A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
A turizmus rendszer környezete
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
TDM Szakmai Nap november 21.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Szervezeti formák.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Bevezetés az épülettervezésbe Előadó: Dr. Tiderenczl Gábor Felhasznált irodalom: Dr. Bitó János: Lakóházak Tervezése Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály.
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
A marketing piac tartalma
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A projekt szervezeti formái
Minőség menedzsment 6.előadás
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
A projekt szervezeti formái
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA.
Desztináció-marketing
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Kooperáció és integrációmanagement /A tantárgy neve/

Előadás témakörei A desztináció menedzsmentjének sajátosságai

1. ELŐADÁS ANYAGA 1. A turisztikai szervezet kettős funkciója Egyrészt felelősség a saját vállalat működéséért Másrészt mint a turisztikai kínálat átfogó koordinációs szerve felelősség az egész desztinációért Ebből a kettősségből számtalan konfliktus fakadhat A szervezet a desztináció vezetésében a különböző turisztikai vállalkozások kooperációs készségére van utalva, amiből – főként ha a szervezet birtokában szintén megtalálható valamilyen turisztikai jellegű szolgáltatás – ellenérdekeltség, végső soron működésképtelenség fakadhat Ezért (is) a turisztikai szervezet mindenképpen non-profit szervezet kell legyen A turisztikai szervezetnek kettős célt kell követnie: egyrészt legitimálnia kell magát saját szocio-politikai környezetében, másrészt hatékonyan kell működnie közgazdasági értelemben

1. ELŐADÁS ANYAGA 2. Nehezen tisztázható és nehezen mérhető célok Egy magánvállalkozás életében a nyereség, a cash flow, az osztalék stb. formájában könnyen és világosan definiálható célok szerepelnek A turisztikai szervezetek életében ezek a célok sem a desztinációt, sem pedig a saját szervezetet tekintve nem relevánsak Non profit szervezetként a nyereség nem cél, sőt, ellenkezőleg: a megmaradó pénzösszeget a szervezetnek fel kellett volna használnia a desztináció céljainak eléréséhez A szervezet munkájának eredményességét, mint minden non profit szervezet esetében, azon kell mérni, mennyire sikerült a szervezetnek szolgáltatásait tagjai és a desztináció számára a szükségleteknek megfelelően, kézzel foghatóan és hatékonyan nyújtania Többnyire ezen dől el, sikerül-e a tagokat összetartani és további tagságra motiválni Az igazi probléma többnyire az, hogy a turisztikai szervezet szolgáltatásait, ú. m. érdekképviselet, marketing, stb. nem lehet objektív eszközökkel mérni Épp ezért fontos a folyamatos pozitív kommunikáció befelé a tagok felé, hogy a szervezet megőrizhesse legitimitását

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztináció egészének tekintetében is alig lehet sikerindikátorokat alkalmazni Gyakran a vendégéjszakák száma az a mértékegység, amin a sikert mérik, azonban a vendégéjszakák száma önmagában még semmit sem mond az értékteremtésről. Annak mérése kiterjedt primer kutatásokat igényelne, amire sem idő, sem pénz nincs; arról nem is beszélve, hogy a vendégéjszaka szám alakulását számtalan külső tényező befolyásolja, amire a szervezetnek semmilyen ráhatása nincsen Fentiekből látható, mennyire nehéz a szervezet legitimitását megőrizni Ez egyedül a saját tevékenységének kommunikációja révén lehetséges, amennyiben megmutatja, hogy a meghatározott célokat hatékony munkával elérte

