Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
TTK 2008 akkreditációs tájékoztató Jedlik Oktatási Stúdió.
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Művelődéstörténet, felnőttképzés egész életen át tartó tanulás
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A személyiség.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Szociális tanulás formái
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Fejlesztési koncepció
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Előzetes kérés a hallgatókhoz! Írják fel választott szakdolgozati témájukat! Foglaljanak helyet témájuk (ennek hiányában: szakmai érdeklődési területük)
Felnőttképzési világkonferenciák 10. előadás
A felnőtt tanuló 2. előadás
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
HÍD szakmaiság és min ő ség között COMENIUS PLUSZ – A HOZZÁADOTT ÉRTÉK.
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
NEVELÉSELMÉLET.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
P EDAGÓGUSOK LELKI EGÉSZSÉGVÉDELME. A SEGÍTŐ MENTÁLHIGIÉNÉJE Szerző István december 08.
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Inessza Goldberg Izraeli Tudományos Grafológiai Társaság.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
csütörtök A Menedék Alaítvány módszertana Alkalmasság a szociális munkában 1 Alkalmasság a szociális munkában Paróczi Zsolt.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
DARUS a gyermekekért.
Személyes életvitel.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás

Módszereink  előadás  interaktív csoportmunka  egyéni feladatvégzés  portfólió

Követelmények Kötelező: Szóbeli vizsga megadott tételek alapján 3 vagy annál több hiányzás esetére: Egy (max. 2 fős) csoportmunkában elkészített, a szakirodalom feldolgozására épülő, 10 oldalas dolgozat leadása

MI AZ ANDRAGÓGIA?

Az andragógia szó jelentése  Andra-, andro- előtag jelentése: „felnőtt”  (Andra)-gógia utótag jelentése: „nevelés”  (Andro)-lógia utótag jelentése: „tudomány”

Az „andragógia” fogalmának tágabb környezete

Antropagógia - embernevelés ANDRAGÓGIA A FELNŐTTEK NEVELÉSE/ /-ÉNEK TUDOMÁNYA GERONTAGÓGIA AZ ÖREGEK NEVELÉSE/ /-ÉNEK TUDOMÁNYA PEDAGÓGIA A GYERMEKEK NEVELÉSE/ /-ÉNEK TUDOMÁNYA Önnevelés elmélete

Mi mindenre nevelődik, mi mindent tanul meg az ember élete során?

A hallgatók fogalmainak csoportosítása I. Családi szocializáció III.Közösségi szocializáció IV.Perszonalizáció II. Iskolai szocializáció

Az oktatás 4 alappillére A Jacques Delors vezette Nemzetközi UNESCO Bizottság jelentése alapján. Megjelent az „Oktatás – rejtett kincs” című könyvben * (1997) M E G T A N U L N I M E G T A N U L N I Együtt élni Élni Megismerni Dolgozni EGYÜTTMŰKÖDŐ ÖNFEJLESZTŐ MEGBÍZHATÓ L I F E - L O N G L E A R N I N G

Az ember mentális (testi-lelki-szellemi) egyensúlya és a tanulás

Ki lakik ott bent? Csányi Vilmos: Az emberi viselkedés

Ki miért (nem) érzi magát felnőttnek?  Döntésképesség  Felelősséget vállalok  Anyagilag nem vagyok független  Még tanulok  A szüleim döntenek jogilag Igen Nem

A felnőttség  Életkori csoportba tartozás  Társadalmi állapot

A felnőttség meghatározó tényezői  Időbeli (naptári) életkor/ életkor szerinti érettség  Biológiai érettség/ életkor (anatómiai, biokémiai, fiziológiai jellemzők)  Pszichikai érettség/ életkor  Szociális érettség/életkor  Etikai érettség/ életkor (értékfelfogás jellemzői, morális vonások)

Monoriné Papp Sarolta Köszönöm a figyelmet!