eLEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
Ki is az az eLEMÉR? Az OFI-ban, a TÁMOP keretei között született online eszköz együttes Alkalmas iskolai önértékelésre és országos monitorozásra Segítséget ad az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához Négy területen méri az IKT helyzetét, és támogatja iskolák munkáját 1.a tanuló és a tanulás, 2.a tanár és a tanítás, 3.az iskola szervezeti működése 4.infrastruktúra
Hogyan segíti eLEMÉR az iskolákat? Segít azonosítani az intézmények értékeit; Ráirányítja a figyelmet a fejlesztendő területekre; Megkönnyíti az informált döntéshozást minden szinten; Használatával fejlődik a tudatosság és a belső együttműködés; Támogatja az iskola informatikai stratégiájának kidolgozását.
Mit nyújt eLEMÉR? Az eredményeket –Átlagban és grafikusan, országos szinten is naprakészen –Szöveges értékelés formájában, úgy, hogy –felhasználhatják az informatikai stratégia sablonban Fejlődési lehetőséget, ötleteket, segítséget –Maguk az állítások is ötletadóak –Számos magyarázat található a rendszerben –Akkreditációs rendszer épül majd rá
Miből áll az önértékelés? Négy területen, 14 részterületen, 91 pozitív, orientáló állítás Értékválasztás 0-4 között –(0) Nincs adat, vagyis a kérdés nem értelmezhető az intézményben –(1) Nem megoldott, vagyis az adott dolog nincs jelen az intézményben –(2) Még nem teljes mértékben megoldott, de már vannak kezdeményezések –(3) Majdnem teljesen megoldott, de még van tennivaló –(4) Teljes mértékben megoldott Négy szintet állapít meg a mérés eredménye alapján „Megjelent az IKT” (1,00 – 2,49)„Alkalmazzák az IKT-t” (2,50 – 2,99) „Integrálják az IKT-t” (3,00 – 2,49)„Átalakulnak az IKT használatával” (3,50 – 4,00)
Hogyan próbáltuk ki? 10 iskolás pilot, tartalmi és technikai 2010 júniusában 123 iskolás pilot 2010 októberében, elemzéssel – a kérdések és a rendszer finomhangolása február első országos mérés, a monitorozás báziséve – egyre több csoportos munka
Országos eredmények febr. 28. Regisztrált iskolák száma733 Feldolgozott iskolák száma367 Országos átlag2,54 Tanulás2,46 Tanítás2,58 Szervezeti működés2,41 Infrastruktúra2,72
Az iskolák besorolása Kategóriák munkaneveIskolák száma Megjelent az IKT az iskola munkájában (1,00-2,49)187 Az iskola alkalmazza az IKT-t (2,50-2,99)94 Az iskola integrálja munkájába az IKT-t (3,00-3,49)74 Átalakul az iskola az IKT használatával (3,50-4,00)12 Összesen367
ERŐSSÉGEK Az iskolában használt szoftverek jogtiszták3,79 A kompatibilitás megoldott3,44 A iskolavezetés támogatja és ösztönzi az IKT-eszközök használatát3,35 Az iskola informatikai rendszere biztonságos3,34 A vezetés biztosítja az IKT használat feltételeit a működés különböző színterein3,25 A pedagógusok tisztában vannak a szellemi tulajdon fogalmával3,22 A vezetőség megszervezi az IKT képzéseket3,15 A tanulók szívesen használják az IKT-eszközöket3,15 Az internet az iskola egész területén elérhető3,10 Az iskolavezetés értékeli, hogy az iskola céljainak megfelel-e az infrastruktúra3,07
GYENGESÉGEK Az iskola használja a digitális napló szolgáltatásait1,52 Az iskola virtuális tanulási környezetet biztosít1,59 Nemzetközi együttműködés során is megosztják IKT tapasztalataikat1,64 A digitálisan tárolt adatok otthonról is elérhetők1,68 A pedagógusok felhasználják az IKT-t a tanulók fejlődésének követésére1,72 A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-t arra, hogy iskolán kívül szerzett tudásuk is megjelenjen egy-egy feladat megoldásában 1,95 Az informatika termek, a könyvtár és a közösségi helyek akadálymentesek2,02 A digitális tanulási források az iskolán belül és kívül is hozzáférhetők.2,04 A tanulók feladatmegoldáskor szabadon választhatnak IKT-eszközt.2,04 Az IKT-önértékelés eredménye intézkedési tervben tükröződik.2,05
eLEMÉR
eLEMÉR
eLEMÉR kérése Próbálják ki, használják saját céljaiknak megfelelően! Mondják el más iskoláknak is! Köszönjük! eLEMÉR és munkatársai Hunya Márta