A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
European Conformity Check Vállalkozásfejlesztési Tanácsadó Intézet
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető

A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

4. Előadás témakörei Az információs irodák működési alapelvei Az információs irodákat működtető szervezetek A TDM szervezetek által működtetett irodák A helyi TDM információs irodák dolgozóinak feladatkörei A turisztikai menedzser feladatai A front office munkatárs feladatai A back office munkatárs feladatai

4. ELŐADÁS ANYAGA Az információs irodák működési alapelvei: Az információs irodát létrehozó és működtető szervezetek: Önkormányzatok; Vállalatok, vállalkozások, gazdasági társaságok; Társadalmi szervezetek; Civil szervezetek; Önkormányzatok által működtetett irodák: A közigazgatási ellátáshoz közvetlenül tartozó irodák (ügyfélszolgálati, tourinform) Fenntartásuk teljes körűen önkormányzati, a polgármesteri hivatalon belül működő szervezeti egység. Irányítása közvetlen hivatali, finanszírozása 100 %-os önkormányzati;

4. ELŐADÁS ANYAGA Vállalatok, vállalkozások, gazdasági társaságok által működtetett irodák: A vállalati menedzsment közvetlen irányítása alá tartozó, a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól információt nyújtó, szolgáltató, panaszkezelő szervezet. ( Eon -ügyfélszolgálat, telefonszolgáltatók, szállodai információs irodák, stb.) Fenntartásuk, irányításuk közvetlen és közvetett módon is történhet. (frenchaise -rendszerben működtetett telefonszolgáltatók) Társadalmi szervezetek által működtetett információs irodák: Általában nonprofit szervezetek, politikai pártok, érdekképviseletek által létrehozott információs, szervező iroda, amely a szervezet céljairól, működéséről nyújt tájékoztatást. Fenntartója a szervezet, általában kis létszámú, változó intenzitású szolgáltatók;

4. ELŐADÁS ANYAGA Civil szervezetek által működtetett információs irodák: Alapítványok, egyesületek a szervezet céljának megfelelő információk gyűjtésével, feldolgozásával, közzétételével foglalkozó irodák. A civil szervezet működési területétől függetlenül nonprofit, működtetője egy vagy több civil szervezet. Közvetlen irányítója a civil szervezet vezetése (kuratórium, egyesületi vezetés) Turisztikai információs irodák: - utazási irodák -profitorientált - szállodai utazási irodák- profitorientált - települési tourinform irodák – nonprofit irodák DTM szervezetek információs irodái: A desztinációban működő turisztikai egyesületek által létrehozott információs iroda, amely a TDM munkaszervezetének telephelye, valamint a desztináció információinak gyűjtő- feldolgozó és szolgáltató szervezete. Fenntartója a desztinációs szervezet (helyi, régió)

4. ELŐADÁS ANYAGA Feladatkörök az információs irodákban: Helyi/Települési Turisztikai Menedzser feladatai: Szakmai, pénzügyi tervezés, infrastrukturális-fejlesztési terv összeállításának támogatása, véleményezése; Szakmai támogató tevékenységek (pl. kutatás, prognózis készítés) irányítása, végrehajtása; Szakmai (turisztikai) programok, rendezvények előkészítése, szervezése, lebonyolítása, értékelése; Az Egyesület (TDM szervezet) tagjai által nyújtott szolgáltatások alapján új termékek, kapcsolt szolgáltatások tervezés összeállítása, javaslat készítése az elnökség /választmány / tagság részére; Promóciós kiadványok, termékek tartalmi előkészítése, elkészítésének irányítása, termékek szakmai átvétele; Sajtókapcsolatok kezelése;

4. ELŐADÁS ANYAGA Képzési igények felmérése, oktatások megszervezése, megtartása /tartatása Honlap, internetes megjelenés arculati megjelenésének és tartalmi szolgáltatásainak meghatározása, honlap folyamatos aktualizálása Pályázatok figyelése, pályázatok szakmai tartalmának elkészítése/elkészíttetése Megvalósuló projektek szakmai irányítása, projektek értékelése Szakmai kapcsolattartás együttműködő partnerekkel (más TDM szervezetek, támogatók, stb.): megállapodások előkészítése, megvalósítás követése, értékelése; közös programok, akciók, promóciós kiadványok előkészítése, megvalósítása, értékelése; részvétel a mikro-régiós és regionális marketingtervezésben, termékfejlesztésben;

