DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
A turizmus rendszer környezete
Németországi beszámoló  Fontos információkról  Érdekes kirándulásokról  Színvonalas képzőhelyekről  Kedves emberekről  Szokatlan dolgokról  Precíz.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
A nemzetközi üzleti élet etikája
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
COMENIUS KINCSESSZIGET Erdélyi találkozó
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
Közönségkapcsolat (public relations)
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A romániai regionális versenyképesség alakulásának elemzése az átmenet időszakában VINCZE MÁRIA, KÖLCSEY ANDREA Babes-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaság-
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Egy szervezet az Erasmus hallgatókért
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Élménypark és Szórakoztató Központ Európában és Magyarországon
Egészségturizmus fogalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Görögország vonzerői Andalits Alexandra.
Szatmár-Szatmár Szilvaút
K ESZTHELY TURIZMUSA K ESZTHELY FÖLDRAJZA Balaton nyugati végén, a Keszthelyi-öböl partján, a Zala folyó torkolatától északra fekszik A környéken.
Budapest.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Készítette: Horváth Mónika
Ukrajna. Hatalmi távolság (PDI ~70) -Korrupció elfojthatatlan, ezáltal: -Mindenkinek minden megfelel, -Mindenhol megvannak a kiskapuk -A rétegbeli és.
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
START – Tanácsadó és Továbbképző Iroda TEMESVÁR. Állami támogatási rendszer Munkaügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium Nemzeti Ifjúsági Iroda Kultusz.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
A kulturális turizmus trendjei és a
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Kastélyok és várak szerepe a turizmusban
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Tiszafüredi Halas Napok
Ellas / Elleniké / Demokratia Görög Köztársaság
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Franciaország bemutatása szekunder kutatás alapján
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
A kulturális örökség gazdasági-társadalmi hatásának feltárása A siroki vár felújításának tanulságai helyi szemmel Soós Gábor, Bodorkós Barbara, Lazányi.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Turisztikai klaszter Háromszéken (Székelyföldön) Szabó Tibor, elnök Háromszéki Panziók Egyesülete Sepsiszentgyörgy, december 10.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Ahogy én látom a helyi turizmust Radics Vendégház Máza
Kinizsi pál 1431?-1494.
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Budapest: az eladható márka
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi Tünde

Lehet-e Drakula jó imázs-alakító vagy turista-attrakció? világhír → rossz reklám is lehet jó reklám! Newsweek: 2,85 millió találat, IMDb: 649 hivatkozás film, színház, regény, tánc, képregény, játék, anime és manga, televízió, rajzfilm, stb. Drakula-kultusz Románia „szívfájdalma” Drakula-brand Drakulában rejlő lehetőségek

Románia imázsa (kutatás alapján) 66 visszaküldő, főként európai egyetemisták POZITÍV VÉLEMÉNY NEGATÍV VÉLEMÉNY Lenyűgöző táj 18 Szegény ország 11 Kedves emberek 13 Korrupció 2 Érdekes, kalandos 7 Rossz utak Kedveli Romániát 6 Magyar-román ellentét Gyorsan fejlődik Színvonalas oktatás 3 Olcsó Történelmi emlékek (kastélyok, várak, városok) Turisztikai potenciál 1

Romániai turizmus Kedvező természeti adottságok 2000-2005: GDP 1,4%-a Üzleti turizmus az éves bevételek 60-70%-a 2005-re a külföldi turisták aránya 24% Idegenforgalmi Világtanács (WTTC) előrejelzése(2007): 2016-ig 7,9%-os növekedés → GDP 4,8%-a 2013-ra a szállodai vendégek száma 12,6 millió

A román üzleti környezet Kedvező üzleti klíma Piac és az elhelyezkedés nyújtotta előnyök Forrás előnyök Politikai, gazdasági előnyök Fejlődő infrastruktúra Szociális és jogi előnyök

Menedzsment kultúra Romániában Hofstede kulturális dimenziói: egyre inkább az alacsony bizonytalanság- kerülési index (69,38%) jellemző rövid távú orientáció (64,07%) magas hatalmi távolsági index (82,41%) alacsony az individualimus (32,3%), relatíve alacsony férfiasssági ráta (45,35%)

Vlad Tepes – A nemzeti hős ellentmondásos források 1431-1476? Sárkány Lovagrend → Dracula név 1456: havasalföldi vajda Tepes (Kazıklı Bey) = karóbahúzó 1485, Németország: nyomtatásban megjelent történetek Tepesről tolvajok, bűnösök, koldusok, szászok, bojárok, oszmánok budai raboskodás

