E-beszerzés Bravo csoport.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus beszerzés
Advertisements

IKT = információs és kommunikációs technológia
Pintér Tamás.  Egyszerűen: ◦ tudás ◦ hatalom  Bővebben: ◦ Az információ latin eredetű szó, amely értesülést, hírt, üzenetet, tájékoztatást jelent.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Elektronikus kereskedelem
SAP best practice üzemeltető cégek számára
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
ÉRTÉKTEREMTÉS ELEKTRONIKUS PIACTÉRI MEGOLDÁSOKKAL
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Bitumen Internet Sales 2012
E – Logisztika 1. szeminárium
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Készítette: Unyatyinszki Csaba
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
MÁV Csoport Beszerzési és számlafogadási rendszere
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Az e-kereskedelem (e-business)
Informatika és ügyvitelszervezés
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
III. A logisztika jövője
Pénz 1. szakasz 2. szakasz 3. szakasz 4. szakasz 5. szakasz
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Bauer András - Berács József:
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
Munkavédelem és controlling
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Internet Sales 2011 Budapest. 2 Elérhetőség: ISA elérhetősége
Somoskői Gábor Froweld kft.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A StoreWizard webáruház bemutatása
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Készletgazdálkodás és logisztika
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Cégbemutató, Memoriter ismertető
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
BPR – Business Process Reengeneering
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Vállalati terv bemutató
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

E-beszerzés Bravo csoport

Beszerzés: üzleti folyamat, mely során a vállalat nyersanyagokat, segédanyagokat, a gyártási folyamathoz szükséges szolgáltatásokat és operációs rendszereket igényel, késztermékek vagy szolgáltatások előállításához. Célja: a termékek és szolgáltatások megszerzése A legoptimálisabb áron A legmegfelelőbb időben történő szállítással Szükséges mennyiségben A legmegfelelőbb szállítótól

Elektronikus beszerzés azon termékek és szolgáltatások választéka, melyeket a világhálón át lehet értékesíteni illetve beszerezni. Az elektronikus piacterek nagyban megkönnyítik a beszerző munkáját. Egyes termékek esetében a szállítók szinte lenullázhatják pénzügyi költségeiket, ha az Internetet használják az értékesítéshez.

Az elektronikus kereskedelem gyorsan elterjed a vállalati szférában, melynek okai: Alacsonyabb szolgáltatás és termékárak Munkaerő igényes folyamatok automatizálása A folyamatok és az adminisztratív tevékenységek költségei is csökkenthetők Rövidül a tranzakciók futásideje

A B2B („business to business”, azaz cégközi) e-beszerzés egyik legnépszerűbb formája az e-aukció. Ez nem más, mint egyfajta árverés, amelynek célja a hatékonyabb beszállító- kiválasztás és a legkedvezőbb ajánlat elérése. Előnyei: Rövid ártárgyalási idő, Új beszállítói kapcsolatokra tehet szert, Alacsony beszerzési árak, előnyösebb szállítási feltételek , jobb minőség

Figyelni kell pár szabályra : Az összes meglévő üzleti folyamatot nem szabad egyszerre áttervezni ebusiness-re. Hozzáértő szakemberekre van szükség. A technológiát a kijelölt üzleti célhoz kell rendelni. A meglévő ügyfelek és az új piacok kiszolgálásának szintjét folyamatosan figyelni, javítani kell. Nem szabad azt feltételezni, hogy a holnapi versenytársak a ma ismert helyzetből indulnak ki.

Az elektronikus beszerzés alapja az elektronikus katalógus, mely nem más, mint egy rendszeresen karbantartott adatbázis, amely a vevő és a beszállító/szolgáltató között létrejött keretszerződésben meghatározott anyagokat/szolgáltatásokat tartalmazza. A katalógusban fellelhető minden információ, ami a termékkiválasztáshoz kell A beszerzők új feladata azonban az, hogy az elektronikus beszerzésre alkalmas termékeket találjanak, és ezek szállítására megfelelő partnereket kutassanak fel.

Az elektronikus katalógus sok szempontból különbözik a hagyományos, papír alapú katalógustól Legfőbb előnye, hogy rugalmas, tartalma könnyen és gyorsan módosítható, ezért mindig a legfrissebb, legaktuálisabb információkat tartalmazza.

Folyamat: Az elektronikus folyamatnak köszönhetően a korábbi beszerzői feladatok egy része közvetlenül az igénylőkhöz kerül. Az új rendszerben az igénylő lesz az, aki a katalógusban fellelhető árucikkek közül kiválasztja azt, amire szüksége van. Az igény elektronikus úton jut a jóváhagyóhoz, aki általában az érintett szervezeti egység vezetője. Az igényt a jóváhagyó visszautasíthatja. Ilyenkor az igénylő kap erről tájékoztatást, aki módosíthatja vagy kitörli a korábbi igényt. A jóváhagyás megtörténte után újból elektronikus úton megy tovább a megrendelés a beszállítóhoz, aki visszaigazolást küld a teljesítés várható időpontjáról. Miután a megrendelt termék megérkezik, az igénylő rögzíti a rendszerben. A számlafogadás és a fizetés továbbra is a hagyományos módon történik, viszont a számlák felkerülnek az elektronikus rendszerbe, és ott történik meg a jóváhagyásuk az igényléséhez hasonló módon.

E-beszerzési modell

Internetes források: http://e-beszerzes.lap.hu/ http://www.azuzlettars.hu/vegyen_a_neten http://www.e-beszerzo.hu/oldalak.php?id=ebeszerzo