A szemét útja Készítette: Szolyka Vivien

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ellentétek közöttünk. Földünk népessége 100 évvel ezelőtt 1.6 milliárd fő volt. Ez mára több, mint 6,7 milliárd. Ebből 1,2 milliárdan élnek szegénységben,
Advertisements

TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat október 2. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
INTERNET 4 Az előadást készítette és előadja: 4 TAMASI ISTVÁNNÉ 4 Hegedüs Géza Általános Iskola.
Munkaerő-piaci program menekültek részére. Foglalkoztatási Munkacsoport Állami költségvetési szervek rendszeres találkozója a menekültek hosszú.
A Szelektív Hulladékgyűjtés
Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium Ökoiskolai képregény 2009.
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Készítette: Cives Prudentes csapata 2012.
Készítette: Nándorfi András Felkészítő tanár: Nagy Éva Tátra Téri Általános Iskola, XX. kerület Tartalomjegyzék Az épület Nyitva tartás Mangalica Fesztivál.
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program
A szemét útja, ártalmatlanítása, illetve újrahasznosítása
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Van élet az olaj után?!- A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás
1. Megszilárdulás (kristályosodás)
Boole- féle algebra Készítette: Halász Rita I. István Szakképző Iskola szeptember 19.
Körlevél készítése
KÖRNYEZETVÉDELEM A HULLADÉK.
Fülemüle informatika verseny
Egyéni animációk készítése
Cím: Az ökolábnyom Prezentációt készítette: Pető Zsombor Felkészítő tanár: Lángné Juhász Szilvia Iskola: Gregor József Általános Iskola Szeged, Fő fasor.
Megújuló energiaforrás
Így tanítanám a tabulátorok használatát
MEGÚJULÓ ENERGIA-FORRÁSOK
A környezet-szennyezés
A szemét útja Diák:Ricz Emese Tanár: Csekéné Molnár Erika
A SZEMÉT ÚTJA Készítette:Kicsák Zoltán
Így tanítanám a kördokumentumok készítését
A szemét útja Készítette: Mohos Bálint
Közösségi portálok használata
Mi is az a hulladék? Egyes megfogalmazás szerint hulladéknak vagy szemétnek azokat a tárgyakat nevezzük, amelyek az ember mindennapi élete során keletkeznek.
megújuló ENERGIÁK Iskola: Vak Bottyán János Általános Iskola
Nem Newtoni folyadék a membránon
E-hulladék Öko-Öku boglárkák.
Ez a kislány Tippi Degre jelenleg majdnem 20 éves és Franciaországban, Párizsban él. Afrikában, Namibiában született 1990-ben és ott élt a szüleivel akik.
Kaffka Margit Általános Iskola
Olvadás Topenie.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Könyvtári informatika I.
Szilárd AgNO 3, ZnSO 4, kihevített CuSO 4 azonosítása.
Szurikáták Készítette: Sinkovicsné Horváth Beatrix.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
NATURLAND A KÖRNYEZETÉRT Szerző: Parászka Előd Irányító tanár: Leopold Anna Mária 2009 Salamon Ernő Gimnázium Gyergyószentmiklós.
Mi így gyűjtjük a szemetet
Szelektív hulladékgyűjtés
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Megújuló Energiaforrások
A közgáz Az 5 legjobb dolog.
Készítette: Berzlánovich Krisztián
Szelektív hulladékgyűjtés
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
Hogyan készítsünk előadást?
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
Készítette: Hundzsa Ferenc Jenei István Szombati Sándor Felkészítő tanár: Borbola Tímea Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
DROGELLENES RAJZPÁLYÁZAT Kiállítás időpontja : június 24. Helyszín : Zugló, Civil Ház.
Bemutatkozás Készítette: Godó Diána Mária JZB2V7.
Erre használom az internetet
Versmondó Alkalmazás Készítette: Heizer Olivér
Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Rendszer közvélemény-kutatás az általános és középiskolások körében.
A tükrözött vagy fordított osztályterem
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A hanyag háziasszony története
Energiatakarékos megoldások
PONTOSÍTÁS: tavaly jeleztük, hogy a 2007/8-as tanévtől
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