4. ELŐADÁS ANYAGA Szakmai kapcsolattartás a TDM szervezeti tagokkal: - tagok tájékoztatása a tervezett programokról, akciókról; - tagok kezdeményezéseinek illesztése a tervezett programokhoz; - megvalósult programok, akciók, termékfejlesztések a tagokkal közös értékelése; - szükséges képzések meghatározása, megszervezése, megtartása; - potenciális tagjelöltek tájékoztatása. - a TDM szervezet tevékenységének szakmai támogatása (elemzése, értékelése, statisztikák készítése, változtatási javaslatok készítése) - éves beszámoló szakmai részének elkészítése - közreműködés a szakmai beszállítók kiválasztásában - kapcsolattartás a szakmai beszállítókkal - szakmai beszállítók termékeinek átvétele, beszállítók értékelése - front office ügyintézők munkájának szakmai felügyelete és támogatása

4. ELŐADÁS ANYAGA Helyi Front Office ügyintéző Beérkező ügyfél megkeresések fogadása, érdeklődők tájékoztatása, tájékoztató anyagok megküldése, átadása (személyes, , telefon, fax) Ajánlatkérések fogadása, ajánlatok, ajánlati csomagok összeállítása, ajánlatadás (személyes, , telefon, fax) Vendég panaszok, reklamációk kezelése Megkeresési, ajánlatadási statisztikák készítése (pl. száma, típusa, stb.) Informatikai rendszer saját és / vagy megbízás alapján történő adatfeltöltése Informatikai rendszer tagi adatfeltöltésében közreműködők támogatása Részvétel szakmai (turisztikai) programok, rendezvények előkészítésében, lebonyolításában, értékelésében

4. ELŐADÁS ANYAGA Szakmai (turisztikai) programok, rendezvények elektronikus és papír alapú dossziéinak rendezése, karbantartása Részvétel a promóciós kiadványok, termékek előkészítésében Információs irodában található promóciós anyagok kezelése Kapcsolattartás, adat- és információ csere a TDM szervezet többi Front Office ügyintézőivel Kapcsolattartás, adat- és információ csere más TDM szervezetek Front Office ügyintézőivel Folyamatos kapcsolattartás a szervezeti tagjaival, tájékoztatásuk az aktuális szakmai programokról, kezdeményezésekről Szervezeti tagok javaslatainak, kezdeményezéseinek fogadása, „becsatornázása” A szervezeti vezető igénye szerinti kimutatások készítése A szervezeti vezető által meghatározott egyéb feladatok ellátása Amennyiben a TDM szervezet TOURINFORM irodát üzemeltet, ellátja az MT Rt. által meghatározott feladatokat

4. ELŐADÁS ANYAGA Helyi Back Office ügyintéző Közreműködés az éves gazdasági- és működési tervek összeállításában A helyi TDM szervezet gazdasági, pénzügyi adminisztratív feladatainak ellátása, a tervek követése Tulajdonosokkal, taggyűlésekkel, választmányi ülésekkel kapcsolatos előkészítési, nyilvántartási, dokumentálási feladatok ellátása Közreműködés a gazdálkodás, működés éves és időszaki beszámolóinak elkészítésében, a pénzügyi, gazdasági havi jelentések elkészítése Közreműködés a vevőkkel, ügyfelekkel, tagokkal, más TDM szervezettekkel való együttműködés elemzésében, értékelésében Beszállítói, megrendelői ajánlatok, szerződések, teljesítések dokumentumainak kezelése, nyilvántartása Beszállítókkal, alvállalkozókkal, bérbeadókkal kapcsolattartás, napi ügyek bonyolítása

4. ELŐADÁS ANYAGA  Gazdálkodást, működést érintő nyilvántartások, elemzések, kalkulációk készítése (pl. tagi befizetések, üzemeltetési költségek, promóciós anyagok)  Pályázatok elkészítésében közreműködés, pályázatok összeállítása, pályázati adatok kidolgozása, gazdasági, jogi dokumentumok biztosítása a pályázati követelmények szerint  Részvétel a promóciós kiadványok, termékek előkészítésében  Kapcsolattartás, együttműködés más Egyesületek/ TDM szervezetek Back Office ügyintézőivel  Folyamatos kapcsolattartás a szervezet tagjaival, tájékoztatásuk az aktuális gazdasági, pénzügyi nyilvántartásokról, adatokról  A szervezeti vezető igénye szerinti kimutatások készítése

4. ELŐADÁS ANYAGA  Közreműködés a TDM szervezet szakmai feladatainak ellátásában, együttműködve a Turisztikai Menedzser és a Front Office munkatársakkal.

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA Az információs irodák működtetői és működési alapelvei. A helyi TDM irodák dolgozóinak feladatai A turisztikai menedzser, a front office, a back office munkatársak feladatai

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Ismertesse az információs irodák működésének alapelveit! 2./ Sorolja fel a turisztikai menedzser tagok felé történő feladatait! 3./ Milyen feladati vannak a front office munkatársnak az ügyfélszolgálatban? Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés/ek: Milyen szinten vesz részt a front office munkatárs az információk gyűjtésében?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Turisztikai információs rendszerek Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit