A nevelés, mint célszerű tevékenység

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

K A L A ND V Á GY Ó K Na K… Szociológia alapszak és Szociológia mesterképzési szak a Miskolci Egyetemen!
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Már nem csak eszme, hanem valóság
Civil szerepek és civil szereplők
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Szocializáció Fogalmak:
„A nevelés évszázada”.
Az intézményes nevelés: szervezet, a „rejtett tanterv”,
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Algoritmizálás Göncziné Kapros Katalin humaninformatika.ektf.hu.
Szocioterápia szerepe az időskorúak gondozásában
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Dilemmák a növendék felfogása körül (dilemma= tépelődésre való kérdés, nincs abszolút válasz) Ki lehet növendék? Ki a nevelés tárgya? Kit nevelünk? 1.Csak.
A család szerepe, jellemzői
A középvárosi dzsentrifikáció várospolitikai dilemmái
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Kisebbségi kultúrák.
A nők családszervező szerepe Dr. Koós Ildikó. I. Társadalmi kép 1. Biblia - Bűnbeesésnői jogvesztés 2. Werbőczy Tripartitum (1946-ig) - születéstől való.
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
A szövegszerkesztés története
A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Gloviczki Zoltán NEFMI. Kati óvodás, iskolás, gimnazista, szerelmes, válogatott és világbajnok, munkavállaló, lakásfenntartó, feleség, anya, közgazdász,
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
Edward Sapir ( ).
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
A kéttannyelvű oktatás típusai. Típusok (áttekintés) Eredménytelen formák: Eredménytelen formák: Alámerítés (strukturált bemerítés) Alámerítés (strukturált.
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Fenntarthatóság és káoszelmélet
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Készítette:Pógyor István. A kisebbség, társadalmi értelemben egy adott társadalmon belül többé- kevésbé elkülöníthető, sajátos azonosságtudattal rendelkező.
HÁZASSÁG – CSALÁD - ÉLET Mégis élni akar Európa?
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Sorskerék Alapítvány. Sorskerék Alapítvány Sorskerék Alapítvány 2004-ben alapították Cél: egészségmegőrzés Nevelés, oktatás, ifjúságvédelem,
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
Közösségépítés a könyvtár fizikai és virtuális tereiben Tóth Máté OSZK-Könyvtári Intézet
Készítette: Kállai Péter
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
KOLPING-MOZAIK. ADOLF KOLPING ÉLETE I ban született a németországi Kerpenben ig különböző cipészműhelyekben segédként dolgozott ben.
Ferge Sándor szakértő MTA Gyerekesély program
A pszichológiai mérés alapjai
Anyák Háza ORSZÁGOS PROGRAM
Mint a Kolping-i mű iskolánk is arra próbálja nevelni tanulóit hogy keresztényként a világban és ezáltal a foglalkozásukban, a házasságukban és a családban,
A gyermekjóléti szolgáltatás és a Szécsényi Gyerekesély Program kapcsolata Varsány községben Nagyné Mákos Izolda Családgondozó, Varsány.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A szövegszerkesztés története
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
KALANDVÁGYÓKNaK… Szociológia alapszak és Szociológia mesterképzési szak a Miskolci Egyetemen!
5. Tétel – A Life Long Learning
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

A nevelés, mint célszerű tevékenység A céltételezés, jövőkép humán sajátosság Ki állíthat, állít célokat a utód nevelése elé? Család? Állam? Egyház? Más intézmények? Nevelés intézményei, hivatásosai? Bárki?

A nevelés, mint célszerű tevékenység Mi is az, hogy a „társadalom elvárásainak megfelelően”? Mi az, hogy társadalmi norma? Korok, kultúrák, nemzetek….. Kisebbségi kultúrákból többségi kultúrák Csoportnormák Multikulturalizmus egy pluralista társadalomban

A nevelés, mint célszerű tevékenység És a „növendék” maga? Ő is részese a céltételezésnek, neki is vannak „képei”, céljai Nélküle nem megy! Önnevelés Ráadásul 1989 óta jogai is vannak! Ventzel, Freinet, Korczak után a New York-i egyezmény

A nevelés, mint célszerű tevékenység És az eredmény? Prognózisok Esélyek Life long?