, másrészt a költségeket megközelítő megemelt támogatási összegek.  2014-ben az Erdészeti potenciál helyreállítása alintézkedés ismételt megnyitását tervezi az IH, továbbá  meghirdetni tervezzük az Erdészeti káresemény megelőző intézkedések alintézkedést is.  A két alintézkedés forrásigényét már nem elégíti ki a rendelkezésre álló forráskeret! 226. Erdészeti potenciál helyreállítása és megelőző intézkedések bevezetés intézkedés forrásátcsoportosítás és technikai módosítás

21 Indoklás:  Alacsony forráskihasználtság  Támogatási összegek emelése; jogcím szakmai előírásainak felülvizsgálata, egyszerűsítése -> ezek a javító intézkedések is kevésnek bizonyulnak  2014-ben ismételt megnyitását tervezi az IH  Feltételezve, hogy évben a évhez hasonló mértékű támogatásra érkezik be kérelem az intézkedés forráskeretéből mintegy 18 millió euró maradvány prognosztizálható Erdő-környezetvédelmi kifizetések intézkedés forrásátcsoportosítás

Erdészeti potenciál helyreállítása és megelőző intézkedések bevezetés intézkedés forrásátcsoportosítás és technikai módosítás

Erdészeti potenciál helyreállítása és megelőző intézkedések bevezetés intézkedés forrásátcsoportosítás és technikai módosítás Jelenlegi program szöveg és finanszírozás:  „Jogosult területek: Erdőtűz megelőző intézkedések esetén az alacsony és közepes tűzgyakoriságú erdők.” Finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Javasolt program szöveg és finanszírozás:  „Jogosult területek: Erdőtűz megelőző intézkedések esetén a magas és közepes tűzgyakoriságú erdők.” Finanszírozás: Közpénzekből történő hozzájárulás: euró Átcsoportosítás összege: euró

24 Forrásátcsoportosítás

25 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!