Változások a gyógyszer- finanszírozásban Országos Egészségbiztosítási PénztárGyógyszerügyi Főosztály.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Advertisements

Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
főigazgató-helyettes
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
Áttekintés a gyógyászati segédeszközök költségvetési helyzetéről Dr. Cserháti Péter Egészségpolitikáért felelős helyettes államtitkár FORGALMAZÓK AZ EGÉSZSÉGÉRT.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
G M P Dr. Hetényi László.
Finanszírozott segédeszköz kölcsönzés országos lefedettséggel
Gyógyszerár-támogatás Budapest, október 30. Lovas Kornélia.
Fizetésképtelenné váló patikák Dr. Horváth Tamás Magyar Gyógyszerészi Kamara november 10.
Gyógyszer életútja Magyarországon II.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Értékesítési csatornák
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
A gyógyszerek rendelése és kiadása
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Mit ér a forint az egészségügyben ?
A gyógyszer-támogatási rendszer átalakítása
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tevékenységének bemutatása
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
A Gyógyszergazdaságossági törvény hatása a gyógyszerpiacra
„Disputare necesse est” Dr. Buzás László a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója november 7. GÖD.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Ápolóeszköz kölcsönzés Négy hónap tapasztalatai Dr Pusztai Erzsébet.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Gajdácsi József Főigazgató-helyettes
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Informatika a gyógyszertárban
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
2006 LAKOSZ Jáky Géza & Lanczki Miklós VOC előírások és költség hatékony technológiák a jármű javító fényezésben Május 19. Jáky Géza elnök Lakk Kereskedők.
Szike helyett machate-t? avagy lesz-e kiút a „protokoll- dzsungelből”?
A számok nem hazudnak - kormányzati kommunikáció vs. OEP- adatok 2009-ben Mottó: „A féligazság nem az igazság fele….” (Konrád György) EGVE Konferencia,
32/2004. (IV. 26.) ESzCsm rendelet A törzskönyvezett gyógyszerek és a különleges táplálkozási igényt kielégítő tápszerek társadalombiztosítási támogatásba.
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
MVM Trade portfoliója 2009-ben
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
OTP Pénztárak S A J T Ó T Á J É K O Z T A T Ó január 6. OTP PÉNZTÁRAK.
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
MAGYARORSZÁGI GYÓGYSZERGYÁRTÓK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE HUNGARIAN PHARMACEUTICAL MANUFACTURERS ASSOCIATION Az utóbbi időszak intézkedéseinek hatása a hazai.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Generikus Gyógyszerek A gyógyszerek támogatása Generikus Program Expediálási és helyettesítési szabályok.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Off label használat miatti egyedi támogatáskiáramlás Dr Szőkéné dr Süveges Piroska Ártámogatási Főosztály Orvosszakmai Ügyek és Egyedi Támogatások Osztálya.
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESZCSM rendelet módosítása január Előadó: dr. Radics.
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
9. tétel.
Az off-label gyógyszerhasználat és az orvosi felelősség
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Előadás másolata:

Változások a gyógyszer- finanszírozásban Országos Egészségbiztosítási PénztárGyógyszerügyi Főosztály

-Eüm Kontextus Jogalkotás -Gyártók -Forgalmazók -Nagykereskedők -Patikák -Szolgáltatók -Betegek Érintett ügyfelek OEP

- A költségvetési korlátok keményítése - Kiszámíthatóság a befogadások során - Gyors ügymenet, szoros határidők - Az átláthatóság fokozása - A generikus készítmények forgalmának növelése - Árcsökkenés a generikus készítmények piacán - Források felszabadítása innovatív készítmények kontrollált finanszírozására A finanszírozási változások céljai

Eszközök és célok

A változások mozgatórugói Fiskális prés Átláthatatlan folyamatok Változások a finanszí- rozásban

A jogszabályi alapok I.Gyógyszer és GYSE ellátás és forgalmazás általános szabályai (98/2006. Gyftv Tv.) II.A támogatásba való befogadás szempontjai (53/2006. EüM rendelet - a 32/2004 ESzCsM rendelet módosításáról) III.A gyógyszerforgalmazás szabályai, a patikán kívüli forgalmazás szabályai (44/2006. EüM rendelet - a 52/2005 EüM rendelet módosításáról) IV.Reklámszabályozás (FOLYAMATBAN) V.Minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzése (FOLYAMATBAN) VI.Gyógyszerek árréséről szóló 19/2001. (V.23.) EüM rendelet módosítása A szektor minden érintettje Gyártók Kiskereskedelem, Patikusok Gyártók Egészségügyi szolgáltatók Kiskereskedők, Nagykereskedők Fő érintett(ek)

A fiskális prés nominálértéken

A fiskális prés reálértéken

2007. januári gyógyszerkifizetések

Zárt gyógyszerkassza Meghatározott előirányzatTúlköltés csak a költségvetés módosításával A később realizálódó gyártói befizetések fedezetéül tartalék került beépítésre a kassza előirányzatába A gyártói befizetések a tartalékon túl nem jelentenek közvetlenül fedezetet a finanszírozásra

A támogatási kulcsok csökkentése Korábbi állapot Jelenlegi állapot –Eü 100% –Eü 90% –Normatív % –KK 100% –Galenikumok, magisztrális készítmények 90% –Kiemelt támogatás 300Ft-os minimális térítési díjjal –Eü.tér.köt % –Normatív % –KK 100% –Galenikumok, magisztrális készítmények 50%

A támogatási kulcsok csökkentése és a remélt megtakarítás Kiemelt Emelt 1,2-1,5Mrd Ft 15-20Mrd Ft 40-50Mrd Ft Norm Mrd Ft

Betegterhek növekedése I.

