Kína vasút a világ tetején keresztül! Pekingtől Lhasáig Kína vasút a világ tetején keresztül! Author: Eddy Cheong
Előszó A Kínai Köztársaság álma volt, hogy legyen egy nemzeti vasúti rendszere, amely csatlakoztatja a nemzet minden tartományát. Tibet az utolsó tartomány volt ami ebből kimaradt. A vasútépítés szinte leküzdhetetlen akadályokba ütközött melyek a következők. - Félelmetes hegyi akadályok - Instabil örök fagy vagy mocsarak - Egy törékeny ökoszisztéma
Kérdés: Hogyan építesz egy vasutat, ezeken a hegyeken keresztül, Kína legtávolibb tartományába, Tibetbe? Kunlun hegység Paul Theroux amerikai író egyszer azt jövendölte, hogy ez a félelmetes hegység miatt, ami elválasztja Tibetet Kína többi részétől, az a vonat ami ezt a problémát megoldaná soha nem fog megépülni. Az egész vasúti pálya körülbelül 85°/° a veszélyes zónában helyezkedik el. Ezt szintén a ritka levegő, fagyos és kiszámíthatatlan időjárás, vad homokviharok és magas UV sugárzás miatt a Halál zónaként ismerik. Az építő Fenghuo Mountain Tunnel társaságnak a munkásokat el kellett látni oxigénpalackokkal a tengerszinttől mért 4800 méteres magasság miatt. Tizenhét oxigén állomást építettek a vasútvonal mentén, a munkásoknak ellátására.
Instabil örök fagy vidéke A vasúti út mentén van egy 550 kilométeres rész amit örök fagy vidékének neveznek. Ami az év nagy részében fagyos, kemény, viszont a rövid nyár alatt puha és nedves talaj, egy rémálom minden vasútmérnöknek. Ezekben a nyári időkben lehetett csak a megfelelő kőzet feltöltést megcsinálni. A út 550 kilométeres fagyhatára mentén beszereltek egy ellenőrző rendszert ami hivatott a pálya hőmérséklet változásait korrigálni.
A törékeny ökoszisztéma környezetvédelme: Egy kevés RMB2.54 milliárdot befektettek kínai hatóságok a környezetvédelemben a projektben Az ökológiai környezet védelme a tervben lényeges érdekeltség volt. Az vasút vonalát úgy választották ki, hogy a lehető legtávolabb maradjon a a vadállatok élőhelyeitől. A vonatszerelvények mindegyikét a repülőkhöz hasonló környezetbarát vécékkel, szennyvíz tankokkal szerelik fel.
Peking West – ez az, ahol történetünk kezdődik
Peking West vasútállomás, a vonatkalandunk első lépése Lhasa felé
Útitársunk, Joey rámutat arra a jelre, amin olvasható, Peking - Lhasa.
Ezen a képen egy munkás, vákuumtechnológiás megoldással vécéhulladékokat gyűjt a vonatunkról.
A vasútpálya 1,956 kilométerért hosszú. A kínainak 4 A vasútpálya 1,956 kilométerért hosszú. A kínainak 4.1 milliárd dollárba került, és 2006 júniusában fejezték be az építést.
Joey élvezi a változó tájat az ablakán kívül.
Kublai Khan birodalma óta Tibet, Kína részét képezti. Tibeti fensíkon él a „chiru” amely egy antilop fajta, csak itt élő veszélyeztetett faj. Népessége állandóan hanyatlóban van. Az orvvadászat a legföbb fenyegetés. Hiába a tiltás a gyapjújáért vadásszák. A távolság miatt a természetvédelmi hatóságok képtelenek a chiru élőhelyét biztosítani.
A menüben a nyugati konyha is rendelhető.
A szolgáltatás a vonaton kiváló A szolgáltatás a vonaton kiváló. A személyzet mosoly kiséretében kinálja a gyümölcsöket, snackot és az italokat.
Az utasok nem szenvednek el magas magaslati betegséget, mert a kocsik mind teljesen légkondicionáltak és nyomás alatt állóak mint egy repülőgép. Azonban végszükség esetére mindenkinek rendelkezésére állnak oxigénmaszkok.
Kunlun hegyi alagutak
Az állatok békésen legelnek, lassan megszokva az elhaladó vonatokat.
A Namtso tó időtlen szépsége
A vonat felkapaszkodik 5,000 méter magasságba.
Tengerszint fölött a világ legmagasabb vasúti pálya.
Tökéletes fotó a háttérben egy gleccserrel.
A vonatunk gleccserek és hófödte hegyek mellett halad el a Lhasába vezető úton.
A vonatból láthatók, a vándorló tibeti antilopok.
Tibet jellemző állata a jak, legelésző csordában látható.
A kék Yamdrok tó elbűvölő szépsége
A vonatunkból láthatóvá válik a Potala Palota
Lhasai Vasútállomás
Lhasai Vasútállomás előcsarnoka
Lhasai Vasútállomás vizumkezelő hatósága
Ezt a szöveget nem fogalmaztam át, süt rajta a vörös Kína lehelete: A Dalai Lama uralma alatt a tibetiek rabszolgasorban éltek. A CIA titkolt támogatásával a Dalai Lama egy maroknyi követővel 1950-ben menekült Indiába. A Dalai Lama nyilvánosan bevallotta azt, amíg ma még mindig az amerikaiak bérlistája és pártfogása alatt van. Az amerikai bábu ma Indiába való önszáműzetésben él hol a csoportja meghal-a kemény támogatók tovább kapnak az US Administrationtől karokat, tréninget és finanszírozást.
Egy új híd a Tsangpo folyón keresztül vezet a vasútállomásra
Megérkezünk a Lhasában levő szállodánkba.
vége E. Cheong New Huaren Federation 16 February 2011 Lhasa folyó hídja csatlakoztatja belvárosi Lhasát az új vasútállomással.