2017.04.04. www.solintezet.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Advertisements

Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz?
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
professional coach, motivációs előadó
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Dia-logos, a kollektív tudás útja TSZ és TM A SOL modellben
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Minőség menedzsment 6.előadás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Letöltés Figyelj, figyelj, figyelj. Letöltés Figyelj, figyelj, figyelj Vonulj magadba, “alkotótűnödésbe”: Engedd meg a belső tudás megjelenését.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
Mata-Morfózis Ruzsa Ágota Tanuló Szervezetek a Fenntarthatóságért Alapítvány SoL Hungary, elnök.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
2020: HR a virtuális térben A humán erőforrás menedzsment jövője.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

2017.04.04. www.solintezet.hu

KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos menedzsment módszereit és néha ellehetetleníti Sikeres vállalkozások a munkacsapat, ( alkalmazottak és vezetők ) közösségi tudását kell előhívják.

A Hanover Bíztosító korábbi vezérigazgatója, Bill O’Brien. " Egy beavatkozás, változtatás sikere a beavatkozó – vezető személy belső állapotának függvénye.-The success of an intervention depends on the interior condition of the intervenor." A Hanover Bíztosító korábbi vezérigazgatója, Bill O’Brien. 2017.04.04. www.solintezet.hu

A kultúra jéghegy modellje 2017.04.04. www.solintezet.hu

A futószalag logika A munkatárs feje üres és meg kell tölteni, azaz ha baj van, meg kell javítani. Ha nem megy, ki kell cserélni. A tanulás a ráció fejlesztése, fejben és nem a test egészében zajlik. Mindenki ugyanúgy tanul. A tanulás az iskolában zajlik és nem az életben. A munkatárs lehet okos és lehet buta. 2017.04.04. www.solintezet.hu

Tanulóműhelyek a gépkorszakban Szakértők vezetik és kontroll és fegyelem szükséges A tudás elemeire bontott, részekben megismerhető Az előadó, tanár, vezető az „IGAZSÁGOT ” közvetíti A tanulás, teljesítmény egyéni és eredményességét a verseny és egyéni jutalmazás képes felgyorsítani 2017.04.04. www.solintezet.hu

Tanulás vs. tanítás “ A tanításban és tréningben benne rejlik az a feltételezés, hogy a már létező ismeret és tudás kerül átadásra. A tanulás ezzel szemben egy önirányított felfedező, kutató folyamatra utal a még nem ismert, új innovatív lehetőségek irányába.” ( Canadian Centre for Management Development ) 2017.04.04. www.solintezet.hu

Egyén és közösség A tréning egyéni, a tanulás közösségi. A tréning a már tudottat adja át, a tanulás a még nem ismertet tárja fel. A tanulás az innováció, az ÚJ , a kreativitás felfokozásának eszköze. 2017.04.04. www.solintezet.hu

A tanulás A tanulás, a mi értelmezésünkben közösségi, tehát személyes és szervezeti részvételre épül. Mélységesen interaktív, reflektáló és korrigáló: a folyamatos fejlődés tapasztalatra épülő gyakorlata 2017.04.04. www.solintezet.hu

A TANULÓ Műhelyközösség RENDSZER- SZEMLÉLET TEAM TANULÁS JelenLét Presencing KÖZÖS JÖVŐKÉP MENTÁLIS MINTÁINK ÖNMAGUNK MESTERÉVÉ VÁLNI KO- OPERÁCIÓ KON- VERZÁCIÓ KREATIVITÁS ASPIRÁCIÓ KOMPLEXITÁS 2017.04.04. www.solintezet.hu 10