Betegterhek növekedése II.

Betegterhek a népegészségügyi prioritások területén Új Eü 90%-os pontok jöttek létre ezzel biztosítva a változatlan térítési díjakat. 1.a. Ritmuszavarok1.b. Hypertonia1.c. Coronariabetegségek1.d. Anyagcserezavarok1.e. Tiszta hypercholesterinaemia

A befogadási folyamat időbeli lehatárolása Egyszerűsített eljárás esetében 60 napos határidő Normál eljárás esetében 90 napos határidő, amit maximum 90 nappal lehet meghosszabbítani A döntést a hatályos jogszabályok alapján kell meghozni Támogatás csökkenését negyed évvel kell kihirdetni a hatályba lépés előtt Árcsökkentést a következő hónap 5. napjáig ki kell hirdetni

Az OEP adatközlési rendszeressége és módja szigorodik A beérkezett kérelmeket és a határozatokat elektronikusan hozzáférhetővé tesszük A forgalmi adatokat havi bontásban publikáljukA fixesítéshez szükséges adatok elérhetővé válnak Évente két alkalommal a teljes gyógyszertörzs kihirdetésre kerül

Folyamatos fixesítés, nyilvános ajánlatok ReferenciaképzésMinden naptári negyedév végén. Ajánlatok zárásaÖt nappal a negyedév vége előtt Új referencia életbe lépése Negyedéves csúszással Utólagos árcsökkentés Nincs Ajánlattétel módja Elektronikus

Árcsökkentési ajánlatok február 15-ig ReferenciaképzésFebruár 21. Ajánlatok zárásaFebruár 15. Új referencia életbe lépése Utólagos árcsökkentés Három munkanap (Február 15-21) Ajánlattétel módja Papíralapú dokumentáció és Április 1. (Minimum 8 nap)

Tervezett elektronikus rendszer –Azonosítás fizikai kulcs és jelszó segítségével –Előzetes portfólióegyeztetés, jognyilatkozat –Továbbfejlesztés a normál, egyszerűsített és egyéb eljárások on-line ügyintézés irányába –Hatékony, biztonságos és gyors ügyintézési mód a jogszabályban előírt maximális időkorlátoknál is gyorsabb átfutási idővel.

A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzése I. Generikus Program: Prioritás: generikus gyógyszerek Azonos hatóanyagú Azonos hatásmechanizmusú Olcsóbb A generikus gyógyszerek száma a támogatotti listán10%-kal haladja meg az originális készítményeket! Az originális szerek dobozforgalma 17%- kal magasabb, mint a generikus készítményeké. Gyógyszerek megoszlása a tb-listán Gyógyszerek megoszlása dobozforgalom szerint

A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzése II. Csökkenthető betegteher: 37 Mrd Ft-t költöttek a betegek tavaly az alapvető gyógyszerekre A betegek 19 Mrd Ft-ot spóroltak volna meg, ha az olcsóbb helyettesítő készítményt választják

- Szemléletváltás - Költséghatékonyság a receptírásban - Információforrás biztosítása az orvosoknak és a betegeknek - A betegek tudatos gyógyszerválasztása - A betegek jogainak és felelősségének erősítése A gazdaságos gyógyszerajánló program céljai

Gazdaságos gyógyszerajánló program működése A program felajánlja az OGYI által egyenértékűnek minősített gyógyszerek közül a leghatékonyabb – legkisebb napi terápiás költségű – termékeket.

Az érdekeltségi rendszer jogszabályi keretei Orvos –Tájékoztatási kötelezettség –Költséghatékony rendelés –Szoftver használata –Nyilatkozat beszerzése Patikus –Tájékoztatási kötelezettség –„Felfelé” kihelyettesítés tiltása –Referencia- készítmény készletezése Biztosító –Meghatározott mutatók alapján értékel –Tájékoztat –Szankcionál –Finanszírozást von meg

Tervezett érdekeltségi rendszer Költséghatékony gyógyszerfelírást támogató program: on-line, off-line verzió Elérhető/letölthető a vagy a oldalról Költséghatékonyság a beteg térítési alapján, illetve Gyógyszer teljes ára alapján Az országos átlagtól való eltérés vizsgálata százalékban kifejezve (a 25 legnagyobb támogatású ATC csoportban) Visszatérítési mutató 1-10% (kiutalásra kerülő teljesítménydíj/ finanszírozási díj csökkentésre kerül)

Az érdekeltségi rendszer és a „vényíró program” összefüggései Értékelés, tájékoztatás és a jövőben esetleges szankcionálás támogatáskiáramlás alapján Információforrás a betegek és az orvosok számára a támogatásokról, a betegterhekről, a bruttó fogyasztói árakról, az egyenértékűségről, a referenciatermékekről Értékelési lehetőség ATC5 szintjén támogatás- kiáramlás alapján

A „vényíró program” működési rendellenességei Fantomkészítmények Folyamatos monitoring Állandó változásNegyedéves állandó időszakok Hibás törzsadatok Folyamatos korrekció