Művelődés és szórakozás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sport közösségteremtő hatása a Debreceni Egyetemen
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Az első házasság felbomlása
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
Kovács Klára Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Program november Kollektív traumák, határhelyzetek, természeti és társadalmi.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
A közösségi élet vizsgálata Völcsökön avagy a „hiány” funkciójáról
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
Fesztiválozó egyetemisták Készítette: Buzinkay Nóra „Campus-lét” a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Identitás a határon és azon túl… A határon túli magyarok nemzeti identitásdimenzióinak alakulása a magyar- szlovák-ukrán határ mentén Pakot Ágnes BCE Szociológia.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
Tanulási célú migráció a világban és itthon
CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Kutatásmódszertani dilemmák
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Tényleg romkocsmákban merengenek? KREATÍV Milliók és ezer fők fő ≈ fő Forrás: Target Group Index Hungary - TGI –H 2012.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Készítette: Szabó Tamás
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

Művelődés és szórakozás Művelődés és szórakozás? Alapképzéses hallgatók kultúra-fogyasztási szokásai egy határmenti régióban Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem nemethnora24@gmail.com Eger 2009.március 23.

Kérdések Milyen tendenciái vannak a hallgatók kulturális fogyasztásának? Milyen tényezők befolyásolhatják a kulturális szokásokat?

ONK 2008 A kutatás TERD: „A harmadfokú képzés hatása a regionális átalakulásra” című OTKA kutatás (OTKA szám: 69160) Kutatás vezetője: Kozma Tamás http://cherd.unideb.hu

A minta Alapsokaság BA és BSc képzésben résztvevő végzős hallgatók Elemszám N=1399 Fő Mintavétel lekérdezés (survey) karonként reprezentatív

ONK 2008 A vizsgálat helyszíne Magyarország

A hallgatók kulturális fogyasztását befolyásoló tényezők ONK 2008 A hallgatók kulturális fogyasztását befolyásoló tényezők - nem - szülők iskolai végzettsége - vallásosság - lakóhely (határon innen / túl)

A kultúra-fogyasztás helyszínei Színház Multiplex mozi Hagyományos mozi Múzeum, kiállítás Hangverseny

A nem és a kulturális fogyasztás összefüggései

A szülők iskolai végzettsége és a kulturális fogyasztás összefüggései

A vallásosság és a kulturális fogyasztás összefüggései (Milyen gyakran jársz templomba?)

A lakóhely és a kulturális fogyasztás összefüggései

ONK 2008 Továbbgondolandó… A vallásosság objektív és szubjektív megjelenései közötti különbségek Kárpátaljai eredmények összevetése és beillesztése A kultúra-fogyasztásának más formái / területei (pl. olvasási szokások, könyvtárhasználat, internethasználat stb.)

Köszönöm a figyelmet!