Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B
Intézményfelkészítés Tematika
Munkakonferencia A képzés célja: -partnerintézmények bevonása a tanárképzés folyamatába -olyan ismeretek közvetítése, illetve olyan kompetenciák fejlesztése, melyek alkalmassá teszik az intézményt a felsőoktatási gyakorlóhelyi funkció ellátására.
Munkakonferencia Az elsajátított ismeretek, valamint a kialakított és megerősített kompetenciák segítségével a résztvevő intézményvezetők képessé válnak a várható teendők számbavételére és elvégzésére, valamint a prognosztizálható problémák megelőzésére, azok megfelelő kezelésére.
Munkakonferencia A tanárképzés eddigi és új struktúrája és gyakorlata A)Az eddigi gyakorlat szerkezete és főbb jellemzői B)Az új típusú tanárképzés Bologna folyamat kompetencia alapú tanárképzés MA képzés a gyakoroltatás új rendszere
Munkakonferencia Fogalmak: szerkezet felsőoktatási gyakorlóhely gyakorlatvezető mentor gyakorlatvezető oktató partneriskola gyakorlóiskola regionális pedagógusképzési szolgáltató és kutatóközpont Fogalmak: hallgatói oldal portfolió tevékenységi háló egyéni fejlesztési terv reflektív értékelés szakdolgozat tanulmány
Munkakonferencia A felsőoktatási gyakorlóhely intézményi hátterének bemutatása a közoktatásban betöltött szerepe az intézményi jogi környezet infrastrukturális feltételek finanszírozás személyi, szakmai erőforrás-bázis
Munkakonferencia intézményi szervezet és támogató rendszere tanulói kör, tanulói összetétel az intézmény társadalmi környezete (fenntartó, szülői háttér, partnerek, kapcsolatrendszer) intézményi specialitások
Munkakonferencia Az intézmény alapvető tanügyi dokumentumai a gyakoroltatás tükrében pedagógiai program helyi tanterv SZMSZ házirend
Munkakonferencia A gyakorlatra érkezők fogadásának előkészítése A)az intézményvezető /vezetés feladatai tervezés tevékenységi formák szervezéskompetenciák folyamatkövetés ellenőrzés értékelés
Munkakonferencia B) a gyakoroltatáshoz kapcsolható egyéb szereplők feladatai tantestület szakmai munkaközösségek, szakcsoportok mentorok hallgatók oktatást segítő dolgozók DÖK szülők közössége külső partnerek a felsőoktatási intézménnyel/intézményekkel kapcsolatot tartó megbízott C) tanórán kívüli tevékenységek, lehetőségek
Köszönöm a figyelmet!