A világraszóló legenda Drakula gróf A megtestesült gonosz Draculae = démon, ördög koldusok legendája véres falatozások holttestét és sírhelyét sosem találták meg ortodox hitvilág kolostor negatív szereplő A világraszóló legenda Bram Stoker, 1987 barátjáról mintázta a karaktert zsarnoki, erőszakos, kegyetlen elbűvölő, udvarias úriember hipnotikus képességek filmadaptációk (1931, Lugosi Béla)

Külföldiek véleménye DRAKULA VLAD TEPES (+) Gáláns, klassz úriember 9 (+) Nagy hadvezér 1 (+) Misztikus, izgalmas, romantikus történet 6 (+) Szeretik a róla készült filmeket 4 (+) Világ egyik legnagyobb legendája, mint James Bond (-) Kegyetlen tömeggyilkos (+) Vicces (róla készült rajzfilmek alapján) 3 (-) Kínozta a földműveseit (+) Szórakoztató 2 (-) Kíméletlen a tolvajokkal és bűnösökkel (+) Jó promóciós fogás (-) Nem kedvelik (-) Ijesztő figura (-) Törökországban negatív történelmi személy (-) Nem kimondottan kedvenc karakter

A Drakula-Brand Egy bukaresti vállalat 1997-ben szabadalmaztatta a márkanevet Brassó megyei Tanács: reklámeszközre használta → vita: kié a márkanév? A brand eladása egy francia írónak Veszélyben a mítosz? → a „Drakulátlan”Erdély

Románia attitűdje és a Drakula- ipar A „Havasalföld védelmezője” Drakula-sztori: nemzeti sérelem Attitűdváltozás: a történetre alapozva virágzó turizmus felépítése Drakula-ipar fellegvára: Törcsvár → múzeum, bazár, „Horror-kastély” Éttermek, bárok: Drakula-tál, vérszínű konyak Utazási irodák kínálata: Drakula–útvonal (Beszterce- Bargói-hágó) → szállodák Árnyoldalak: élménypark meghiúsulása

Drakula-túra Drakula Park 48-an vennének részt rajta → 73% RÉSZT VENNE, MERT: NEM VENNE RÉSZT, MERT: Érdekes, klassz, vicces ötlet 10 Fenntartások (idétlen kosztümös túra, szuvenírekkel) 4 Tanulságos, hasznos 3 Nem szeretik a szervezett túrákat Románok véleményének megismerése Gonosz „jelenléte” 1 Eredeti helyszínek megismerése 2 48-an vennének részt rajta → 73% Ártól függően venne részt: 7 Tartalomtól függően: 5 Drakula Park MEGLÁTOGATNÁ, MERT: NEM MENNE EL, MERT: Jó szórakozás lenne, szeretik az effajta parkokat 7 Tartanak a túlságosan turisztikai, idétlen megjelenéstől 6 Valódi történelem és kultúra érdekelné, vidám keretek közt 3 Nem szeretik az effajta szórakozási lehetőségeket Betekintést enged az igazi Vlad Tepes életébe 1 Nem tudna nagy élményt nyújtani Légkör, misztikum Elég volt meglátogatni a brassói kastélyt 37-en ellátogatnának → 56% Ártól és minőségtől függ: 3 Romániában töltött idő függvénye: 1

Románia, mint turisztikai úti cél Előnyben részesítenék a túrával vagy a parkkal szemben (8) Érdeklik a hegyek, tavak, erdők (7) Fekete-tenger partvidéke (5) Az egész ország érdekli (5) Városok, középkori emlékek (3) Sóbarlangok (2) Önmaga útját járná (2) Kíváncsi a történelemre is (1)

Konklúzió Hallottak az országról, szívesen elutaznának oda Nem ismerik → Drakula: turista-vonzó lehetőség Válaszadók érdeklődők Ismeretterjesztés Pozitív kép kialakítása, közvetítése Fejlesztések Munkahely-teremtés, gazdasági növekedés

Drakula-kultusz külföldön Amerika: - népszerű, erős vámpírkultusz - ismert a Drakula-legenda, ellátogatnának a helyszínre Jó ötletnek tartják a Drakula Park elképzelést Magyar vonatkozás

Javaslatok Románia imázsának javítására A kultusz és a román kultúra, történelem, hagyományok összekapcsolása -múzeumok, programok (kiállítások, vásárok stb.), könyvek, kiadványok -egyedi szlogen, szimbólum -versenytárselemzés -médiában való megjelenés

Köszönjük a figyelmet!