A magyar vontatási piac helyzete és jövője Marketing kommunikációs terv MÁV-TRAKCIÓ Készítette: Borbély Eszter Gárván Kitti Huszár Dóra Magyari Nóra Völgyi Tímea
Feladat Készítsenek helyzetfelmérést (mit tudhat ma egy állampolgár a vasúti vontatásról?) a 2009-ben megjelent különböző szak-, illetve napi sajtó anyagokból a MÁV-TRAKCIÓ Zrt., illetve a magyar vontatási piac helyzete és jövője címmel. 2017.04.04.
Amiről szó lesz... Kutatómunka: sajtófigyelés és kérdőívek Hatékony kommunikáció kidolgozása Célközönség meghatározása Kommunikációs és marketing célok Az üzenet Promóciós mix Promóciós költségvetés Döntés a promóciós mixről, eredmények mérése, marketingkommunikáció irányítása 2017.04.04.
Sajtófigyelés 74 cikk szaksajtóban, informatív írások Magyar Közlekedés Mozdonyvezetők lapja Vasutas magazin 38 cikk, nem túl informatív írások Magyar Nemzet Népszabadság HVG Világgazdaság 2017.04.04.
Internetes kutatás Keresőprogramok Wikipédia, origo.hu, index.hu Honlap 2017.04.04.
ÖBB Honlap Veszteséges Adósságot halmoz fel Cégleírás Szolgáltatások Nincs publikációs rész Veszteséges Adósságot halmoz fel 1800 dolgozó elbocsátását tervezik ÖBB-ről pozitív a vélemény 2017.04.04.
Kérdőívek kiértékelése I. 2017.04.04.
Kérdőívek kiértékelése II. 2017.04.04.
A „termék” A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság: személyszállítási és árufuvarozási célú vontatási, illetve tolatási tevékenység a mozdonyvezetői és a vontatási tevékenység szervezésében, kiszolgálásában és irányításában résztvevők foglalkoztatása 2017.04.04.
A célközönség elemzése Célközönség meghatározása: átlagpolgárok, az „utca embere” Imázselemzés: 2017.04.04.
Ismertségi-kedveltségi mátrix 2017.04.04.
Kommunikációs cél Legfőbb célok: a vállalat ismertségének növelése alapvető információk + új információk kommunikálása „Elkövetkezendő 1 év alatt a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. ismertségét 18%-ról 50%-ra növelni. „ 2017.04.04.
Üzenet Célja Eszközeink Szlogen Szóvivő tudatosítás pozitív attitűd kialakítása Eszközeink racionális meggyőzés egyoldalú közlés Szlogen Szóvivő 2017.04.04.
Promóciós Mix Ismertség növelése Nagy publicitás Elsősorban tájékoztat A reklám A Public Relations Ismertség növelése Nagy publicitás Elsősorban tájékoztat Felhasznált eszközei: Újságok Televízió Internet Közterületi reklám Reprezentációs ajándékok Pozitív attitűd kialakítása A vállalat és tevékenységének bemutatása Felhasznált eszközei: Image-film/PR-film PR-cikk 2017.04.04.
A médiamix összeállítása I. Újság Hirdetések – HVG, METROPOL Televízió Napló című tényfeltáró riportmagazin Kupé című vasúti magazin Image –film Internet Saját honlap új design-ja Fórumok (a Web 2.0 adottságainak kihasználása) 2017.04.04.
A médiamix összeállítása II. Internetes hirdetések Youtube.com Mfor.hu -> Menedzsment Fórum Index.hu HVG Online + PR cikk Közterületi reklám Óriásplakát Szórólap Reprezentációs ajándékok Toll, öngyújtó, kártyanaptár 2017.04.04.
2017.04.04.
Költségcsomagok A teljes ismertetett médiamix 30.782.780 Ft Költséges Kevésbé költséges A teljes ismertetett médiamix 30.782.780 Ft A reprezentációs ajándékok kihagyása 5.282.780 Ft 2017.04.04.
Köszönjük megtisztelő figyelmüket! A készítők: Borbély Eszter Gárván kitti Huszár dóra Magyari nóra Völgyi tímea Hetesi J.: Vihar előtti csend (MOSZ)