A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Brüsszel milyen messze van
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Anyagmérnöki Alapszak
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A projekttől a pályázatig
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Európai Uniós pályázatok
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
EU-s pályázatok írása és módszertana
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Településfejlesztés 2014/15. tavaszi félév Csíkszeredai képzési helyszínen Urbánné Malomsoki Mónika
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
TÁMOP B-2-12/ „ÚJ MUNKA – ÚJ ESÉLY” – ROMA NŐK FOGLALKOZTATÁSA A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP B-2-12/ "Munkával a társadalmi integráció elősegítéséért – Roma nők foglalkoztatása a Fejér Megyei Gyermekvédelmi.
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Barcsák Marianna KPSZTI
Urbánné Malomsoki Mónika
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Pályázatírás

Oktatási cél: A tárgy alapvető célkitűzése kettős. Egyfelől a jelenlegi hazai pályázati források megismertetése, másfelől a hallgatók gyakorlati munkába való bevonása konkrét pályázat feldolgozásával. Cél, hogy a hallgatók megismerkedjenek az Európai uniós pályázati lehetőségekkel, rátaláljanak a leginkább megfelelő pályázati forrásra, képesek legyenek a formai és tartalmi követelményeknek megfelelő pályázat megírására. A tananyag felkészíti a hallgatókat arra is, hogyan számoljanak el a támogatás összegével, hogyan zárják le sikeresen a vállalt projektet. Az óra lehallgatását követően tehát biztos elméleti és gyakorlati tudással fognak rendelkezni az Európai Unió támogatáspolitikájáról, az igénybe vehető támogatási forrásokról.

Ismeretkörök: 1. Bevezetés (ismétlés) 2. Kapcsolódó ismeretanyag felelevenítése (statisztika, vállalati pénzügyek, vállalkozási ismeretek, regionális és vidékfejlesztési ismeretek, projekttervezési kapcsolódó tananyag részei) 3.Aktuális pályázati lehetőségek (pályáztatás célja, a pályáztatás mechanizmusa, - vázolni a rendszert és elemeit, - honnan indult,- intézményi struktúra, az aktuális operatív vidékfejlesztési programok és kapcsolódó pályázati lehetőségek) 4. Pályázatok formai és tartalmi elemei (ezek célja és szerepe, formai és tartalmi hasonlóságok bemutatása) 5. A pályázatírás lépései és folyamata – egy adott esettanulmány alapján 5.1. pályázatírás vagy pályázat készítetés, 5.2. pályázatírás folyamata, Gannt-diagram elkészítése, - miért ezzel kezdünk?,a konkrét pályázat struktúrájának megfelelően, 5.3. a pályázat véglegesítése a teljes dokumentáció összeállítása, (küldése és postázása) 6. Partnerség, humán erőforrás, hatásvizsgálat 7. Gyakori hibák a pályázatírásban 8. Nyilvánosság szerepe, formai követelményei 9. Projektértékelés, monitoring, ellenőrzés 10. Kockázatkezelés, megvalósítás buktatói 11. Összegzés

Követelmények: Aláírás feltétele, az órákon való aktív közreműködés. Minden gyakorlati órán katalógus van, az esetleges hiányzásból adódó tananyagot pótolni köteles a hallgató. A feladatok határidőben való teljesítése, az aláírás feltétele (TVSZ szerint). A gyakorlati óra keretében közösen kidolgozásra kerül egy komplex pályázat. Ezt követően a hallgatók csoportosan 3-4 fős teamekben – esettanulmány segítségével – elkészítenek egy turisztikai pályázatot. Annak leadási határideje a szorgalmi időszak 12. hete. A pályázat prezentálása és védése ezt követően történik. A 12. héten egy évközi dolgozatot kell megírni. Annak minimum 50%-s teljesítése szükséges az aláírás megadásához.

Források: előadás és gyakorlatok anyaga, oktatási segédlet, Weboldalak, Tanszéki weboldalon minden szükséges tananyag megtalálható

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az Európai Unió támogatási politikája, alapelvei és a támogatások rendszere Az előadás anyagát készítették: Veszelka Mihály Dr. Pupos Tibor