Sörös Csilla SZIE-YMÉK, ÁSZ Tanszék Január 21. TANSZÉKI WORKSHOP Térszemlélettel kapcsolatos kutakodások
2 egyetem közötti mérés Debreceni Egyetem Műszaki Kar és SZIE-YMÉK között Budapest 111, Debrecen 87 építészmérnök hallgató Tesztsor kitöltése a 2. félév végén 45 perc Tesztek összeválogatásának szempontjai: lényeges térszemléleti komponensek mérése
Vizsgáltuk Két egyetem közötti eltérés: nem szignifikáns Nemek közötti eltérés: szignifikáns Feladatokra lebontott eltérések az egyetemek között Feladatokra lebontott eltérések a nemek között Tipikus hibák
Tesztek mental cutting test 8
9
10 Eredetileg felvételi feladatsor, USA, 1939 Tsutsumi, 1999 "a lányok kevésbé jó eredményeket tudnak elérni" Tsutsumi, 1999 "a lányok kevésbé jó eredményeket tudnak elérni"
Korábbi kutatások Japánban 11 Forma probléma Suzuki Min ő ségi probléma
Korábbi kutatások Japánban 12 Forma probléma Suzuki Min ő ségi probléma
Korábbi kutatások Japánban 1.) Test felismerése2.) Test és sík helyzete3.) Választás Saito 13
14
B. Németh, C. Sörös, M. Hoffmann, Typical mistakes in Mental Cutting Test and their consequences in gender differences, Teaching Mathematics and Computer Science, (2007), 1-8. M. G. McGee, Human Spatial Abilities: Psychometric studies and environmental, genetic, hormonal and neurological influences, Psychological Bulletin, 86 (1979), 899–918. L. Séra, A. Kárpáti, J. Gulyás, A térszemlélet, Comenius Kiadó, Pécs (2002). K. Suzuki, S. Wakita, S. Nagano: Improvement of Spatial Ability through Descriptive Geometry Education [Japanese]. J.Graphic Science of Japan 49, March, (1990). CEEB Special aptitude test in spatial relations, College Entrance Examination, Board, USA, 1939.