Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Advertisements

Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Komplex függvények színes világa Lócsi Levente Eötvös József Collegium.
Klaszterek gazdasági környezete
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Geometria & Elektronikus Ábrázolás Tudományos, művészeti minikonferencia "A" épület 114/A terem Nagy Gyula: Hosszú átlós merevítésekHosszú.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) ETR konferencia – május 19. FIR.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Geometriai fogalomalkotás valóságos és virtuális modellek együttes alkalmazásával Anna Rybak Uniwersytet w Białymstoku, Instytut Informatyki
Geometriai modellezés
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Agria Media Eger, október
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Tudományos Ülésszak november T u d o m á n y o s Ü l é s s z a k Médiatechnológiai Intézet Prof. dr. Endrédy Ildikó.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Térelemek ábrázolása hatiránypontos perspektívában
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVT001BC Dr. Szilágyi Tivadar
Sörös Csilla SZIE-YMÉK, ÁSZ Tanszék Január 21. TANSZÉKI WORKSHOP Térszemlélettel kapcsolatos kutakodások.
1 3D-képes dinamikus geometria programok alkalmazásának lehetőségei.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Lehet-e távolból tanítani? Kovács Győző és a Távoktatás.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Javaslatok további alkalmazásokra Szöllősi Dániel PhD hallgató.
TCT-RAJZI TESZT Kárpáti Andrea
Numerikus módszerek az elektromágneses térszámításban Dr
CSÚSZÁSGÁTLÓ DEKORÁCIÓ Egy kopásálló, a legkülönbözőbb üveg, kerámia, porcelán, tűzzománc tárgyakra, burkoló lapokra, és szaniter árukra magas hőmérsékleten.
BUDAPEST UNIVERSITY OF TECHNOLOGY AND ECONOMICS DEPARTMENT OF ELECTRONICS TECHNOLOGY PRECÍZIÓS, GYÁRTÁSKÖZI OPTIKAI MÓDSZEREK ÉS RENDSZEREK ELEKTRONIKAI.
Petri-hálón alapuló modellek analízise és alkalmazásai a reakciókinetikában Papp Dávid június 22. Konzulensek: Varró-Gyapay Szilvia, Dr. Tóth János.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1. 2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TOVÁBBI PROJEKT ESEMÉNYEK
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A doktori képzés színvonalának és minőségének fejlesztése alprojekt TÁMOP-4.2.2/B-10/ Tudományos képzési műhelyek támogatása és a tehetséggondozás.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Az Erasmus program szervezése Székely Ágnes Erasmus programvezető.
LIFE LONG LEARNING (LLL) PROGRAM AZ ERASMUS ÜGYINTÉZÉS KARI VONATKOZÁSAI.
Szeged – Novi Sad Winter School 2015: Non-Standard Forms of Teaching Mathematics and Physics Szeged Winter Training 2015: Mobile Tools and Dynamic Modeling.
Az e-kereskedelem szakma ProInterNet wokshop március 24. Kis Ervin Egon Elnök, SzEK.org.
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
„ PÁRBESZÉD - A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” című konferencia AZ ELŐADÁS CÍME Név Eger, ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
BME Matematika Intézet Geometria tanszék
PROJEKTNYITÓ RENDEZVÉNY
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Ruletták a Minkowski síkon
Számítógépes felületillesztési módszerek vizsgálata
Műszaki ábrázolás alapjai Ábrázoló Geometriai Tanszék
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre Számítógépes Geometria és Elektronikus Ábrázolás tudományos, művészeti workshop (2011. 01. 21 ) Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre Dr. Bölcskei Attila főiskolai tanár bolcskei.attila@ybl.szie.hu

Tevékenységek 2010-ben Az Ábrázoló geometria II. tárgy tartalmi és formai megújítása. Felsőfokú képzésben ábrázoló geometriát oktatók konferenciája, Eger, 2010. április Bölcskei A.: Változások a SZIE YMÉK karán folyó ábrázoló geometria oktatásában Erasmus tanárcsere program: West Pomeranian University of Technology, Faculty of Architecture and Civil Engineering, Szczecin (2010 május) BÖLCSKEI A. – KAPOSINÉ PATAKY K. – Dr. SZABADI L. – SZOKOL Á. - Dr. VANCSÓ Ö.: MATEMATIKA 8. tankönyv Algebra részének újraírása a Nemzeti Tankönyvkiadó megbízásában 2. Croatian Conference on Geometry and Graphic, Šibenik (Croatia), 5-9. 09. 2010 Bölcskei A.: Six-point perspectives of different kinds

Tevékenységek 2010-ben (folyt.) BÖLCSKEI, A.: Woven ornaments and color groups, Studies of the University of Žilina Mathematical Series Ábrázoló geometria példákon keresztül elektronikus jegyzet TÁMOP – 4.1.2. – 08/2/A/KMR pályázat (Katona Jánossal közösen) Hallgatók térlátás mérésének vizsgálata (Sörös Csillával, Kállayné Gál Szilviával és Kovács András Zsolttal közösen) Kari Kreditátviteli Bizottság elnöke Magyar Felsőoktatásért Emlékplakett

Vázlat A hagyományos és görbe vonalú perspektívák áttekintése A „hat iránypontos perspektíva „ alapelve osztályai kapcsolata a felületeken való tükröződéssel

The perspective system

One-point perspective (Renaissance perspective)

Two-point perspective

Three-point perspective

Four-point perspective

Five-point perspective

Basic idea of planar six-point perspective Spherical coordinates → polar coordinates

Choose of notions a b Ahol f: folytonos, szigorúan monoton növekvő függvény, és f(0)=0.

f szerinti osztályozás Lineáris: (SZILÁGYI Brigitta, LŐRINCZ Dániel és URBIN Ágnes) Szinusz család: Tangens család: Exponenciális család:

Fontos, nem 6 iránypontos perspektív, speciális esetek Szinusz család t=1, egységfélgömb merőleges vetítése a felező síkra. Tangens család t=1, éppen a szokásos perspektív rendszer, ahol a distancia 1. Tangens család t=2, az egységgömbre való szteregrafikus vetítés.

Different systems by f Linear scaled Sin family 1 Exp family 1 Tan family 1

Limit It can be proved that all of them tends to the linear scaled system, if t→ Members of the Sin family

The images of lines

The images of planes

The usual grid

Gömbtükör (Escher)

A tükröződés leírása egy metszetben

Görbe keresése a lineáris esethez

Egy megoldás

A felület

Tangens család t=3

Tangens család t=4

Egy megoldás (c=0)

A felület

Exponenciális család, t=1

Köszönöm a figyelmet!