A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Felvételi jelentkezések I.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VPOP Jövedéki Igazgatóság
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
A DEBRECENI EGYETEM TUDOMÁNYEGYETEMI KAROK ÉVI BELSŐ GAZDÁLKODÁSI KÖLTSÉGVETÉSE Debrecen, március
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Nyugat-magyarországi Egyetem
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Művelődés és szórakozás
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
szakmérnök hallgatók számára
Bemutatkozik a Georgikon
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Pécs  2000 éves mediterrán város a Mecsek hegység lábánál  Baranya megye székhelye  Lakosainak száma: több mint 160 ezer  Nevezetességei: ókeresztény.
A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Világ- és Regionális Gazdaságtan Intézet
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ és HAJDÚ-BIHAR MEGYE MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Lejtmenetből lendület
Készítette: Szabó Tamás
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
Előadás másolata:

A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC

Az előadás felépítése  A Debreceni Egyetem története és képzési rendszere  A kutatás rövid ismertetése  Az eredmények térképi ábrázolása  Konklúzió

A Debreceni Egyetem Története  Debreceni Református Kollégium (1538)  XXXVI.tv. Debreceni magyar királyi Tudományegyetem (1914) → három karral  1945: Debreceni Tudományegyetem  1952: Kossuth Lajos Tudományegyetem  : „feldarabolódás” időszaka  1980: újraegyesítés gondolata  1991: Debreceni Universitas Egyesülés  Január 1.: Debreceni Egyetem

Debreceni Egyetem  Jelenleg 15 karból áll: - Állam és Jogtudományi - Általános Orvostudományi - Bölcsészettudományi - Egészségügyi - Fogorvostudományi - Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési - Gyógyszerésztudományi - Gyermeknevelési és felnőttképzési - Informatikai - Közgazdaság- és gazdaságtudományi - Műszaki - Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási - Népegészségügyi - Természettudományi és Technológiai - Zeneművészeti  Tangazdaságok, kutató intézetek, gyakorlóiskolák és klinikák is kapcsolódnak az Egyetemhez

Debreceni Egyetem - Oktatás  hallgató (2010. októberi statisztika szerint)  Alapkézés (63)  Mesterképzés (68)  Osztatlanképzés (4)  Hagyományos főiskolai képzés  Hagyományos egyetemi képzés  PhD képzés (25 doktori iskola)  Szakirányú továbbképzés (116)  Felsőfokú szakképzés (21)  Felnőttképzés

A Debreceni Egyetem Vonzáskörzete

Kutatás lépései  Vizsgálat tárgyának meghatározása  Hipotézis  Módszertan  Adatforrások: Debreceni Egyetem,  Adatformázás  Térképi megjelenítés  Konklúzió

A felvett hallgatók állandó lakóhelyük alapján (2010) Forrás: Saját szerkesztés a DE adatai alapján fő

A hallgatók állandó lakóhelyük alapján (2010) Forrás: Saját szerkesztés a DE adatai alapján fő

A Debreceni Egyetem kistérségi vonzáskörzete (2010) Forrás: Saját szerkesztés a DE és a felvi.hu adatai alapján %

Konklúzió  Régión belüli vonzás nem teljesen homogén - Jászberényi (6,48%), Szolnoki (9,38%), Kunszentmártoni (6,64%), Mezőtúri (8,94%)  Régión kívüli vonzás: a legerősebb az Észak-magyarországi régióban - Bodrogközi (27,55%), Sárospataki (23,57%), Tokaji (22,60%), Szerencsi (21,01%), Tiszaújvárosi (24,30%), Abaúj-Hegyközi (23,60%), Mezőcsáti (33,33%)  Régión kívüli vonzás: leggyengébb a Közép-magyarországi régióban - Pilisvörösvári (0,91%), Budapesti (1,05%), Ceglédi (4,38%) és a Dél-alföldi régióban - Szeghalomi (27,27%), Sarkadi (14,81%), Kiskunmajsai (0%)  MAX: Derecske-Létavértesi (88,07%)  Debrecen: 2665 hallgatóból 2027 hallgató (76,06%)

Határon átnyúló vonzástér  Felvett külföldi hallgatók száma (2010) - teljes képzési skálán (osztatlan, PhD, BSc, MSc, FSz, stb.)

Határmenti országok hallgatói (2010) Forrás: Saját szerkesztés DE adatai alapján

Külföldi hallgatók száma (2010) Forrás: Saját szerkesztés a DE adatai alapján

Kutatási tervek  A többi egyetem hozzácsatolása a vizsgálathoz  Településszintű lebontás  Idősoros vizsgálat  Határmenti országok vonzáskörzet vizsgálat

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!