A szemét útja Készítette: Szolyka Vivien Felkészítő tanár: Polyák Szilárd Iskola neve: Fodor József Szakképző Iskola Iskola címe: 1214 Budapest, Tejút u. 12 Következő

A szemét útja Hulladék keletkezés Hulladék lebomlása Amit szemétnek nevezünk Ahonnan a legtöbb szemét származik Ahová kerül a szemét Néhány kísérlet Hogyan lehet újra hasznosítani Ami történik, ha nem hasznosítjuk újra a szemetet Néhány megválaszolt kérdés Információ gyűjtés Vissza

<<

Hulladék lebomlása <<

Amit szemétnek nevezünk Hulladéknak vagy szemétnek azokat a tárgyakat nevezzük, amelyek az ember mindennapi élete során keletkeznek és a keletkezésük helyén (gyárak, üzemek, háztartás stb.) feleslegessé váltak, tőlük tulajdonosuk megválik, vagy megválni köteles. << Következő

Szemét: Olyan - számunkra - már feleslegessé vált anyag, melyet nem tudunk, vagy nem akarunk újrahasznosítani. Hulladék: Feleslegessé vált anyag, melyet szelektíven gyűjtünk, és ezáltal lehetővé tesszük az újrahasznosítását. << Vissza Következő

Megkülönböztetjük a lakosság, az ipar és más szektorok által előállított hulladékot; valamint a biológiailag lebomló, biológiailag le nem bomló, és az élővilágra káros hatást is kifejtő veszélyes hulladékokat. A lakosságnál keletkező hulladékok két fő fajtája a szilárd települési (kommunális) hulladék, valamint a folyékony települési hulladék (tkp. szippantott szennyvíz) << Vissza

Ahonnan a legtöbb szemét származik Magyarország a szemét nyilvántartásával jól áll, az újrahasznosításával sokkal kevésbé. Itthon 4-4,5 millió tonna szilárd települési hulladék keletkezik évente. Idetartozik az emberek, az irodák és intézmények papír-, műanyag-, üveg-, textil- és fémhulladéka, de a szerves hulladék is; az ipari szemét. << Következő

Az építési törmelék vagy a mezőgazdasági hulladék viszont nem része Az építési törmelék vagy a mezőgazdasági hulladék viszont nem része. Kultúránként és országonként rendkívül eltérő, hogy miből tevődik össze a szemétmennyiség. Csehországban az építőipar, Finnországban a víztisztítás, Japánban a feldolgozóipar felelős a legtöbb hulladékért. << Vissza Következő

Ahová kerül a szemét Az ember kidobja a szemetet, és abban a pillanatban meg is feledkezik róla, pedig a szemeteszsák csak ekkor kerül be a hulladékfeldolgozás rendszerébe, ami a legtöbb ember számára teljesen láthatatlan. Általában kukában, majd a szeméttelepen végeznek. <<

Néhány kísérlet Egy kísérlet a környezetszennyezés problémáira próbálja felhívni a figyelmet: háromezer szemeteszsákra rögzítenek speciális nyomkövető csipet New Yorkban, Seattle-ben és Londonban, majd az interneten követik, a zsákok útját az enyészetig, az újra feldolgozó üzemig, vagy egy szeméttelepig. << Következő

A csip tulajdonképpen egy miniatűr mobiltelefonnak felel meg, ami egy központi szervernek jelenti folyamatosan a helyzetét. Ezeket az adatokat egy térképen valós időben követhetik majd a kísérlet felügyelői. A kutatók különös figyelmet szentelnek az olyan e-hulladéknak, mint a kidobott mobiltelefonok, vagy leselejtezett számítógépek. << Vissza Következő