3. Korlátozott befolyás a desztináció-nevű vállalatra és a turisztikai szervezetre Egy magávállalkozás belső szabályozása pontosan rögzíti a döntési jogköröket és utasítási jogokat a vállalkozással kapcsolatos minden kérdésben A turisztikai szervezet managementje ezzel szemben mind a szervezet, mind pedig a desztináció tekintetében korlátozott döntési és utasítási jogkörökkel rendelkezik Mivel a turisztikai szervezet köz-funkciókat, többnyire közpénzekből gyakorol, ezért a politika befolyása igen nagy, s az erős átpolitizáltság révén a vállalati cselekvési szabadság erősen korlátozott; a managementnek folyamatosan figyelembe kell vennie a politikai erőviszonyokat A desztináció szintjén a decentralizált tulajdonviszonyok esetén a managementnek azért van korlátozott befolyása, mert a szolgáltatók – bizonyos értelemben a vállalat „részlegei” – maguk is önálló és független vállalatok Csakis a mély bizalmon alapuló motiváció és a megfelelő kommunikáció nyújt lehetőséget a turisztikai szervezetnek, hogy hatást gyakoroljon az önálló vállalatokra 1. ELŐADÁS ANYAGA

4. Az érintettek (stakeholderek) nagy súlya Minden vállalat a legkülönbözőbb érdek- és stakeholder/érintett csoportok közegében dolgozik A turisztikai szervezetek a különböző érdek(csoportok) sokaságával konfrontálódnak, annál is inkább, mivel közpénzekből történik a finanszírozásuk, s ez megnöveli az érintettek súlyát Ezt tetézi, hogy az egyes érdekcsoportokon belül is gyakoriak a célokat illetően az eltérések 3-4 alapvető érdek- és cél(okkal rendelkező)csoport minden desztinációban elkülöníthető egymástól Sőt, az azonos csoporton belül is megragadhatók érdekkülönbségek: A nagy szállodák többnyire nem érdekeltek a szervezet kínálatfejlesztési tevékenységében, mivel resort-jellegüknél fogva maguk is rendelkeznek azokkal a létesítményekkel, amelyek a vendégek igényét kielégítik. Amit ők várnak a szervezettől, az az erős desztinációs márkajelleg megteremtése és managementje (marketing funkció) Ezzel szemben a kisebb szálláshelyek kifejezetten elvárják a turisztikai szervezettől a szabadidős kínálat bővítését (kínálatfejlesztési funkció)

ELŐADÁS ANYAGA Sőt, néhány hosszabb ideje jól működő üdülőhelyen a helyiek és az üdülővendégek között is kialakulhatnak érdekkülönbségek, pl.: az évek óta visszatérő vendégek, koruknál fogva is a csendet és a nyugalmat keresik, így aztán könnyen előfordulhat, főként, ha a desztináció nem keresett idejében másik célcsoportot, hogy a vendégek összefognak, és a desztináció bármi nemű továbbfejlesztése ellen harcolnak A fent bemutatott, a térség turizmusában, ezáltal pedig a szervezetben érintett csoportokon kívül természetesen, a turisztikai szervezet az összes „szokásos” érdekcsoporttal konfrontálódik, pl. a saját munkatársaival, a politikai értelemben vett településsel, lakosokkal, a vendégekkel a pultnál vagy a vendégprogramok résztvevőiként, illetve a beszállítókkal A szervezet managementjének nem csak a saját vállalati, hanem a desztinációs érdekek között is meg kell találnia az egyensúlyt A turisztikai szervezet fennmaradása szempontjából különösen a desztinációs érdekek kiegyenlítése fontos, hiszen a legtöbb desztinációs érdekcsoport egyben tagja és hordozója is a szervezetnek

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Milyen kettősség jellemzi a desztináció menedzsmentjét? 2./ Mit jelent az „egyensúly” a desztináció életében? 3./ Hogyan és milyen módszerekkel befolyásolhatja a desztináció managementje a turisztikai szervezet egyensúlyát? 4./ Milyen lényeges korlátozó tényezőkre kell felkészülnie a desztináció managementjének tevékenysége során?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az előadás anyagát készítette: Semsei Sándor A turisztikai szervezet managementjének legfontosabb feladatai