Nagy rendszerek beavatkozási színtjei 12.állandók, paraméterek, számok 11.Tartalékok és más stabilizátorok az áramláshoz képest 10.Az anyagi tartalékok, raktárkészlet szerkezete infrastruktúrák-fizikai-társadalmi 09.A késleltetés hossza a rendszerváltozáshoz képest 08.A negatív visszacsatolási körök ereje a javítandó viszonylatában 07 a pozitiv visszacsatolás eredménye 06. Az információ áramlás szerkezete (elérhetőség, kontrol, nyitottság) 05.Az adott rendszer belső szabályzói 04.A változtatás erőtere, hozzáad, módosít, önszerveződés 03.A rendszer létének célja 02.A mögöttes paradigma érték és gondolat mintái..ami a célokat, struktúrákat, paramétereket, stb. éltetik 01. Túllépni a paradigmákon ( Bohm - Scharmer-Kabat-Zin...) 2017.04.04. www.solintezet.hu

Kulcs kompetenciák Tudatos alkotói-teremtői attítüd Együtt-működés Összetett rendszerek átlátása 2017.04.04. www.solintezet.hu

tudás “ konszenszusra épülő koordinált cselekvés. A tudás nem egy birtokolható adat vagy tárgy, hanem egy részvételre ösztönző folyamat, amely magának a részvételnek közösségi, kapcsolati dinamikájában teremtődik és változik… 2017.04.04. www.solintezet.hu

Társadalmi, közösségi folyamatok, Részvételi Vezetés Stakeholders, az érintettek Kritikus kérdések Beszélgetés Mag-folyamat Célok Stratégiai szándék Közösségi intelligencia, bölcs és összehangolt tettek Együttműködést kialakító Társadalmi, közösségi folyamatok, technológiák 2017.04.04. www.solintezet.hu

T. R ? TÉR Ige-dinamikus: Terel, terem, teremt, terül, terpeszkedik, Főnév-statikus: Terem, tér, TÁR Ige:Tár (kitár),tárul, társít, társul, társalog, Főnév: társ,társam- társad+alom=társadalom, társaság, társalgás, 2017.04.04. www.solintezet.hu

Gondolkodásunk létrája SZENT MEGGYÖZŐDÉSEK HIEDELEM, Következtetés FELTÉTELEZÉS JELENTÉS Közösségi Egyéni ADAT, amit kiszűrök ÉLET 2017.04.04.2012. 6. 12.2008.04.17 Ruzsa Ágota

Jövő-KÉP alapú vezetés és tervezés Csak azt a környezeti jelzést fogjuk, észleljük, aminek értelme van a jövőképünk szempontjából, amit már elképzeltünk. Minél több jövőemléket dolgozunk ki, annál nyitottabbak és befogadóbbak vagyunk a külvilág jelzései iránt. “ ( Arie de Geus, pp.46 –Az élő szervezet) 2017.04.04. www.solintezet.hu

Uralkodó, régi értékek A Theosz és Logosz embere: A gépi, ipari – statikus társadalom kora: A piramis Kontrol, alkatrész,elszenved vagy felülkerekedik-küzdelem és hiány A munka = kín–kivetettség a Paradicsomból 2017.04.04. www.solintezet.hu

8 vezetői tudat 1. alkalmazkodó-5% 2., diplomata-12% 3. szakértő-38% 4. eredmény vezérelt-30% 5. Az önvezérelt- 10% 6. A stratéga-4% 7. A TérTeremtő alkémista-1% 8. A Mágus-0.5% 2017.04.04. www.solintezet.hu

KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos menedzsment módszereit és néha ellehetetleníti Sikeres vállalkozások a munkacsapat, ( alkalmazottak és vezetők ) közösségi tudását kell előhívják.

2017.04.04. www.solintezet.hu

térteremtő coach és facilitátor Köszönöm Ruzsa Ágota, térteremtő coach és facilitátor aruzsa@solintezet.hu igazgató SoL Intézet 2017.04.04. www.solintezet.hu

A kérdés Mit hallottam eddig? Mi a bennem égő fő kérdés életemmel és munkámmal kapcsolatban? Milyen értékek mentén élem az életem? Mi értékeim eredője? 2017.04.04. www.solintezet.hu