A válság definíciója, jellemzői lezajlása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Projektciklus- menedzsment (PCM)
A stratégiai tervezés módszertana
1872 : 1. nemzeti park megalakítása Yellowstone
Dr. Kónya József A VÁLSÁGMENEDZSMENT. Stratégiai válsághelyzetek 2)a szervezet belső jellemzői nem teszik lehetővé a stratégia megvalósulását.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Alkoholizmus.
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
Alkoholizmus.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
A projekttervezés első lépései
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
Mikor kivel, hogyan működhetünk együtt hatékonyan?
A munkahely és a stressz
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
ADATBIZTONSÁG, ADATVÉDELEM IV. Takács Béla
Az ellátási láncok biztonsága
Konfliktuskezelés - mediációval
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Különbözőek vagyunk!.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Kockázat, probléma, változás és dokumentumkezelés Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Sponsorare necesse est
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
A HATÓSÁG SZEREPE AZ ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉBEN Biztonságos élelmiszerlánc - GeoExpo Dr. Búza László Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Kormányzati lépések a közigazgatási korrupció csökkentéséhez Horváth Viktor főosztályvezető.
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
A marketingkommunikáció
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
Éntudat – identitástudat - énkép
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A stratégiai tervezés folyamata
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
A kriminálpszichológia
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
MUNKAVÉDELEM 2006/2007. tanév II. félév MEBIR. Munkahelyi egészségvédelem és biztonság MEB Feltételek, és tényezők, amelyek hatással vannak a munkavállalók,
Válság, válságkezelés DUF Szakkollégium, 2012 ősz.
Válságkommunikáció Dr. Piskóti István.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Válságkommunikációs stratégiák. Céljuk ► A szervezet imázsának a védelme, visszaállítása ► Az ügyfelek bizalmának a visszanyerése.
Krízisinterventio mentálhigiénés szempontból
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
Vállalkozásmenedzsment I.
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
A támogatott lakhatás kihívásai
Móricz Pál üzletfejlesztési igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft. XX. Információvédelmi fórum március 22. Információvédelmi kockázatfelmérés a szabványokban.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Üzleti etika Készítette: Schneider Gábor GM/N/ Március 4. Munkanélküliség és feketemunka (helyzet, következmények, megoldási lehetőségek)
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
A FELSŐ-TISZA VIDÉKI LAKOSSÁG SEBEZHETŐSÉGE: ÁRVÍZI ÉS ÉGHAJLATVÁLTOZÁSI KOCKÁZATOK Vári Anna - Tamás Pál - Ferencz Zoltán MTA Szociológiai Kutatóintézet.
A külső környezet elemzése
Tervezési folyamat.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
VEZETŐI DÖNTÉSEK „Navigare necesse est” dönteni mindenkinek kell.
Kockázat, probléma, változás és dokumentumkezelés
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Előadás másolata:

A válság definíciója, jellemzői lezajlása

Mi a válság? Szociál-pszichológiai megközelítés: „Olyan kevéssé vagy nem előrejelezhető társadalmi esemény, amely teljesen megváltoztatja a társadalomi követelményeket és az ezekhez való alkalmazkodás lehetőségeit, így a személyiség dezintegrációjához, széthullásához vezethet.” (Barus-Michel)

Mi a válság? – PR szempont Olyan nem kívánt helyzet, amelyben megszakad egy szervezet normális működése és blokkolódik vagy rosszul működik a szervezet belső és külső információcseréje. A válság egy olyan esemény, amely anyagi és presztizsbei károkat okoz egy szervezetnek, és negatívan befolyásolja e szervezet megítélését. (Cristina Coman)

A válság jellemzői Előreláthatatlanság, meglepetésszerűség Egy személy, szervezet normális működésének a megszakítása A fizikai egzisztencia, a stabilitás, az önazonosság, az értékek, a célok, a jó hírnév veszélybe kerülése A változás/változtatás szükségessége/lehetősége Időhiány a döntéshozatalnál, eszközök hiánya a helyzet értékeléséhez A döntések és a megoldások helyességének bizonytalan volta – kockázat Fokozott stresszhelyzet – demoralizáció, disszociáció, önvédő, hárító mechanizmusok stb.

A válsághelyzetek osztályozása 1. Az okok alapján 2. Az időbeli lefolyás alapján 3. Az alapján, hogy milyen mérteket ölt 4. Milyen szinten fejti ki a hatását? 5. Mik a következményei?

1. Az okok alapján belső tényezők okozzák pl. emberi mulasztás miatti károk, balesetek vagy a munkások tüntetése, sztrájkja külső tényezők okozzák – lehetnek természeti vagy emberi tényezők pl. természeti katasztrófák, vandalizmus, terrorizmus, agresszió konjunkturális strukturális

2. Az időbeli lefolyás alapján Hirtelen bekövetekező, kiszámíthatalan Lassan kibontakozó – tetten érhető a kialakulási fázisban és akár meg is előzhető

3. Az alapján, hogy milyen méreteket ölt Mesterséges, felszíni Mély

4. Milyen szinten fejti ki a hatását? Operacionális – a szervezet aktuális működésében okoz zavarokat Stratégiai szintű – befolyásolja az adott szervezet hosszú távú terveit és céljait – a hosszú távú stratégiák megváltoztatására késztet A szervezet identitására kiható – fenyegeti a szervezet alapelveit, alapértékeit, imázsát

5. Mik a következményei? Csak a személyzetet befolyásolja A klienskört, fogyasztókat befolyásolja Az üzleti partnereket is befolyásolja A közvéleményt is befolyásolja

A válság lezajlásának fázisai (Lagadec) A válság kitörése (a bénító sokk, a szervezet mozgósítása) Az okok, hibák, gyengeségek, mulasztások felfedezése A sajtóval való kapcsolattartás problémája Az érintettekkel való kapcsolattartás problémája (pl. az áldozatok családjai) A döntéshozás fázisa Válasz a válsághelyzetre – válságkezelő intézkedések

A válság lezajlásának a fázisai PR-szempontból (Timothy W. Coombs) A válság előtti fázis (pre-crisis) - A válsághelyzet jeleinek észlelése - Megelőzés (problémamenedzsment, kockázatok kiküszöbölése, kapcsolatépítés – nyílt, őszinte kommunikáció) - A válság előkészítése – a gyenge pontok azonosítása, válságkezelő csapat, szóvivő választása, válságkezelési terv (PMC, PCC) A válság lezajlása (crisis event) A válság beismerése – információgyűjtés A válság kezelése – a helyzet kontrollálása, kommunikáció A szervezet talpra állítása A válság utáni fázis (post-crisis) - A következmények értékelése és a tanulságok levonása