DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
„Ezt egy életen át kell játszani”
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás
Műszaki Tanárképző Tanszék
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A megújuló tanárképzés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Előadás másolata:

DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

RÉSZTVEVŐK: Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt RÉSZTVEVŐK: Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Tudományegyetemi Karok BTK: Neveléstudományi Tanszék, Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék TTK: Matematikai Szakmódszertani Csoport Hajdúböszörményi Pedagógiai Főiskolai Kar Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

VÁLLALÁSOK: Kompetenciaorientált képzési modulok kidolgozása Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt VÁLLALÁSOK: Kompetenciaorientált képzési modulok kidolgozása Óvodai nevelés Matematikai és logikai kompetenciák Szociális és életviteli kompetenciák IKT-kompetenciák A tanárképzési alapszak pedagógiai-pszichológiai 10 kredites tartalmának kidolgozása Pedagóguskompetenciák mérési-értékelési eljárásrendszerének kidolgozása Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

Kompetenciaorientált képzési modulok: Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt Kompetenciaorientált képzési modulok: Kompetencia-területek: Modulok: Óvodai nevelés Önismereti tréning Óvoda-iskola-család kapcsolata Komplex óvodai módszertani kompetenciák Játszóképességi tréning pedagógushallgatóknak Multikulturális nevelés Matematikai és logikai kompetenciák Kompetenciaalapú matematikai tantárgy-pedagógia Kompetenciaközpontúság a matematika tanításában Gyakorlóiskolai szakvezetők felkészítése Tanári kompetenciák a matematika tanításában Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

Szociális és életviteli kompetenciák Iskolai mentálhigiéné Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt Szociális és életviteli kompetenciák Iskolai mentálhigiéné A tanulók megismerése Tanulási módszerek és fejlesztésük Integrált-inkluzív nevelés Drámapedagógia Mezőgazdasági szaktanárok felkészítése a kooperatív tanulás megvalósításra IKT-kompetenciák Modern szemléltetés Elektronikus tananyagok Informatika az iskolában Jó gyakorlat az IKT használatára (workshop-sorozat) Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

A modulok felépítése: Programcsomagok Elektronikus változat Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt A modulok felépítése: Programcsomagok Kompetencia-térkép: SuliNova Kht. HEFOP 2.1.1. adaptálás KKK-k kompetencia „Képzéskompatibilis” programleírás Oktatói segédanyag Hallgatói segédanyag Elektronikus változat Speciális kompetenciaértékelési eszköztár Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

Munkamódszer: Vegyes összetételű team-ek: Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt Munkamódszer: Vegyes összetételű team-ek: Garancia a teljes pedagógusképzési vertikum lefedésére A kompetenciaterületek vezetői koordinálják a hozzájuk tartozó modulok munkáját. Horizontális feladatokhoz külön csoportokat alakítunk (e-learning, értékelés, programcsomagok gondozása) Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

Nehézségek: Hiányzik 2006. szeptembere és decembere közötti időszak Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt Nehézségek: Hiányzik 2006. szeptembere és decembere közötti időszak Sok olyan résztvevő van, aki a felsőoktatási tempóhoz van szokva. Bizonyos moduloknál külön figyelmet kell fordítani arra, hogy a tanárképzés egységes: Az érintett életkor 10 éves kortól kezdődik, nemcsak a középiskolai korosztályt érinti! Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola

Bízunk benne, hogy a jó irányt választjuk. DE Dr. Chrappán Magdolna Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0008/1.0 projekt DE Bízunk benne, hogy a jó irányt választjuk. Dr. Chrappán Magdolna szakmai vezető Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola