Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
A Gencsapáti Integrált Közösségi Szolgáltatói Tér megvalósítása A Kezdőkör Egyesület pályázata IKSZT/2008/2.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A turizmus rendszer környezete
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Cegléd 2012 Anyagvizsgáló laboratóriumi tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Károly –Szemán László ügyvezető általános igazgató METALCONTROL Kft.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Brüsszel milyen messze van
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Közönségkapcsolatok (PR)
Endogén vidékfejlesztés lehetőségei és kihívásai Kultúra-gazdaság a Gyimesi-szorosban Nagy Kalamász Ildikó MTA PTI 2007.
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Fact Intézet A szociális városrehabilitációs program készítésének tapasztalatai Pécsett (2008) „Résztvevő megfigyelésen” alapuló esettanulmány-
Közönségkapcsolat (public relations)
“Ha az ember eltűnik, lesz-e reménye a gorillának? Ha a gorilla eltűnik, lesz-e reménye az embernek?”
Örökségalkotás, turizmus, közkapcsolatok
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
Helyi örökség iránti felelősség a globális turizmus korában (Responsabilităţi în era turismului global)
orszagtanulmanyok/spanyolorsz ag-leader-megvalositasa/
A középvárosi dzsentrifikáció várospolitikai dilemmái
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Operációkutatás eredete
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Társadalmi állapotrajzok konferencia
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Corvinus Egyetem 1 Az önerős vállalati fejlesztő tevékenység és a vállalat köré szerveződő hálózatok tevékenységének összehangolása MTA Vezetés- és Szervezéstudományi.
A NEMZETKÖZI TŐKEMOZGÁS SAJÁTOSSÁGAI DR. KOVÁCS JÁNOS.
Tanuló szervezet.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Sponsorare necesse est
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
A történelmi tanulás sajátosságai
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
A Körös-menti TDM Egyesület a „Szarvasért” Alapítvány, és a Szarvasi Város-, és Környezetvédő Egyesület megállapodása.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont Rendezvény fővédnöke: Dr. Réthelyi Miklós Nemzeti Erőforrás Miniszter.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Csimag.hu Bemutatkozó.
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Előadó: Markovich Béla, ügyvezető, Mapei Kft.. Hogyan érjem el, hogy a viszonteladóm ne akarjon megkerülni? Mit tegyek, hogy a viszonteladók az én termékeimet.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
A statisztika eredete és története
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
Környezetmérnöki szak
Mi a Maci? Maci a MAgyar Civilszervezetek rövidítése.
A reklám centruma.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
Kardosné Gyurkó Katalin A család jövője – a nagycsaládosok
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Előadás másolata:

Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)

Newson-Turk-Kruckeberg Mindent a közkapcslatokról című könyvének első fejezetében felsorolja a közkapcsolatok tíz alapfunkcióját. Kilencedikre hívnám fel a figyelmet. Ez a funkció, ha jól működik, akkor a célközösségeknek és a vállalatoknak igen sok megtakarítást hozhat – akárcsak a társadalomnak az, ha béke van, és nem kerül sor konfliktusokra, háborúra, vagyis nagyméretű emberi és anyagi veszteségekre.

,,A közkapcsolati szakértők kötelesek megmagyarázni a célközönségeknek a problémákat még azelőtt, hogy ezekből válságok (krízisek) születnének." (Newson-Turk-Kruckeberg 2003:19-20)

PR-es tanácsokat és figyelmeztetéseket kell megfogalmazzon, hogy az embereket ne érje váratlanul a (bármilyen) változás. Vagy a gondolatot folytatva: hogy az emberek várják, elfogadják, és esetleg kiköveteljék a változást.

A közkapcsolati szakembernek nem csak a vállalat, a szervezet problémáival, hanem általánosabb, a korszakot, a korszak társadalmi viszonyait meghatározó, sokszor igen komplex problémarendszerekkel is tisztában kell lennie. Ezek közül az egyik a múlt és jelen viszonyát, a kialakuló és átalakuló identitások értelmező, konstruáló örökség kérdésköre.

Ma már nincsenek lényeges különbségek: helyi, regionális, nemzeti és globális örökség egyaránt beletartozik a kötelező és felhasználható ismeretek körébe. Igen egyszerű lenne azt mondani, hogy az örökségalkotás és identitáspolitikák a helyi, vagy regionális, vagy nemzeti politikai kűzdelmekben résztvevő szereplők hatókörébe tartozik.

Milyen jó, hogy kitalálták pl. a szombathelyi Savaria fesztivált, mert csak részt kell venni a rendezvényen, és annak támogatásával meg kell mutatni, hogy a szervezet helyesnek tartja, hogy legyen ez a rendezvény. Ez azonban azt feltételezi, hogy a rendezvény úgy jelenik meg a szervezet számára, mint adott, esetleg megkerülhetetlen környezeti elem. Eldöntheti, hogy mit kezd ezzel az adottal. Ez azonban retroaktív magatartás.

Azért fontosak az örökséggel kapcsolatos ismeretek, mert az örökségalkotás kérdéskörének ismerete lehetővé teszi a proaktív magatartást. Megjelennek a rómaiak Szombathely utcáin.,,Autentikus" római viseletben vannak, nem viselnek reklámokat, jelvényeket, cég-logókat. Viszont olyan tárgyakat, színeket, viselhetnek, használhatnak, olyan kis,,életszerű" jeleneteket rögtönözhetnek, amelyek összefüggésbe hozhatóak az illető cég mai termékeivel. Előtte, utána lehet erre felhívni a látogatók, a városlakók figyelmét. Magát a fesztivált lehet úgy kommunikálni, mint ami a céget meglendítő, futtató, ismertté tevő környezet.

Tehát a fesztivál – helyi vagy távolról érkezett – látogatói is célközönséget alkothatnak. Természetesen fontos célközönségek azok, akik örökségalkotással foglalkoznak: a helyi adminisztráció, a műemlékvédő és városszépítő, a környezetvédő egyesületek, alapítványok, de az oktatási intézmények, művészek csoportjai is.

Az örökségalkotás mögé általában széles frontban felsorakoztathatóak ezek a szervezetek, egy-egy akció valóban tömegméreteket ölthet. A hívómondatok –,,Védjük múltunk emlékeit!",,,Tegyünk azért, hogy unokáink is láthassák!",,,Cégek/intézmények az örökség védelméért!" mögé felsorokozó szerkezeteknek igen nagy esélyük van arra, hogy a sajtó szimpatizáljon velük, a vásárlók vagy szolgáltatásaikat igénybe vevők pedig többször találkozzanak velük.