Sörös Csilla SZIE-YMÉK, ÁSZ Tanszék 2011. Január 21. TANSZÉKI WORKSHOP Térszemlélettel kapcsolatos kutakodások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedj ÖKOsan! Alternatív mobilitás konferencia Alternatív közlekedés az egyetemi oktatásban Orosz Csaba (PhD), okl. építőmérnök, egyetemi docens BME.
Advertisements

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MRNB Kommunikáció az egyetemen Pécs, április 14.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
TNS Hoffmann 1 Rádiós hallgatottsági eredmények május – július – a RAME tagjaira vonatkozó eredmények.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Takarmányozástan (Vadgazda mérnöki alapszak)
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Mérés és adatgyűjtés - lev
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
TUDÁSALAPÚ RENDSZEREK Tudnivalók ILCV441 Előadó: Kovács Zita 2013/2014. I. félév.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Kommunikáció az egyetemen kurzus Farkas Lívia előadása
EISZ Elektronikus Információszolgáltatás melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Az orvosi biotechnológiai mesterképzés megfeleltetése az Európai Unió új társadalmi kihívásainak a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen Azonosító.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre
Mágnesesség Készítette: Todor Andrei Ludovic
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
AZ ELŐADÁS CÍME KÉSZÍTETTE: VEZETÉKNÉV Keresztnév KONZULENS:
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Politikai és szociálgeográfia I.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Korai tehetségnevelés
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Készítette: Zombory Andrea Kommunikáció az egyetemen
Two countries, one goal, joint success!
Perjésiné Hámori Ildikó
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Tájékoztatás & Bevezetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
Optika és Relativitáselmélet II. BsC fizikus hallgatóknak
A STATISZTIKA 1 TANTÁRGY EXCELLEL TÖRTÉNŐ TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Project 4: Visual motion based Human-Computer Interface Jaksa Zsombor Németh József Ungi Tamás Utasi Tamás.
Többnyelvű információ-kereső rendszerek Douglas W. Oard College of Information Studies and Institute for Advanced Computer Studies University of Maryland,
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
Térszemlélet a rajzoktatásban Új módszerek a Rajz és vizuális kultúra tanításban Deák 17 Galéria október 10. Kárpáti Andrea, ELTE TTK
Japán ösztöndíj Yokohama National University
BME Matematika Intézet Geometria tanszék
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Acut vesekárosodás és szervpótló kezelések: új dimenziók
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Bodnár István egyetemi adjunktus
SZELEKTÍV AFEREZIS TECHNIKÁK MULTIDISZCIPLINÁRIS MEGKÖZELÍTÉSSEL
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
Japán ösztöndíj Yokohama National University
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Sörös Csilla SZIE-YMÉK, ÁSZ Tanszék Január 21. TANSZÉKI WORKSHOP Térszemlélettel kapcsolatos kutakodások

2 egyetem közötti mérés Debreceni Egyetem Műszaki Kar és SZIE-YMÉK között Budapest 111, Debrecen 87 építészmérnök hallgató Tesztsor kitöltése a 2. félév végén 45 perc Tesztek összeválogatásának szempontjai: lényeges térszemléleti komponensek mérése

Vizsgáltuk Két egyetem közötti eltérés: nem szignifikáns Nemek közötti eltérés: szignifikáns Feladatokra lebontott eltérések az egyetemek között Feladatokra lebontott eltérések a nemek között Tipikus hibák

Tesztek mental cutting test 8

9

10 Eredetileg felvételi feladatsor, USA, 1939 Tsutsumi, 1999 "a lányok kevésbé jó eredményeket tudnak elérni" Tsutsumi, 1999 "a lányok kevésbé jó eredményeket tudnak elérni"

Korábbi kutatások Japánban 11 Forma probléma Suzuki Min ő ségi probléma

Korábbi kutatások Japánban 12 Forma probléma Suzuki Min ő ségi probléma

Korábbi kutatások Japánban 1.) Test felismerése2.) Test és sík helyzete3.) Választás Saito 13

14

B. Németh, C. Sörös, M. Hoffmann, Typical mistakes in Mental Cutting Test and their consequences in gender differences, Teaching Mathematics and Computer Science, (2007), 1-8. M. G. McGee, Human Spatial Abilities: Psychometric studies and environmental, genetic, hormonal and neurological influences, Psychological Bulletin, 86 (1979), 899–918. L. Séra, A. Kárpáti, J. Gulyás, A térszemlélet, Comenius Kiadó, Pécs (2002). K. Suzuki, S. Wakita, S. Nagano: Improvement of Spatial Ability through Descriptive Geometry Education [Japanese]. J.Graphic Science of Japan 49, March, (1990). CEEB Special aptitude test in spatial relations, College Entrance Examination, Board, USA, 1939.