ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, 2011. április 7. TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Értékelés a pedagógiában
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Az IKT-metria mérőeszköz
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ELEMÉR
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
Kvantitatív módszerek
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Nemzeti Köznevelési Portál
Előadás másolata:

eLEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /

Ki is az az eLEMÉR? Az OFI-ban, a TÁMOP keretei között született online eszköz együttes Alkalmas iskolai önértékelésre és országos monitorozásra Segítséget ad az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához Négy területen méri az IKT helyzetét, és támogatja iskolák munkáját 1.a tanuló és a tanulás, 2.a tanár és a tanítás, 3.az iskola szervezeti működése 4.infrastruktúra

Hogyan segíti eLEMÉR az iskolákat? Segít azonosítani az intézmények értékeit; Ráirányítja a figyelmet a fejlesztendő területekre; Megkönnyíti az informált döntéshozást minden szinten; Használatával fejlődik a tudatosság és a belső együttműködés; Támogatja az iskola informatikai stratégiájának kidolgozását.

Mit nyújt eLEMÉR? Az eredményeket –Átlagban és grafikusan, országos szinten is naprakészen –Szöveges értékelés formájában, úgy, hogy –felhasználhatják az informatikai stratégia sablonban Fejlődési lehetőséget, ötleteket, segítséget –Maguk az állítások is ötletadóak –Számos magyarázat található a rendszerben –Akkreditációs rendszer épül majd rá

Miből áll az önértékelés? Négy területen, 14 részterületen, 91 pozitív, orientáló állítás Értékválasztás 0-4 között –(0) Nincs adat, vagyis a kérdés nem értelmezhető az intézményben –(1) Nem megoldott, vagyis az adott dolog nincs jelen az intézményben –(2) Még nem teljes mértékben megoldott, de már vannak kezdeményezések –(3) Majdnem teljesen megoldott, de még van tennivaló –(4) Teljes mértékben megoldott Négy szintet állapít meg a mérés eredménye alapján „Megjelent az IKT” (1,00 – 2,49)„Alkalmazzák az IKT-t” (2,50 – 2,99) „Integrálják az IKT-t” (3,00 – 2,49)„Átalakulnak az IKT használatával” (3,50 – 4,00)

Hogyan próbáltuk ki? 10 iskolás pilot, tartalmi és technikai 2010 júniusában 123 iskolás pilot 2010 októberében, elemzéssel – a kérdések és a rendszer finomhangolása február első országos mérés, a monitorozás báziséve – egyre több csoportos munka

Országos eredmények febr. 28. Regisztrált iskolák száma733 Feldolgozott iskolák száma367 Országos átlag2,54 Tanulás2,46 Tanítás2,58 Szervezeti működés2,41 Infrastruktúra2,72

Az iskolák besorolása Kategóriák munkaneveIskolák száma Megjelent az IKT az iskola munkájában (1,00-2,49)187 Az iskola alkalmazza az IKT-t (2,50-2,99)94 Az iskola integrálja munkájába az IKT-t (3,00-3,49)74 Átalakul az iskola az IKT használatával (3,50-4,00)12 Összesen367

ERŐSSÉGEK Az iskolában használt szoftverek jogtiszták3,79 A kompatibilitás megoldott3,44 A iskolavezetés támogatja és ösztönzi az IKT-eszközök használatát3,35 Az iskola informatikai rendszere biztonságos3,34 A vezetés biztosítja az IKT használat feltételeit a működés különböző színterein3,25 A pedagógusok tisztában vannak a szellemi tulajdon fogalmával3,22 A vezetőség megszervezi az IKT képzéseket3,15 A tanulók szívesen használják az IKT-eszközöket3,15 Az internet az iskola egész területén elérhető3,10 Az iskolavezetés értékeli, hogy az iskola céljainak megfelel-e az infrastruktúra3,07

GYENGESÉGEK Az iskola használja a digitális napló szolgáltatásait1,52 Az iskola virtuális tanulási környezetet biztosít1,59 Nemzetközi együttműködés során is megosztják IKT tapasztalataikat1,64 A digitálisan tárolt adatok otthonról is elérhetők1,68 A pedagógusok felhasználják az IKT-t a tanulók fejlődésének követésére1,72 A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-t arra, hogy iskolán kívül szerzett tudásuk is megjelenjen egy-egy feladat megoldásában 1,95 Az informatika termek, a könyvtár és a közösségi helyek akadálymentesek2,02 A digitális tanulási források az iskolán belül és kívül is hozzáférhetők.2,04 A tanulók feladatmegoldáskor szabadon választhatnak IKT-eszközt.2,04 Az IKT-önértékelés eredménye intézkedési tervben tükröződik.2,05

eLEMÉR

eLEMÉR

eLEMÉR kérése Próbálják ki, használják saját céljaiknak megfelelően! Mondják el más iskoláknak is! Köszönjük! eLEMÉR és munkatársai Hunya Márta