Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lukács Oktatási Központ -
Advertisements

A kisgyermekkori kompetenciák fejlesztése
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Társismeret.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
A személyiség.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A harmadik erő elméletei
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Önismeret Horváth Renáta.
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Gordon W. Allport vonáselmélete
Alfred Adler individuálpszichológiája
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
MOTIVÁCIÓ.
Fenomenológiai megközelítés
A harmadik erő elméletei
A pszichoszociális fejlődés elméletei
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A lehetséges énképek.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Bevezetés az épülettervezésbe Előadó: Dr. Tiderenczl Gábor Felhasznált irodalom: Dr. Bitó János: Lakóházak Tervezése Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
CARL ROGERS
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Valláslélektan Chris Dykhuisen Honors 201 November 4, 2003.
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Pedagógiai személyiségértelmezések
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Éntudat – identitástudat - énkép
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Speciális gyermekvédelem
A harmadik erő elméletei
A fenomenológiai perspektíva a személyiséglélektanban
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Személyiségfejlődési zavarok
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Személyközpontú gondozás
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Szociálpszichológia – csoportközi viszonyok, előítéletek, szerepek, identitás Illés Anikó MOME.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Értékek.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
ÖNISMERET.
Fenomenológiai megközelítés
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Előadás másolata:

Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala Gordon W. Allport (1897-1967)

A jó személyiségelmélet követelményei: A személyiség a szervezetben összpontosul A szervezet nem üres, hanem telített A motivációt úgy kell tekinteni, mint egy meglévő struktúra és funkció által adott valóságot Olyan analitikus egységekkel kell dolgozni, amelyek eleven szintézisre alkalmasak Figyelembe kell venni az öntudatot, de nem kell túlértékelni

Személyiségvonás elmélete Általános és személyes vonások Sarkalatos, centrális és periferiális vonások

A proprium: valódi önmagunk „Az én, amelyről tudunk, amit melegnek, központinak és fontosnak ismerünk.”

Az én aspektusai: A testi én érzése Az önmagunkkal való azonosság érzése Az önbecsülés és büszkeség érzése Az önkiterjesztés érzése Az énkép A feladatok ésszerű megoldására való képesség érzése Önmegvalósító törekvések

Az emberi motivációelmélet elé állított követelmények Ismerje fel a motívumok jelenidejűségét Sokféle motívum-típust feltételezzen Tulajdonítson dinamikus erőt az egyén kognitív folyamatainak Feltételezze a motívumok konkrét egyediségét

A funkcionális autonómia elve A felnőttkori motívumok nincsenek kapcsolatban azokkal a korábbi élményekkel, amelyeknek talajából eredetileg kinőttek. Az egyén mai motívumai önállóan működnek, függetlenül bármitől, ami eredetileg létrehozhatta őket.

Funkcionális autonómia Két szintje: Perszeveratív funkcionális autonómia Saját funkcionális autonómia Elvei: Az energiaszint organizációjának elve A hozzáértés és kompetencia elve A saját minta elve

Allport kutatási módja: az illusztratív tanulmányok Jenny levelei - 1926-1937-ig tartó levelezés mintegy 300 levél elemzése Tartalom-elemzés → nyolc központi vonás Vallásosság és előítélet: a külsőséges vallási orientáció pozitív, a bensőséges negatív kapcsolatban van az előítéletességgel

Az egészséges, érett személyiség Széleskörű éntudattal kell rendelkeznie (odaadás, elköteleződés) Másokkal való meleg, jó kapcsolat Érzelmi biztonság, önmaga elfogadása Realista szemlélet, problémamegoldó készség és adottság Öntárgyiasítás, humorérzék Egységes életfilozófia