Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Informatikai munkakörök
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ A tapasztalatok összegzése: Módosítások szükségesek!
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Webmester képzés OKJ-szám: Olyan szakemberek képzése, akik képesek honlapok tervezésére és üzemeltetésére, a megfelelő ismeretek.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Szombathelyi Regionális Képző Központ
Változások az informatikai szakképzésben, szakmai vizsgák szervezése
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Székely István fejlesztési tanácsadó
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Váradi Antal szakmai főtanácsadó E-közigazgatás és ágazati programok főosztály I Informatikai Sz Szakképzési K Konferencia 2006.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ: SZEMLÉLETVÁLTÁS A SZAKMAI TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSBEN A TANÁROK FELKÉSZÍTÉSE AZ INNOVATÍV PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK ÉS ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSÁRA.
Tanfolyami kínálatunkból Számítástechnikai alapismeretek, 20 óra Szövegszerkesztés, 30 óra Táblázatkezelés, 36 óra Prezentációkészítés, 20 óra ECDL, 150.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN „Az informatika szakképzés a tudásalapú társadalomért” INFORMATIKAI KONFERENCIA BUDAPEST, 2006. Április 5.

A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA AZ INFORMATKAI KÉPZÉSEKERE STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS) TARTALOM (LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK) INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, ÚJ SZOLGÁLTATÁSOK) EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉS

AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK (OKJ - RÉGI) OKJ szám Megnevezés Szint 33 4641 01 Számítógép-kezelő (-használó) Alapfokú 34 4641 01 PLC-programozó 52 4641 02 Gazdasági informatikus II. Középfokú 52 4641 03 Számítástechnikai szoftver-üzemeltető 52 4641 05 Informatikai hálózattelepítő és üzemeltető 54 4641 01 Gazdasági informatikus I. Emelt szintű 54 4641 02 Információrendszer szervező 54 4641 03 Informatikus (tér, műszaki, oktatási, rendszer) 54 4641 04 Számítástechnikai programozó 54 4641 05 Számítógéprendszer programozó 54 4641 07 CAD-CAM tervező, dokumentációkezelő informatikus 54 8409 01 Multimédia-fejlesztő 55 4641 01 Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Felsőfokú 55 5423 02 Műszaki informatikai mérnökasszisztens

AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK - RÉGI

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda   Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Telekommunikációs asszisztens Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor Adatbázistervező Adatelemző CAD-CAM informatikus 31 Számítógépes műszaki rajzoló Informatikai alkalmazásfejlesztő Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő Információrendszer-elemző és -tervező Internetes alkalmazásfejlesztő Szoftverfejlesztő IT kommunikációs szolgáltató IT mentor Közösségi informatikai szolgáltató Oktatási kommunikációtechnikus Informatikai rendszergazda 52 IT kereskedő Informatikai hálózattelepítő és -üzemeltető

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS   52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54 Informatikai műszerész IT biztonság technikus Számítógéprendszer-karbantartó Szórakoztatótechnikai műszerész Webmester Informatikus Gazdasági informatikus Infostruktúra menedzser Ipari informatikai technikus Műszaki informatikus Távközlési informatikus Telekommunikációs informatikus Térinformatikus Multimédia-alkalmazás fejlesztő Designer E-játék fejlesztő E-learning tananyagfejlesztő Multimédiafejlesztő Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 SZAKMA

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 ALAPKÉPZÉS 3 RÉSZKÉPZÉS 27 ELÁGAZÁS

A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS (TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság) MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző) KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT

SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK , ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK A RENDSZERRE RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja a bemenő tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSÉHEZ SZÜKSÉGES SZAKMAI ISMERETEK SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁSOK MÓDSZERKOMPETENCIÁK (pl. logikus gondolkodás) TÁRSAS KOMPETENCIÁK (pl. együttműködési, kapcsolatteremtő készség, kompromisszum készség) SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK (pl. önállóság, felelősség, megbízhatóság)

A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMA GYAKORLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES TOVÁBBI KOMPETENCIÁK TANULÁSI, ÖNÁLLÓ TANULÁSI KÉPESSÉG ÖNÉRTÉKELÉSI KÉPESSÉG ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) – MINIMUM 3 HÓNAP

A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA: SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ) ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY, TUDÁS) CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés) LOGIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (az algoritmikus készség fejlesztése) ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK Az ALAPKÉPZÉSEK (12) mindegyike tartalmaz egy közös ALAPMODULT Az ALAPKÉPZÉSEK további AZONOS MODULOKAT foglalnak magukba (pl. Alkalmazásfejlesztő, Multimédia alkalmazás fejlesztő) Egy ALAPKÉPZÉS „TÖRZSTARTALMA” minden elágazásban benne van + spec. tartalom (25-30 %).

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET? MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁSUK SZOLGÁLTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA MODULOKBÓL ÉPÜLŐ, RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN

TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS TRÉNINGEK, KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS)

SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER E-KONZULTÁCIÓS RENDSZER E-VIZSGA RENDSZER TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS)

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI A KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT? A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési) MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák) A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai) FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK (SDT) HASZNÁLATÁRA (a képzési folyamatban résztvevők)

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ A XXI. SZÁZADBAN AZ INFORMATIKA TARTALOM ÉS ESZKÖZ IS A MINDENKI SZÁMÁRA ELENGEDHETETLEN TUDÁSHOZ

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET balassa@szamalk.hu