Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B
Kompetencia alapú oktatásra felkészítő tanulási segédletek szakmódszertan kurzusokra Moduláris rendszerű (folyamatosan bővíthető) és digitálisan hozzáférhető taneszköz-fejlesztés a bolognai képzés magyar-, történelem-, német-, angol-, földrajz-, biológia-, kémia-, orosz-, olasz-, matematika-, ének-zene, testnevelő tanár MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz
tamop2010@gmail.com jelszó: PTEBabits
célja Az MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz közös pedagógiai-didaktikai alapokra építve, moduláris tematika összehangolásával hozunk létre a szakmódszertani képzésben felhasználható tanulási segédleteket. Olyan tanári filozófia, pedagógiai tudás és módszertani eszköztár felhasználásával kívánjuk a kitűzött célt megvalósítani, amely a tanári (kulcs)kompetenciák fejlesztését, a tanári önreflexióra való képességet állítja a középpontba. A moduláris rendszerben való építkezés a választhatóság lehetőségét kínálja fel, és nyitva hagyja a fejlesztést. Így a tanulási segédletek a későbbiek folyamán továbbírhatóak, kínálatuk újabb és újabb modulokkal bővíthető.
Meghatározóan a pedagógusjelöltek kompetencia alapú pedagógiai munkára való felkészülésének a segítése a cél, különös tekintettel az IKT technológiák alkalmazására, továbbá a projektmódszerre, a portfólióra, a differenciált munkaformák (kooperatív tanulás, felzárkóztatás, tehetséggondozás), a tevékenység-centrikus és élményszerű tanulás folyamatainak tervezésére és szervezésére, valamint a pedagógiai értékelés újszerű, fejlesztő irányú lehetőségeire. Produktum: Szakonként, illetve tantárgyanként 6-16 modul a jelentkezők számához és a szakmódszertan képzés szükségleteihez igazított terjedelemben. Összesen: 55 ív terjedelemben és 35 vágott órafelvétellel
ÜTEMEZÉS 2010. január – március 2010. április – június a vonatkozó pedagógiai és módszertani szakirodalom áttekintése a közös keretek kimunkálása a szakmódszertani modulok témáinak, szerkezetének megtervezése, a szakok, illetve tantárgyak tematikájának (problémacsoport, módszertani fókuszok) összehangolása 2010. április – június a szakmódszertani modulok vázlatainak megírása 2010. július – szeptember szakmódszertani modulok első változatainak megírása Vége: 2011. november 30. 3havonkénti bontás
A „keretek” közös elméleti háttér (konstruktív pedagógia, kritikai gondolkodás, RJR-modell) az egyes modulok szerkezeti felépítésének összehangolása szerkesztési kisokos terjedelem 1-1 ív (40.000 leütés szóközökkel együtt)
Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke 1. munkacsoport 13 ív + 8 órafelvétel magyar nyelv és irodalom, ének-zene témafelelős: Bálint Andrea Betlehem Márta Maul Borbála Pethőné Nagy Csilla Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke Iglicz Ágnes Mészáros Zsoltné Nagyné Sörös Erika Kucserka Zsófia Horváth Viktor
1.875.000 fejlesztés (magyar) ív (55.000) 10 mb. szerz. 550.000 órafelvétel (magyar) db 6 mb. szerz. 36.000 fejlesztés (ének-zene) 3 mb. szerz. 165.000 órafelvétel (ének-zene) 2 mb. szerz. 12.000 vágás, szerkesztés óra (3) 24 mb. szerz. 144.000 lektorálás ív (35.000) 13 mb. szerz. 455.000 digitalizálás ív (15.000) 195.000 1.875.000
2. munkacsoport 8 ív + 5 órafelvétel történelem témafelelős: Rutsch Nóra Sárváriné Lóky Gyöngyi Magasi András Bosnyákné Szűcs Erzsébet Katicsné Simon Gyöngyi Dombiné Borsos Margit Stehler György Dévényi Anna
1.110.000 fejlesztés (történelem) ív (55.000) 8 mb. szerz. 440.000 órafelvétel db 5 mb. szerz. 30.000 vágás, szerkesztés óra (3) 15 mb. szerz. 90.000 lektorálás ív (35.000) 280.000 digitalizálás ív (15.000) 8 mb.szerz. 120.000 1.110.000
3. munkacsoport 18 ív + 12 órafelvétel földrajz, biológia, kémia, testnevelés témafelelős: Száraz Tamás Szabóné Bárdos Csilla Kanyar Gyöngyi Bodó Jánosné Bisztricz Anikó
2.272.000 fejlesztés (földrajz) ív (55.000) 6 mb. szerz. 330.000 órafelvétel (földrajz) db 4 mb. szerz. 24.000 fejlesztés (biológia) órafelvétel (biológia) fejlesztés (kémia) 220.000 órafelvétel (kémia) 2 mb. szerz. 12.000 fejlesztés (testnevelés) 110.000 órafelvétel (testnevelés) vágás, szerkesztés óra (3) 36 mb. szerz. 160.000 lektorálás ív (35.000) 18 mb. szerz. 630.000 digitalizálás ív (15.000) 270.000 2.272.000
4. munkacsoport 7 ív + 4 órafelvétel német témafelelős: Jaszenovics Sándor Sátayné Gáll Veronika Juhász Krisztina Muráth Eszter Németh Andrea Polgár Rita Stehler György Katicsné Simon Gyöngyi
981.000 fejlesztés (német) ív (55.000) 7 mb. szerz. 385.000 órafelvétel (német) db 4 mb. szerz. 24.000 vágás, szerkesztés óra (3) 12 mb. szerz. 72.000 lektorálás ív (35.000) 245.000 digitalizálás ív (15.000) 105.000 981.000
5. munkacsoport 9 ív + 6 órafelvétel orosz, angol, olasz témafelelős: Dr. Pap Gáborné Joó Éva Horváth Krisztina Hegyi Zsófia Rózsahegyi Ágnes Tarnai Gábor
1.071.000 fejlesztés (orosz) ív (55.000) 3 mb. szerz. 165.000 órafelvétel (orosz) db 2 mb. szerz. 12.000 fejlesztés (angol) órafelvétel (angol) fejlesztés (olasz) órafelvétel (olasz) vágás, szerkesztés óra (3) 36 mb. szerz. 160.000 lektorálás ív (35.000) 9 mb. szerz. 315.000 digitalizálás ív (15.000) 135.000 1.071.000
6. munkacsoport digitalizálás témafelelős: Vezér András Perjés Zsolt Ónodi Emőke Magyar Ferdinánd Horzsa Gáborné Kasznai Gyula Kerekes András
Köszönöm a figyelmet!