HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
Advertisements

TÁJÉKOZTATÓ A ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
REPÜLÉSBIZTONSÁG ÉV ÉRTÉKELÉSE Siklóernyős és ejtőernyős szakágak KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat siklása Hintergasse és.
1 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT Budapest, október 10. Háy György Balesetvizsgáló LÉGIKÖZLEKEDÉS.
KBSZ szakmai találkozó Siófok, április 08.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Storczer László balesetvizsgáló KÖZFORGALMI REPÜLÉS (NAGYGÉPEK) REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZETE 2006-BAN.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 26. Badovszky György balesetvizsgáló 5700 kg alatti helikopterek és merevszárnyú repülőgépek eseményei.
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
AZ 5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG FELETTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Agárd, április 12. Storczer László balesetvizsgáló.
VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ-REPÜLÉS, SÁRKÁNYREPÜLÉS
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, október 9. Mészáros László főigazgató.
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
SIKLÓERNYŐ-EJTŐERNYŐ-SÁRKÁNY statisztika és összehasonlítás
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
HELIKOPTER REPÜLÉS – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Bíró Ottó
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Sipos Sándor főosztályvezető.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – HAJÓZÁS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 13-TÓL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Levegő szerepe és működése
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Papp István balesetvizsgáló HELIKOPTER REPÜLÉS – 2009.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt.
KUTATÁS-MENTÉS.
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Budapest, Háy György balesetvizsgáló.
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
Dr. Siklósi Zoltán A légiközlekedési baleset bekövetkezésének folyamata és a kutatás-mentés (SAR) hatásának elemzése a szakmai vizsgálat keretén.
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Napelem diagnosztika Drónnal
A polgári légiközlekedés általános repülésbiztonsági helyzete 2016-ban
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Papp István balesetvizsgáló

2008-173-4P (GAZELLE) NAGYBAJOM ÉNY 6KM. 2008. JÚNIUS 22.

HELIKOPTEREK Magyarországon 16 polgári helikopter típus és variánsai kerültek lajstromba az elmúlt időszakban, a következő összetételben: 5700 kg alatti összes 168 db 5700 kg feletti összes 4db (MI-8: KA-32) Érvényes légialkalmassággal 91db Lejárt légialkalmassági 81 db

2008. HELIKOPTER BALESETEK MEGOSZLÁSA Polgári helikopter: 3 db légiközlekedési baleset (Accident) 1 db repülőesemény (Incident) Meghalt 2 fő, súlyosan sérült 8 fő, könnyű sérülés 3 fő. Állami helikopter: 2 db légiközlekedési baleset (Accident) 31 db repülőesemény (Incident) Meghalt 1 fő, súlyosan sérült 2 fő, könnyű sérülés 1 fő.

2008-173-4P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE 2008. június 22-én a pilóta előkészítette útvonal repülésre a helikoptert A bázis repülőtérről felszállás után Nagybajom ÉNY 6km leszállt. Itt helyi repülésre utasokkal felszállt és 140 m megtétele után, kis magasságban, kis sebességgel az alatta levő erdőbe esett. Személyi sérülések: négy fő súlyos, egy fő kisebb sérülést szenvedett - A légijármű jelentősen megsérült. A Vb műszaki meghibásodásra utaló jeleket a szakmai vizsgálat során nem talált. A pilóta képesítése: CPL(H), jogosítása: helikopter berepülő, összesen repült ideje helikopteren:1610 óra. A légijármű adatai: gyártás óta 965 óra. Üres tömege 958 kg. Megengedett összes tömeg:1800kg. Felszálló tömeg:1695 kg. A megengedett súlyponthelyzet: 2,8 - 3,14-ig az eset idején 2,86 volt Meteorológiai adatok: hőmérséklet 31C, légnyomás 1019 Hpa, felhőzet: nincs, szélirány/sebesség: 190 fokról 3-4 m/s.

2008-173-4P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE A roncsra és a becsapódásra vonatkozó adatok

2008-173-4P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE A túlélés lehetősége Az eset során tűz nem keletkezett. Az estről a mentőket és a tűzoltókat a felszállóhelyen tartózkodó személyek értesítették. A repülés G típusú légtérben került végrehajtásra így a repüléshez nem került repülési terv leadásra, ezzel esélye sem volt arra, hogy a légiforgalmi irányító szolgálat a számított érkezés elmaradását követően intézkedhessen a kutatás- mentés indításáról. ELEMZÉS: A Vb a helyszíni szemle során a következő tényeket állapította meg: A helikopter 159o -os irányon gyorsított, 10-15 m magasságon és megtett 140 m távolságot. A helikopter irányítható volt, a hajtómű működött az esemény bekövetkezéséig. Ezekből két történés valószínűsíthető Történhetett műszaki meghibásodás Nem történt műszaki meghibásodás (helikopterrel a függés és a gyorsítás repülés technikája)

PÉNAUD DIAGRAM Mutatja a függéshez, gyorsításhoz és vízszintes repüléshez szükséges teljesítmény szükségletet.

2008-173-4P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE KÖVETKEZTETÉSEK: Általánosságban megállapítható: a pilóta a repülés végrehajtásához érvényes okmányokkal rendelkezik a légijármű érvényes légialkalmassági bizonyítvánnyal rendelkezik a légijármű a feladatra elő volt készítve a légijárművet a pilóta maga vezettea hajtómű a leállásig működött a földön a légijármű vezérlése a becsapódásig működött a légiforgalmi irányító szolgálat tevékenységének nem volt érdemi ráhatása a bekövetkezett légiközlekedési balesetre.

2008-173-4P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE A légijármű jó műszaki állapotot mutatott, az esemény okaként műszaki hiba nem valószínűsíthető. A légiközlekedési balesethez vezető okok: az időjárás tekintetében a levegő magas hőmérséklet és a szél iránya/erőssége a terhelés szempontjából a tényleges terhelés megválasztása, és annak a hatása a légijármű súlyponti helyzetére repüléstechnika szempontjából a helikopter maximális terhelése melletti és magas hőmérsékleti viszonyok közötti repüléstechnikai készség szinten tartása. A fent említett okok egyenként nem jelentenek olyan fokú biztonsági kockázatot, ami a repülőbalesethez vezetett volna, azonban együttes hatásuk már jelentős és kiválthatta az esemény bekövetkezését.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! papp.istván@kbsz.hu www.kbsz.hu