A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József
2 Nyomtatott médiumok, hagyományos módszerek Kinyomtatjuk, terjesztjük - de még nem ismerjük az olvasót Nem tudunk róla eleget Olvasói felmérés – elvi korlátai, határai, pontossága Szinte semmit sem tudunk az adott hirdetés hatékonyságáról Szinte semmit sem tudunk a hirdetést „fogyasztó” kilétéről Bár voltak erre felmérések, kísérletek, vizsgálatok „Első generáció” „Első generáció”
3 Új vonás: közel 30 féle hirdetési lehetőség Minden mozdulat követhető A tartalom és a linkek „rávezetnek” a hirdetésre A 2. generáció továbbfejlesztése Már többet tudunk a befogadói hatékonyságról : CTR De még mindig nagyon keveset tudunk a fogyasztóról Vásárlói potenciál Érdeklődési kör Elérhetőség stb. Online média: tartalom és hirdetés az interneten „Második generáció” „Második generáció”
4 A név szerint ismert hirdető : a „LEAD” Minősítés: a lead értékét az adja, mennyit tudunk róla A módszer lényege : a minősített leadek begyűjtése Ez az új típusú hirdető-médium legfőbb vagyona Az „opt-in”: határai az erkölcs és az önuralom Célzottan a célba De csak azt, ami érdekli Speciális kampányok célzott és minősített leadek megszerzésére De még mindig nem követjük a begyűjtött partnerek és adatok kapcsolattörténetét relációit változásait Az új módszer: a célzott hirdetés „Harmadik generáció” „Harmadik generáció”
5 Nemcsak ismerjük a leadeket, de ismerjük egymáshoz való viszonyukat is Nemcsak ismerjük a leadeket, de rögzítjük a velünk való kapcsolatuk történetét is A teljes adatkezelés: adatok és relációk CRM adatbázisban „Negyedik generáció” „Negyedik generáció”
6 Egységes alapadat-bázisra épül CRM nem egyenlő a könyvelési rendszerrel CRM nem csak adatbázis CRM nem csak egy hírlevélküldő modul User specifikus Nem tartalmaz olyan funkciót, hogy „bármit, amit az ügyfél szeretne” Tartalmazzon viszont modulokat, amiket be vagy ki tud kapcsolni, de ne az „ügyfél hozzáértő embere”, hanem a fejlesztő, de ne plusz Ft-ért Nem szöveges alapon rögzíti az ügyfélkapcsolatokat. Könnyen tanulható, és paraméterezhető Nem „te vagy” az első felhasználó Van folyamatos oktatás, és terméktámogatás Milyen akkor a jó CRM? „avagy hogyan szereljünk a puskára távcsövet”
7 Ajánlatokat kérünk, de nem tudjuk mit akarunk Minden problémánk megoldását a CRM-ben látjuk Nem létező kommunikáció helyett nem jó a CRM Pontos struktúra és utasításrend kell a CRM jó működéséhez Ne mi specifikáljunk! Lássunk már működő rendszert, és ne mindent testre szabjunk, hanem alkalmazkodjunk is. Munkatársakat képezzük CRM bevezetés időt és energiát von el a direkt pénztermelő feladatoktól Legyen felelőse a CRM bevezetésnek Tudatosítsuk : CRM nem termel direkt hasznot. Milyen hibákat követhetünk el CRM bevezetéskor? Sikertelen projekt tanulságai „A vad becserkészése”
Köszönjük a figyelmüket Q & A