Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat október 2. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
TÁMOP fenntartási időszak 2012/2013. tanév
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Széchenyi tehetségműhely
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Projektmunka.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F számú projekt Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója július 02.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
Beszámoló a Szakképzés koordinációs munkacsoport munkájáról Petrovics Zsuzsanna.
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat Július 2. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Mérés, mértékegység, átváltás
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Módszertani alapismeretek
SZFP II Kompetenciamérés
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
Közösen a bántalmazás ellen
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben DR. TÓTH PÉTER BÉKY GYULÁNÉ Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ

Problémafelvetés – szakmacsoportok munkatevékenység-preferenciái Egészségügyi szakmacsoport – 9. évf. – 129 fő 60% 50% 30% Á09: számítógép általi munka Á16: egyéni vállalkozóként való elhelyezkedés Á24: művészi tevékenység (zene, tánc, ének, stb.) űzése Kisgyerekekkel, betegekkel vagy rászorultakkal való foglalkozás

Problémafelvetés – szakmacsoportok munkatevékenység-preferenciái Egészségügyi szakmacsoport – 10. évf. – 47 fő 45% 40% 25% Á08: vevőkkel való kapcsolat Á09: számítógép általi munka Á16: egyéni vállalkozóként való elhelyezkedés Á24: művészi tevékenység (zene, tánc, ének, stb.) űzése Á32: növényekkel, állatokkal foglalkozhatok Á34: emberek munkáját irányíthatom

Problémafelvetés – szakmacsoportok munkatevékenység-preferenciái Egészségügyi szakmacsoport – 11. évf. – 56 fő 45% 35% Á08: vevőkkel való kapcsolat Á09: számítógép általi munka Á16: egyéni vállalkozóként való elhelyezkedés Á24: művészi tevékenység (zene, tánc, ének, stb.) űzése Á32: növényekkel, állatokkal foglalkozhatok Á34: emberek munkáját irányíthatom

Tanulói létszám alakulása a középfokú oktatásban

Budapesti középiskolások beiskolázási adatai (2009)

A vizsgálatban közreműködő iskolák I. Egészségügy szakmacsoport Bókay János Szki. – 3 évf. Fodor József Szki. – 3 évf. Kanizsay Dorottya Szki. – 1 évf. Nemes Nagy Ágnes Szki. – 2 évf. Semmelweis Ignác Szki. – 3 évf. Szociális szolgáltatások szakmacsoport Raoul Wallenberg Szki. – 1 évf. Oktatás szakmacsoport

A vizsgálatban közreműködő iskolák II.

Humán terület – alapvető kompetenciák Személyes kompetenciák Módszerkompetenciák Elkötelezettség, elhivatottság Önfegyelem Érzelmi stabilitás, kiegyensúlyozottság Stressz tűrő képesség Felelősségtudat Problémamegoldó képesség Helyzetfelismerés Logikus gondolkodás Társas kompetenciák Társas kompetenciák Empátia Tolerancia Kapcsolatteremtő készség Segítőkészség Együttműködési készség Kommunikációs készségek Eszközhasználati készségek Térérzékelés

Mérőeszközök 1. 2. 3. 4. tmpkteki.uni-obuda.hu/meres

Tanári értékelő felület tmpkteki.uni-obuda.hu/ertekeles

Mérőeszközök - eredmények

Elmélkedő megfigyelés, megértés 1. Tanulási folyamat - problémamegoldás Tanulási stílus kérdőív (Kolb-Tóth) Konkrét élmények, tapasztalatok szerzése Megfigyelés és a tapasztalatok visszatükröződése A fogalmak aktív alkalmazása új szituációban Elvont fogalmak alkotása (általánosítás) Alkalmazkodó tanulási stílus Asszimiláló Konvergens Divergens Tapasztalás Elmélkedő megfigyelés, megértés Gondolkodás Alkalmazás

1. Tanulási stílus Tapasztalatszerzés Megfigyelés. megértés Alkalmazás Fogalomalkotás, gondolkodás

1. Tanulási stílus Oktatás Egészségügy Szociális szolgáltatások

Divergens tanulási stílusú tanuló Az igen erős képzelőerő, újítószándék és ötletgazdagság a jellemező rád. A rugalmas gondolkodás révén képes vagy új elméletek kidolgozására, továbbá a problémaszituáció különböző nézőpontokból való vizsgálatára, ami nagyban elősegíti azok eredményes megoldását. Igazi „kultúrlény” vagy, aki érdeklődik az emberi kapcsolatok és a művészetek iránt, szereti a társakkal való együttmunkálkodást, együttműködést. Leginkább a tanári előadást, és a magyarázatot preferálod, továbbá könnyen tanulsz az osztálytársaiddal való együttműködésből is. Az ismeretszerzés során elsősorban a dolgok megtapasztalására és az érzékelésre alapozol. Az induktív gondolkodás jellemző leginkább rád, amikor is több feladat megoldása által, illetve a kísérletek, kísérletezgetések révén szerzett tapasztalatokból jutsz el az általános összefüggések, törvényszerűségek felismeréséhez. Leginkább a saját tapasztalataiban bízol, és jól össze tudod kapcsolni azokat a már korábban megszerzett tudásoddal. Kedvenc kérdésed a „Miért?”, vagyis szereted a dolgok hátterét feltárni, az összefüggéseket felismerni.

1. Tanulási stílus – valamennyi tanuló

1. Tanulási stílus – valamennyi tanuló

1. Tanulási stílus – 10. évf.

1. Tanulási stílus – 12. évf.

2. Kötődések (Tóth P.) Emelkedik! Változatlan!

2. Kötődések (Tóth P.) Csökken! Emelkedik!

3. Énerő (Lukács D. – Pressing L. nyomán Tóth P.) Kifejezi, hogy mennyire képes valaki szándékait és céljait a saját viselkedése során megvalósítani, mennyire képes valaki uralkodni a belső feszültségei felett. !

3. Énerő (Lukács D. – Pressing L. nyomán Tóth P.) Enyhe emelkedés!

4. Empátia (Buda B.)

4. Empátia (Buda B.) Mérsékelt emelkedés!

Megállapítások A divergens tanulási stílus markánsan jellemző a szakterületre, ami a képzés különböző évfolyamain azonos arányú. A pedagógushoz és az iskolához való kötődés folyamatosan erősödik, míg a tanulásé csökken. Az énerő tekintetében enyhe, míg az empátia vonatkozásában mérsékelt emelkedés figyelhető meg.

toth.peter@tmpk.uni-obuda.hu beky.judit@fppti.hu Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