Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia szeptember 18.
2 Problémafelvetés Milyen változók befolyásolják a hallgatók művelődési szokásait? Milyen aktívan vesznek részt maguk a hallgatók kulturális értékek teremtésében, alkotásában?
3 Elméleti kiindulópontok Felsőoktatás tömegesedése „Az értelmiség alkonya” Ifjúsági korszakváltás Rekonverziós stratégiák Műveltség és iskola
4 A kutatás TERD: „A harmadfokú képzés hatása a regionális átalakulásra” című OTKA kutatás (OTKA szám: 69160) Kutatás vezetője: Kozma Tamás
5 A minta Alapsokaság BA és BSc képzésben résztvevő végzős hallgatók Elemszám N=1362 Fő Mintavétel lekérdezés (survey) karonként reprezentatív
6 A vizsgálat helyszíne MagyarországMagyarország
7 A kultúra-fogyasztás helyszínei Színház Színház Multiplex mozi Multiplex mozi Hagyományos mozi Hagyományos mozi Múzeum, kiállítás Múzeum, kiállítás Hangverseny Hangverseny
8 Ahova soha nem járnak…
9 A hallgatók kulturális fogyasztását befolyásoló tényezők - nem - szülők iskolai végzettsége - vallásosság
10 A nem és a kulturális fogyasztás összefüggései
11 A szülők iskolai végzettsége és a kulturális fogyasztás összefüggései
12 A vallásosság és a kulturális fogyasztás összefüggései (Milyen gyakran jársz templomba?)
13 Aktori szerep Részt veszel-e... …művészeti körön? …tánckörön?…zenekarban?…énekkarban?
14 Kultúrateremtő aktivitás - gender
15 Milyen szakos hallgatók vesznek részt…?
16 További vizsgálandó kérdések és területek… Egyetemi művészeti csoportok kvalitatív vizsgálata. Egyetemi művészeti csoportok kvalitatív vizsgálata. A kulturális színterek mint a „campus- népének” szocializációs meghatározói. A kulturális színterek mint a „campus- népének” szocializációs meghatározói.
Köszönöm a figyelmet!