Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése című projekt Gyakorló iskolai munkacsoportjának (III. munkacsoport)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
A megújuló tanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Bemutatkozik az Árkádia és irodalomtudomány-irodalomtanítás felülete TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az e-portfólió használati köre
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A kerettantervek fejlesztése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Újabb kalandba kezdünk …
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az óvodai tevékenységterv
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
magyar nyelv és irodalom
Előadás másolata:

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B

Kompetencia alapú oktatásra felkészítő tanulási segédletek szakmódszertan kurzusokra Moduláris rendszerű (folyamatosan bővíthető) és digitálisan hozzáférhető taneszköz-fejlesztés a bolognai képzés magyar-, történelem-, német-, angol-, földrajz-, biológia-, kémia-, orosz-, olasz-, matematika-, ének-zene, testnevelő tanár MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz

tamop2010@gmail.com jelszó: PTEBabits

célja Az MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz közös pedagógiai-didaktikai alapokra építve, moduláris tematika összehangolásával hozunk létre a szakmódszertani képzésben felhasználható tanulási segédleteket. Olyan tanári filozófia, pedagógiai tudás és módszertani eszköztár felhasználásával kívánjuk a kitűzött célt megvalósítani, amely a tanári (kulcs)kompetenciák fejlesztését, a tanári önreflexióra való képességet állítja a középpontba. A moduláris rendszerben való építkezés a választhatóság lehetőségét kínálja fel, és nyitva hagyja a fejlesztést. Így a tanulási segédletek a későbbiek folyamán továbbírhatóak, kínálatuk újabb és újabb modulokkal bővíthető.

Meghatározóan a pedagógusjelöltek kompetencia alapú pedagógiai munkára való felkészülésének a segítése a cél, különös tekintettel az IKT technológiák alkalmazására, továbbá a projektmódszerre, a portfólióra, a differenciált munkaformák (kooperatív tanulás, felzárkóztatás, tehetséggondozás), a tevékenység-centrikus és élményszerű tanulás folyamatainak tervezésére és szervezésére, valamint a pedagógiai értékelés újszerű, fejlesztő irányú lehetőségeire. Produktum: Szakonként, illetve tantárgyanként 6-16 modul a jelentkezők számához és a szakmódszertan képzés szükségleteihez igazított terjedelemben. Összesen: 55 ív terjedelemben és 35 vágott órafelvétellel

ÜTEMEZÉS 2010. január – március 2010. április – június a vonatkozó pedagógiai és módszertani szakirodalom áttekintése a közös keretek kimunkálása a szakmódszertani modulok témáinak, szerkezetének megtervezése, a szakok, illetve tantárgyak tematikájának (problémacsoport, módszertani fókuszok) összehangolása 2010. április – június a szakmódszertani modulok vázlatainak megírása 2010. július – szeptember szakmódszertani modulok első változatainak megírása Vége: 2011. november 30. 3havonkénti bontás

A „keretek” közös elméleti háttér (konstruktív pedagógia, kritikai gondolkodás, RJR-modell) az egyes modulok szerkezeti felépítésének összehangolása szerkesztési kisokos terjedelem 1-1 ív (40.000 leütés szóközökkel együtt)

Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke 1. munkacsoport 13 ív + 8 órafelvétel magyar nyelv és irodalom, ének-zene témafelelős: Bálint Andrea Betlehem Márta Maul Borbála Pethőné Nagy Csilla Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke Iglicz Ágnes Mészáros Zsoltné Nagyné Sörös Erika Kucserka Zsófia Horváth Viktor

1.875.000 fejlesztés (magyar) ív (55.000) 10 mb. szerz. 550.000 órafelvétel (magyar) db 6 mb. szerz. 36.000 fejlesztés (ének-zene) 3 mb. szerz. 165.000 órafelvétel (ének-zene) 2 mb. szerz. 12.000 vágás, szerkesztés óra (3) 24 mb. szerz. 144.000 lektorálás ív (35.000) 13 mb. szerz. 455.000 digitalizálás ív (15.000) 195.000 1.875.000

2. munkacsoport 8 ív + 5 órafelvétel történelem témafelelős: Rutsch Nóra Sárváriné Lóky Gyöngyi Magasi András Bosnyákné Szűcs Erzsébet Katicsné Simon Gyöngyi Dombiné Borsos Margit Stehler György Dévényi Anna

1.110.000 fejlesztés (történelem) ív (55.000) 8 mb. szerz. 440.000 órafelvétel db 5 mb. szerz. 30.000 vágás, szerkesztés óra (3) 15 mb. szerz. 90.000 lektorálás ív (35.000) 280.000 digitalizálás ív (15.000) 8 mb.szerz. 120.000 1.110.000

3. munkacsoport 18 ív + 12 órafelvétel földrajz, biológia, kémia, testnevelés témafelelős: Száraz Tamás Szabóné Bárdos Csilla Kanyar Gyöngyi Bodó Jánosné Bisztricz Anikó

2.272.000 fejlesztés (földrajz) ív (55.000) 6 mb. szerz. 330.000 órafelvétel (földrajz) db 4 mb. szerz. 24.000 fejlesztés (biológia) órafelvétel (biológia) fejlesztés (kémia) 220.000 órafelvétel (kémia) 2 mb. szerz. 12.000 fejlesztés (testnevelés) 110.000 órafelvétel (testnevelés) vágás, szerkesztés óra (3) 36 mb. szerz. 160.000 lektorálás ív (35.000) 18 mb. szerz. 630.000 digitalizálás ív (15.000) 270.000 2.272.000

4. munkacsoport 7 ív + 4 órafelvétel német témafelelős: Jaszenovics Sándor Sátayné Gáll Veronika Juhász Krisztina Muráth Eszter Németh Andrea Polgár Rita Stehler György Katicsné Simon Gyöngyi

981.000 fejlesztés (német) ív (55.000) 7 mb. szerz. 385.000 órafelvétel (német) db 4 mb. szerz. 24.000 vágás, szerkesztés óra (3) 12 mb. szerz. 72.000 lektorálás ív (35.000) 245.000 digitalizálás ív (15.000) 105.000 981.000

5. munkacsoport 9 ív + 6 órafelvétel orosz, angol, olasz témafelelős: Dr. Pap Gáborné Joó Éva Horváth Krisztina Hegyi Zsófia Rózsahegyi Ágnes Tarnai Gábor

1.071.000 fejlesztés (orosz) ív (55.000) 3 mb. szerz. 165.000 órafelvétel (orosz) db 2 mb. szerz. 12.000 fejlesztés (angol) órafelvétel (angol) fejlesztés (olasz) órafelvétel (olasz) vágás, szerkesztés óra (3) 36 mb. szerz. 160.000 lektorálás ív (35.000) 9 mb. szerz. 315.000 digitalizálás ív (15.000) 135.000 1.071.000

6. munkacsoport digitalizálás témafelelős: Vezér András Perjés Zsolt Ónodi Emőke Magyar Ferdinánd Horzsa Gáborné Kasznai Gyula Kerekes András

Köszönöm a figyelmet!