Szimbolikus,Szerepes Játékok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Advertisements

„Hull a pelyhes fehér hó…”
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Szülői elégedettség mérés eredménye
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
A Női Tettek Értelmező Szótára
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Mindenkinek vannak borongós napjai.
A mondatok osztályozása szerkezetük szerint
A nemzetközi kapcsolatok történeti gyökerei I.
SÍKLAPÚ TEST METSZÉSE SÍKKAL.
Szociális tanulás formái
Kastélykert Körzeti Óvoda
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A játéktevékenység kezdeti fejlődése
Szimbolikus játék és szerepjáték (színlelő játék, szerepjáték, fantáziajáték, fikciós játék, alkotójáték, szociodramatikus játék...)
Rokszin Mónika Pszichológus
Társas viszonyok.
Játék és tanulás.
A játék A játékosság.
Az ülő Buddha okos gondolatai:
A FOLYAMATOK AUTOMATIKUS ELLENŐRZÉSE Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
A tárgyas szószerkezet
Negyedik - ötödik előadás
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
A fordítás és a fiktív fordítás vizsgálata hermeneutikai szempontból
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
A játék pedagógiai és pszichológiai összetevői
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
Speciális tanulási nehézségek
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Héja Enikő MTA Nyelvtudományi Intézet Korpusznyelvészeti Osztály XML-alapú komplex korpusz-lekérdezés.
VETÜLETEK SZERKESZTÉSE
CSAVARKÖTÉS ÖSSZEÁLLÍTÁSI RAJZA (5.4. feladat)
A test belső energiájának változása a hőcsere során
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Apor Vilmos Katolikus Főiskola A gyermekek helyzete a családban
független alpolgármester jelölt független polgármester jelölt ? alpolgármester jelölt Változás és Megújulás Bajáért egyesület jelöltjei Önökkel együtt.
Európa nyelvei.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Robotrendszer alkalmazása a mindennapokban DOMEO: Időseket segítő otthoni robot DOMEO konzorcium.
Csendes Keresztút.
Futbalová sezona okres Trebišov 2.trieda Malý Kamenec Malý Kamenec.
1. Anya – gyermek kapcsolat
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Erdély 2. nap. Gyulafehérvár ►2►2►2►2. nap Reggel a Gyulafehérvári várba mentünk először. Ott sok építészeti stílussal találkoztunk. Sokat fényképeztünk.
Egy kanal, egy csesze vagy egy vödör?.  Az elmegyogyintezetben tartott intezeti bemutato utan az egyik latogato megkerdezi az intezetvezetö professzort,
Nélküled, Uram gyenge vagyok. Gyenge, mint porszem, ha szél kavarog
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
A játék A játékosság.
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
Bornemisza Óvoda
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Szeretet szolgálat Joli néninél
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
A KÖZÖS AGRÁRPOLITIKA TÖRTÉNETE I.
Közgazdászpalánta verseny
Keresztút.
Szavak Értelmezése Teszt
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Szimbolikus,Szerepes Játékok Készítette :Tóth Szabina

Ismétlés Gyakorlójáték fogalma Fajtái

Manipulációs(eszközzel való játék) Ismétlés Manipulációs(eszközzel való játék) Mozgásos játék

Manipulációs(anyaggal való játék) Ismétlés Manipulációs(anyaggal való játék) Mozgásos játék

Manipulációs(anyaggal való játék) Manipulációs(eszközzel való játék) Ismétlés Manipulációs(anyaggal való játék) Manipulációs(eszközzel való játék)

Átmenet a gyakorlójátékból a szimbolikus játékba Feltétele: a tárgy képzetének kialakulása Piaget- szimbolikus séma A szimbolikus játék önállósodik, ha az önutánzás helyébe kettős utánzás lép.

Szimbolikus játékok Ez az a játék, amelyben a kisgyermek fiktív vagy valóságos élményeit sajátos játékkörülmények között „minthahelyzetben” megelevenít.

A szimbolikus játék alkotóelemei Utánzás Fantázia (képzelet) Mintha helyzet Szerep

Videó Disznóvágásos videó Lövöldözős videó

Szerepjáték A szerep dominanciáját érvényesítő játék a szimbolikus játéknak az a csoportja, amelyben a szerepbeleélés adja meg a játék egész hangulatának örömét. Ezt a játékot nevezzük szerepjátéknak.

Szerepjáték sajátossága önmagáért való aktív tevékenység belső feszültséget csökkent gyerek kettős tudatállapota

Szituáció Kriszti(Gabihoz): Én leszek a szakács! Te legyél a konyhalány! Óvodapedagógus: Mi finomat fogtok sütni-főzni? Itt egy kuktasapka és két kötény! Erzsi és Móni(leülnek): Mi vagyunk a vendégek. Móni: Mi lesz a vacsorára? Gabi(az óvónőhöz): Az óvó néni királykisasszony. Móni: Mi meg a királylányok vagyunk. Gabi: Jó nagy csésze teát kap az óvó néni.( a gyerekek kavargatnak, gyurmából tortát készítenek.) Kriszti(a vendégekhez): Ez olyan nagy torta, hogy ezen minden lesz.

Óvodapedagógus-királynő: Készül már a reggeli? Kriszti(óvó nénihez): Kellene nekünk egy tálca, óvó néni! Óvodapedagógus:Menj ki a konyhába és kérj! (Kriszti és Gabi kiszaladnak, visszajönnek egy tálcával.) Kriszti: Óvó néni, hozok egy forró teát, utána tortát! Kész a reggeli!( a főszakács a csészéket, a cukrot, kanalakat tálcán hozza.) Kriszti: Tessék! Tessék!(Szétosztja a csészéket.) Móni: Először a nagyságos királykisasszonynak kell adni! Öntök anyukámnak!(Önt az óvó néninek.) Óvodapedagógus: Köszönjük szépen a finom teát!

A szerep fejlődése a szimbolikus játékban Önmaga utánzása helyett más személyt kezd utánozni Az utánzott műveletekhez hozzákapcsolódik az utánzott személy képzete Nő a mintául szolgáló személyek száma Szerepek határozzák meg a tárgyválasztást „munkamegosztás” jön létre

Játékszintek I. Magányos semmittevés II. Magányos semmittevés egy csoportban III. Magányos játék IV. Mások szemlélése V. Őt szemlélik VI. Csoportos semmittevés VII. Csoportos együttlét együttes tev.nélkül VIII. Csoportos szemlélés

Játékszintek IX. csoport együtt tevékenykedik X. együtt mozgás XI. Tárgy körüli összeverődés XII. Összedolgozás XIII. Szereposztásos tevékenység XIV. Szervezett együttes tevékenység

Szimbolikus játékfajták Szerepfelvétel nélküli utánzó játékok Fantázia szimbolikus játékok Szerepes szimbolikus játék: TEMATIKUS BARKÁCSOLÁS DRAMATIZÁLÁS BÁBOZÁS

Köszönöm a figyelmet!