A kutatók különös figyelmet szentelnek az olyan e-hulladéknak, mint a kidobott mobiltelefonok, vagy leselejtezett számítógépek. Ezeket gyakran Afrikába szállítják megsemmisíteni, vagy egyszerűen elásni, ami nagyon súlyosan szennyezi a környezetet. A kísérlet eredményeit szeptemberben mutatják majd be. << Vissza Következő

Az MIT csapata ugyanilyen technológiával már végzett kísérleteket: Rómában és Koppenhágában a gyalogosforgalmat vizsgálták hasonló csipek használatával. Obama beiktatási ünnepségén is ezzel a technikával figyelték a tömeg mozgását Washingtonban. << Vissza Következő

A kutatók szerint ha a csipet sikerül még olcsóbban, és még kisebb méretben előállítani, a mindennapi életben használható technológia válhat belőle, és gyakorlatilag soha nem fogunk semmit elveszíteni. << Következő

Hogyan lehet újra hasznosítani A papír hulladékok újrafeldolgozása rendkívül fontos a környezet és a papír ipar számára is. A papír 65 %- a újra feldolgozható a papíriparban. Néhány papírfajta rendkívül keresett és így értékes a feldolgozók számára. << Következő

Segítségünkkel megtalálhatja azon átvevőket, akik az előkezelt, bálázott hulladékot a lehető legjobb áron veszik át. A fóliák és egyéb műanyagok általában erősen visszatáguló anyagok. Ez egyrészt nehezebbé teszi a tömörítésüket és a gépekre is nagyobb igénybevételt jelentenek. << Vissza Következő

A növekvő hulladékkezelési költségek miatt a hulladékpréselés igen érdekes téma lehet az ipar, kereskedelem, éttermek, vendéglátó egységek, társasházak üzemeltetőinek. Külön gyűjtjük a műanyagot, a színes üveget, a fehér üveget, fémeket, és a papírt. <<

Műanyag gyűjtés Mindent ami műanyag külön kukába kell kidobnunk. Például: műanyag palackok, játékok, kupakok és minden, ami műanyag. << Vissza Következő

Kuka amelyben gyűjtjük << Vissza

Színes üveg gyűjtés Mindent ami színes üveg szintén külön kukába kell kidobnunk. Például: üveg palackok és minden, ami színes üveg. << Következő

Kuka amelyben gyűjtjük << Vissza

Fehér üveg gyűjtés Mindent ami fehér (átlátszó) üveg szintén külön kukába kell kidobnunk. Például: befőttes üveg, átlátszó palackok és minden, ami fehér üveg. << Vissza Következő

Kuka amelyben gyűjtjük << Vissza

Fém gyűjtés Mindent ami fém úgy szint külön kukába kell kidobnunk. Például: fém dobozok, csavarok és minden ami fém. << Vissza Következő

Kuka amelyben gyűjtjük << Vissza

Papír gyűjtés Mindent ami papír ugyanúgy külön kukába kell kidobnunk. Például: szalvéta, újság, karton papír és minden ami papír. << Vissza Következő

Kuka amelyben gyűjtjük Vissza

Ami történik, ha nem hasznosítjuk újra a szemetet Ha mindenki csak kidobná a szemetet a szemét ellepne minket. Nem lenne annyi hely. Több fát kéne kivágni a papírgyártáshoz. <<

Néhány kérdés-válasz Mit nevezünk szemétnek? Hová kerül a szemét? Ami már az embereknek használhatatlanná vált. Hová kerül a szemét? Szeméttelepre, és ahová az emberek eldobják. Hogyan hasznosítjuk újra a hulladékot? Hulladék gyűjtő kukák használatával. <<

Oldalak, amiről információt gyűjtöttem http://utajovobe.eu/hirek/hulladek/1479-honnan-hova-tart-a-hulladek-a-szemet-utja http://index.hu/tudomany/kornyezet/2009/07/16/kovesse_a_szemet_utjat_az_interneten/ http://www.hulladekpres.hu/ujrahasznositas/blog?gclid=CIn64PuCsbUCFcRQ3godxikAhQ <<