Gyorsolvasás GAMF 2005 Olvasás Gyorsolvasás E-kereskedelem Gondolkodás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Nyiri Lajos, ZINNIA Group
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Agytorna. Érdekes kis feladatsor. Érdemes végig csinálni.
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Szakdolgozat módszertan I.
QAM és OFDM modulációs eljárások
Szakdolgozat módszertan I. SOTE 2012 Dietetika szak.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
4. VÉGES HALMAZOK 4.1 Alaptulajdonságok
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
Statisztika Érettségi feladatok
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Klikkelj az egérrel a következő képért... (A saját életed értékeli)
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Szakdolgozat módszertan SOTE 2011 mentőtisztek. A szakdolgozat olyan önálló szakmai munkán alapuló tanulmány, amelynek témáját a hallgató az érvényes.
Szakdolgozat módszertan
Szakdolgozat módszertan SOTE 2011 Dietetikus szak.
Szakdolgozat módszertan I.
Szakdolgozat módszertan
Szakdolgozat módszertan I. SOTE 2012 Dietetika részidős.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A GONDOLATTÉRKÉP.
Az életedet TE írod.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Webprogramozás 2010/11 Első előadás Tananyag
Kerinf2006_1 Néhány példa: Amazon.com és Antikva.hu MALÉV és Díjbeszedő Rt. „Ment-e a könyvek által a világ elébb?”
Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes.
Vezetői Információs Rendszerek
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A projektterv elkészítésének szakaszai
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Tudásszintek, a PISA-mérések filozófiája VIZSGAANYAG ELTE PPK 2013
1. 2 Mi a hitel? 3 Mi a hitel? - válasz A hitel olyan pénzösszeg, amelyet az egyik fél a másiknak egy meghatározott lejáratra ad. A hitel visszafizetése.
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Kistérségek periódusra vonatkozó fejlesztési tervei 2006.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
13. A zillmerezés, mint bruttó
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
"Adjatok egy fix pontot, és kimozdítom a Földet"
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Védelmi technikák: fizikai védelem UPS RAID
Tantra Indiából
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Előadás másolata:

Gyorsolvasás GAMF 2005 Olvasás Gyorsolvasás E-kereskedelem Gondolkodás

jio

Olvasás „ azoknak az írásbeli formáknak a megértése és használata, amelyekre az egyénnek a társadalmi életben szüksége van, vagy amelyet az egyén értékesnek tart.” (Elley )

Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes legyen céljai elérésére, tudásának fejlesztésére, és a társadalmi életben való részvételre. (PISA 2001)

Székely Bertalan: Japán nő

Mennyire tudunk olvasni?

Olvasási sebességek

Olvasási sebességek 2. Def

Összehasonlító vizsgálatok IEA 1970/71 „A magyar gyerekek nem tudnak olvasni.” OECD /22. hely. Hazai átlag nem éri el a hármast. PISA 2000 Magyarország 23/32, a listán minden tényező tekintetében az utolsó csoportba tartozik. 5% ötös, 23% egyes! PISA 2003 Magyarország 25/40 (0,72..0,62)

MTA 2000/1985 Olvasó elit 18%  9% Évente egy könyv 64%  49% Havonta egy könyv 19%  12% Az egymást követő korosztályok egyre kevesebbet olvasnak

Az informatika Az alfabetikus képességeknek új funkciót biztosít. A digitális médiák léte alkalmat ad arra, hogy megkerüljük az ábécét, mint a történetek és információk egyedüli forrását. Az olvasás nem öncél, hanem megismerési eszköz.

Intelligencia teszt:

Az alábbi történet egy koppenhágai egyetemen történt fizika vizsgán: A tanár kérdése ez volt:

Hogyan mérhető meg egy felhőkarcoló magassága, egy barométer segítségével?

A hallgató válasza: Rákötöd a barométert egy hosszú zsinórra, és így lelógatod a földig. A zsinór hosszának és a barométer magasságának összege megegyezik a felhőkarcoló magasságával.

Ez az eredeti válasz a vizsgáztatót meglehetősen feldühítette, és a vizsgát sikertelennek minősítette.

A diák azonban nem hagyta magát, mivel szerinte válasza teljesen helyes volt.

Az egyetem rektora bizottságot nevezett ki, amelynek feladata volt megállapítani, hogy a diák elegendő mennyiségű fizikai ismerettel rendelkezik-e.

Amennyiben van a felhőkarcolón tűzlétra, megszámolom a létrafokokat, ezt szorzom a létrafok- barométer magasság aránnyal.

De, ha Önök az unalmas bevált módszerre kíváncsiak: a nyomáskülönbségből a... képlet alapján...

Itt az egyetemen mindig arra buzdítanak bennünket, hogy eredeti, új módszereket találjunk ki,

ezért a legjobb módszer kétségtelenül az, ha a hónunk alá csapjuk a barométert,

bekopogunk a portáshoz, és azt mondjuk:

Ha megmondod, milyen magas ez az épület, neked adom ezt a szép, új barométert.

Gyorsolvasás

A gyorsolvasás az információ felvétel hatékonyabb, elsősorban jobb megértést eredményező, az olvasás sebességét valamint a figyelem- összpontosítás mértékét és formáját az olvasmányhoz, és az olvasás céljához igazító, a hagyományosnál rendszerint gyorsabb, különféle olvasási technikák kombinációja, általában többszöri olvasás. Pog

A gyorsolvasás a különféle olvasási módok egyike. Figyelmes, hatékony, sok szempontból hagyományos olvasás, amely során az olvasási sebesség nagyobb 250 szó/perc értéknél, és nem haladja meg a a belső beszéd 600 szó/perc értéket, a megértés pedig átlag feletti.

Hogyan Az olvasás öröm Felkészülni Előzetes áttekintés, Pólya Cél meghatározása, Bertalanffy Megfelelő sebesség, Szentgyörgyi Többször, a megfelelő technikával

Láss, ne csak nézz!

Indulj ki az egészből!

Szinnyei-Merse Pál: A pacsirta

A megértés iterálás!

Gyorsan olvass!

Dr. Dezső Zsigmondné: Agyunk kénytelen egyenként egymáshoz kapcsolni az egyes        szavakat, ami nehezebb és fárasztóbb munka számára, mintha         összefüggő szócsoportokból értelmes gondolategységekből egyszerre ragadná meg ezek teljes értelmét

Olvass, tanulj sokat!

haiku ki johi jukimi kimota manoke romi gese ru

Használd a net-et!

Az Amazon márkanevet a felnőtt lakosság 55%-a ismerte 2000-ben. A Supersize me című filmben egyetlen riportalany sem tudta megmondani mi a kalória. Az USA lakóinak többsége úgy tudja hazájuk lakósainak száma meghaladja a milliárdot, hisz az UFO-kban, az asztrológiában, a telekinetikában, és a vámpírokban.

Magyar e-bolt Antikva.hu Hasonlítsuk össze a letöltés idejét, a választékot, a szolgáltatást, az árakat! ! És mégis …! Az e-kereskedelem egyetlen igazi hátránya: „Csak egy maradhat életben!” ? ? ?

Értelmezz diagrammokat! Egy kép felér ezer szóval, egy képlet felér ezer képpel.

Születések száma Kb. a 30-as évek elejétől állt rá Magyarország arra a pályára, amin jelenleg is van. Azóta nem produktív.

1920