Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Helyzet megállapító és nyomkövető berendezések a hajózásban
Advertisements

Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Barnácz István
HAJÓÚT KITŰZÉS ADUKÖVIZIG
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Kikötő fejlesztési lehetőségek
Tájékoztató a 2010/2011-es téli árvíz tapasztalatiról Előadó: Fejes Lőrinc szakaszmérnök Kisköre KÖTI-KÖVIZIG Téli vízszintegyeztető tárgyalás Kisköre,
RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY
GAZDASÁGI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY Dr. Mayer István JAKABSZÁLLÁS,
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
A hajóút kitűzése Magyarországon
Víziközlekedésbiztonsági Szakmai Nap Martfű
„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály.
A hajóút jelenlegi helyzete
NELI-projekt bemutatása
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Téma: a.
KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
Szervezetfejlesztési Program
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Heltai László referens, KEOP IH FVM VKSZI, június 17. Környezet és Energia Operatív Program.
TSzK munkaértekezlet Budapest, Fontosabb adatok  Szerződések száma: 9563 db  Végpontok száma: 1004 db  Tanácsadók száma: 1878 fő, melyből.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
UNICEF PROJEKT: GYERMEKBARÁT ISKOLA 2011/2012
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
A csőd- és felszámolási eljáráshoz közvetlenül kapcsolódó peres eljárások
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
STROKE BETEGEKET ELLÁTÓ AKTÍV FEKVŐBETEG OSZTÁLYOK ÁPOLÁS-SZAKFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE 5.
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Az EU és a civil szervezetek kapcsolata Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei az EU-tagság kapcsán” Budapest, 2005.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
Egy termálfürdő használt vizének vizsgálata, felszíni vízfolyásba való bevezetésének modellezése, és a fellépő környezetterhelések minimalizálásának lehetőségei.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
Sík- és dombvidéki vízrendezés
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Távérzékelési technológiák alkalmazása a vízgazdálkodásban
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság
1 H-1134 Budapest, Váci út Postacím: 1325 Bp., Pf.: 355. Telefon: Fax: Tiszta vizet a Dunából.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Az SZMBK Intézményi Modell
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén

A kitűzés alapvető adatai Igazgatóságunk a Dunán 148 km dunai VI. osztályú nemzetközi hajóutat, (ebből VI/C 80,5 km, VI/B 67,5 km) és 33 km IV. osztályú belvízi hajóutat tűz ki és üzemeltet /Szentendrei Duna/ Mindezen felül 57,2 km hosszúságú, duzzasztott folyószakasszal (R/S/D) rendelkezik. (A III. osztályba sorolt, de nem kitűzött hajóút). Ehhez kapcsolódóan két hajózsilipet üzemeltet (Kvassay, Tass)

A hajóút kitűzését 158 úszó jel (103+55) 351 parti jel (336+15) biztosítja

A szakasz gázlói, hajóút szűkületei

A Hajóút kitűzés jelenlegi gyakorlata Kétheti gyakoriság általában. E mellett: A vízálláshoz kötött hajóútkitűző jelek kihelyezés és bevétele: Apadó, illetve áradó dunai vízállások esetén. E mellett a Szentendrei Duna-ágban adott budapesti vízállásnál tilos a hajózás, kirakandó és beszedendő az ág mindkét végén a jelzés. Téli kitűzésre, valamint ennek megszüntetésekor történő átállás esetén Egyéb esetek: Hajózási havaria esetén a felmérés elvégzése, keletkezett károk meghatározása, kitűzés helyreállítása. Az úszójelek elsodródása esetén. Megrendelésre végzett hajóútkitűzés végrehajtása, vagy a kezelésünkben lévő szakaszon a vízimunkák rendszeres ellenőrzése, szakfelügyeleti szerződés keretein belül. Az egyre gyakoribb dunai vízszennyezések esetén, hiszen a kitűző hajókkal, még ha korlátozottan is, vízminőségi kárelhárítási-felszámolási feladatokat végre tud hajtani az Igazgatóság.

Fejlesztések A Kitűző hajókra (III.-as és V.-ös) a RIS-el kapcsolatos központi forrásból két radar pilot és egy radar került beszerelésre. A Kitűzőkkel történő mérések (gázló, havaria stb) kellő minőségű dokumentálásához szükséges eszközök (mélységmérő, GPS) rendelkezésre áll, a szükséges szoftver fejlesztése folyamatban van. A fejlesztés keretösszegébe már nem fért bele a KITŰZŐ III. hajóra szerelendő AIS transzponder. A RIS-t üzemeltető RSOE-vel és VKKI-val korábbi egyeztetések voltak, hogy az AIS által szolgáltatott adatokat (saját hajóink esetében) mi is láthassuk. Ehhez internetes kapcsolat, szoftver és jogosultság szükséges.

Egy gázlónorma sértés… 2008. 11. 11. Greifenstein m/s

A gázló eredeti paramétereinek helyreállítása NKH kötelezés a DDSG irányába, kapcsolatfelvételre a helyreállítás érdekében (Nem történik meg, számtalan felszólításunk ellenére sem) Az Osztrák Hajózási Hivatal levele a német lajstromról Levél a Regensburgi Hajózási Hivatalba Válasz: A havária időpontjában a tulajdonos a Hypo Alpe-Adria- Leasing Gmbh Újabb levelezés a már ismert tulajdonossal 2010. október-november: A gázló rendezése, mintegy 16 millió Ft ráfordítással valósul meg.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket Papanek László