X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember „Any phenomenon about which a report is distributed becomes news, when distribution is made to the mass of the population, it becomes mass news!”
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Okok, miért ne költsünk PR-ra Túl kicsik vagyunk, nincs hozzáértő munkatársunk Elég nagyok vagyunk, megoldjuk belső erőforrásból Hallgatni amúgy is arany A média csak a rossz hírre vevő ↓ Úri huncutság, ami sok pénzbe kerül
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Az információt inkább mi szállítsuk, mielőtt mások elkezdenének spekulálni!
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember A tudatos PR tevékenységet folytató cégeket 2 típusba sorolhatjuk: Azért kommunikálok, mert sokat van szó rólam a médiában és azt kontrollálni akarom Nem vett észre a média, szeretném vizibilitásomat növelni
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember F ő kommunikációs irányok: Funkcionális/gazdasági (vevő, szállító, hatósági, stb.) A bizalom építést szolgálja. Szakmai (szövetségek, egyesületek, kutatási és oktatási intézmények, stb.) A vállalat „minősítését” befolyásolja. Társadalmi (helyi környezet társadalmi érdekcsoportok) A működés közvetlen környezetének befolyásolása. Külföldi, nemzetközi kapcsolatok Tömegkommunikációs kapcsolatok
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Mi is tulajdonképpen a PR? Jó értelemben vett magamutogatás, amely arra szolgál, hogy saját érdekeket és speciális ismereteket információkon keresztül bemutathassunk.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Mi az újságírás? Bemutatás, amely arra szolgál, hogy a közérdeket és az általános ismereteket feltárja a közvélemény számára.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Három ember egy csónakban Cég PR ügynökség Média Még az egymásra mutogatás fázisában járunk.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember PR tevékenység kontrollálja a médiát! Német kutatások szerint a sajtóban megjelenő anyagok kétharmada sajtóközlemények és sajtótájékoztatók következménye. Ez az arány Magyarországon sem nézhet nagyon másképp ki, de az üzleti életről szóló anyagokban csak megkötésekkel alkalmazható ez a formula.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Miért nem szeretik a magyar újságírók a céges témákat? Kevés adat, információ Nem elég transzparens Reklámízű kommunikáció Ad hoc jellegű kapcsolatfelvétel A cégek azonnal cikket akarnak Forrás: Eurolex kutatás
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Miért nem szeretik a cégek az újságírókat?..
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember ROSSZ PRJÓ PR INKOMPETENSKOMPETENS ESETIFOLYAMATOS PRESSZIONÁLÓPARTNERI ÁLTALÁNOSSPECIFIKUS ÚTHENGER (MENNYISÉGI)SZISZTEMATIKUS (MINŐSÉGI) ÖNCÉLÚ ÉRTÉKESÍTÉS, MARKETING Milyen legyen a PR?
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember PR a túláradó információ korában! Act/react Tartsd magadnál a kezdeményezést!
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember YOUR BEST COMMUNICATION PARTNER