Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
Advertisements

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
GanzPlan Hungária Kft. Cégismertető
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Várpalota elkerülő építése
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája
Az SWGS biztonsági útirányrendszer alapjai Műszaki paraméterek (safety way guidance system)
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
VIKI Konferencia, október 30. Budapest 1 AZ ENERGIAFELHASZNÁLÁS CSÖKKENTÉSE VÍZIKÖZMŰ ÜZEMELTETŐKNÉL Szücs István Előadó: Szücs István Dombóvár és.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
DB Schenker Rail Hungária Kft.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Nyíregyháza, szeptember 09.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Tisztelettel köszöntjük megbízotti hálózatának tagjait!
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
bekövetkezett baleset ismertetése
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Metróvonalak jellemzői
Történelmi visszatekintés
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
Fejlesztések hatékonyság ergonómia „X. Vasútgépész Napok” konferencia
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Intelligens közúti kereszteződés
A projekt szervezeti formái
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
50 éves a SZÉPHŐ Zrt. távhőszolgáltatási üzletága
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
AUTOMATIZÁLT KÁBELKONFEKCIONÁLÁSI TECHNOLÓGIA KUTATÁSA, INTELLIGENS KÁBEL ÉS EGYEDI CSATLAKOZÓK KIFEJLESZTÉSE VLG Kábelkereskedelmi Kft. Molnár János,
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
D.5. PÁLYAFELÜGYELETI UTASÍTÁS Budapest, II. 13. Magyarország 1/11 Feldmár Zoltán UNIRAIL KFT müszaki vezető.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
MAGYAR VASÚTI MAGÁNKOCSI SZÖVETSÉG
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása 2008.04.10. Siófok

Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása Derdák Péter: Előzmények, külföldi tapasztalatok, szabályozások Előhegyi István: Műszaki kialakítás Surányi Sándor: Konkrét megoldás M44 306 tervezéstől átadásig.

Fejlesztések az utóbbi években a GYSEV-nél Sopron - Szombathely vonal átépítése Biztosítóberendezés és KÖFI kiépítés 8, 15 vonalon Villamosítás (15 és FHÉV vonal) Új kocsik beszerzése Telepített fékpróbázó berendezés Sopron – Rendező pályaudvaron 1047 (1116) mozdonyok beszerzése M40 remotorizáció Szombathely – Szentgotthárd vonal átvétel

Teherforgalom alakulása

Rádió-távirányítású mozdonyok kialakításának előzménye M44 mozdonyok remotorizációja (1995-től) = élettartam növekedés, gazdaságosabb üzemeltetés Egyidőben üzemelő tolatómozdonyok és tolatócsapatok: Sopron állomás 2 Sopron Rendező 4 Csorna állomás 2 Sopron – Ebenfurth vonal 1 Növekvő bér és járulékköltségek Lehetőségek vizsgálata = Rádió-távirányítású mozdonyok alkalmazásával költségek csökkenthetők

Üzemlátogatások: ÖBB Wiener Neustadt Állomási bejárásos tolatásra, szerelvények át és összeállítására, ütközőbakra tolásra használják Rádió-távirányításos üzemmódot folyamatosan csak hétvégén alkalmazzák

Üzemlátogatások: Steiermärkische Landesbahnen Weiz Személyvonatnál, ingavonati közlekedésben (90km/h sebességgel) Állomási tolatásnál, iparvágány kiszolgálásnál használják

Üzemlátogatások: Steiermärkische Landesbahnen Graz Terminál kiszolgálásnál, állomási tolatásnál használják

Külföldi tapasztalatok Személyzet kiválasztás: Gyakorlott, fiatal tolatásvezetők kerültek átképzésre, ezek a dolgozók jelenleg a térség legjobban képzett munkaerői. Csak olyan személyt lehet a távvezérléses vontatójármű irányításával megbízni, aki mint mozdony/tolatásvezető képesítést szerzett. Előnyök: A mozdonyokon standos személyzet teljesít szolgálatot, ezért ezek a mozdonyok a vontatási telepek legjobban karbantartott, legkevesebb javításos állagú mozdonyai. A tolatási mozgás irányítása a földről lassúbb, de biztonságosabb. Hátrányok: A tolatócsapaton belül átalakulnak a szerepek Tolatásvezető (a készülék használata miatt) nem végez járműkapcsolást, Mozgás irányában, annak elején mindig jelzést adó dolgozónak kell tartózkodik.

Ausztriai szabályozások ÖBB DV V3 ZSB 23 Funkferngesteuerte Tfz mit tragbarem Fernsteuerbediengerät = rádió-távirányításos mozdony ÖBB DV V3 ZSB 13 5§ Automatische Verschubkupplung RK900 = RK 900 kapcsolókészülék

Magyarországi üzem bevezetése Mozdony kiválasztása, átalakítása (vasútgépészeti feladat) Szabályozások kidolgozása: Munkavédelmi Szabályzat Forgalmi Utasítás F.2, F.2 Függelékei Gépészeti és műszaki utasítások E.1, E.2

JÁRMŰKAPCSOLÁSOK

JÁRMŰKAPCSOLÁSOK

JÁRMŰKAPCSOLÁSOK RK900 Kapcsolókészülék leírása Járműkapcsolás RK900 kapcsolókészülékkel Kapcsolás csak tolatás közben használható Járműkapcsolás előkészítése: Álló járműre, legfeljebb 5km/h sebességgel Másik jármű vonóhorgát szabadon kell hagyni Másik jármű csavarkapcsát az erre a célra rendszeresített horogra kell akasztani Ellenőrizni kell a kapcsolandó jármű vonó­horgának és a mozdony vonófej nyílásának azonos magasságát

RK900 kapcsolókészülék le és felengedése, rögzítése JÁRMŰKAPCSOLÁSOK RK900 kapcsolókészülék le és felengedése, rögzítése

Próbaüzem GYSEV-nél Rádió próbaüzem kezdete: 2008 január 14.                                                                                                        Január 14-től 387 üó.               573 km 79 óra  40 perc      Február 581 üó.               1161 km 191 óra  50 perc Március 592 üó. 1482 km 400 óra  45 perc Összesen: 1560 üó 3216 km 672 óra  15 perc

Próbaüzem GYSEV-nél Utasítások, rendelkezések: Ideiglenes Végrehajtási Utasítás (IVU) előírásai alapján. Rádió-távirányítású mozdony alkalmazás: Sopron állomás személykocsi mosás és kocsiműhely kezelése. Személyszállító vonatok összeállítása, bejárásos tolatás. Rakodóvágány kiszolgálás. Vágányzárban anyagvonati szerelvények mozgatása.

A rádió távirányítással elkerülhetők az ilyen balesetek: Előnyök A rádió távirányítással elkerülhetők az ilyen balesetek:

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Derdák Péter GYSEV Zrt. Forgalmi Osztály E-mail: pderdak@gysev.hu