ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
ISKOLAI MENTOR JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 1993. évi LXXIX. törvény 17. § (10) Pedagógusképző felsőoktatási intézmény hallgatójának óvodai, iskolai gyakorlati képzésének vezetésére vagy pedagógusok továbbképzésére vezető tanári (gyakorlatvezető óvónői, tanítói), továbbá szaktanácsadói megbízást az kaphat, akinek pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettsége és szakképzettsége, továbbá pedagógus-szakvizsgája, valamint a nevelő-oktató munkában eltöltött legalább ötéves szakmai gyakorlata van.
ISKOLAI MENTOR JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 277/1997 (XII. 22.) Korm. rendelet - a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről 20. §. (5) 2010. január 1-jétől kezdődően közoktatási intézmény vezetésére, 2015. január 1-jétől kezdően pedig vezető tanári (gyakorlatvezető, óvónői, tanítói) feladat ellátására új megbízást az kaphat, aki rendelkezik pedagógus-szakvizsgával.
ISKOLAI MENTOR JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 10/2006 (IX. 25.) OKM rendelet 2. sz. melléklet - a szakirányú továbbképzés szervezésének általános feltételeiről .. Választható ismeretkörök 55 kredit: f) a tanári mesterszak szakmai gyakorlatának vezetéséhez szükséges gyakorlatvezető mentori ismeretek.
ISKOLAI MENTOR KÉPZÉSI CÉL Felkészítést nyújtani a szakmai pedagógusképzés gyakorlati mentorainak, hogy a felsőoktatási intézmény hallgatójának kötelező szakmai gyakorlati ideje alatt korszerű tudástartalommal, módszertani ismeretekkel felvértezve támogassák a tanárjelölteket, illetve a gyakornokok segítésére vonatkozó korszerű tudással, pozitív emberi tulajdonságokkal rendelkeznek, akik felkészültségüket a felsőoktatás, a közoktatás és a szakképzés számára egyaránt hasznosítani tudják.
ISKOLAI MENTOR A KÉPZÉS FILOZÓFIÁJA . . . ... arra épül, hogy a mentor tanárok akkor képesek megfelelni a velük szemben támasztott követelményeknek, ha ismerik a pedagógus szakma gyakorlásához szükséges új ismeretek közlésének metodikáját, kiemelten a neveléstudományi műveltség, a szakmai fejlesztés, a minőségirányítás, a kommunikációs és tárgyalási technikák fejlesztését, valamint a képesek a pedagógus személyiségfejlesztésre.
ISKOLAI MENTOR A KÉPZÉS időtartama: 2 félév A KÉPZÉS FORMÁJA A képzés részidős, levelező munkarendben: félév: 10 munkanap – konzultáció, külső szakmai gyakorlat félév: 10 munkanap – konzultáció, külső szakmai gyakorlat, tréning
ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK MENTORI ÉS TANÁRI SZEREPEK ÉS ISMERETEK: Mentori szerepek és feladatok Órai megfigyelés módszertana Órai megfigyelés Szakmai felkészülés a tanórára A mentori munka módszertan Mentori gyakorlat
ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS: Mérés és értékelés módszertana Mérés és értékelés gyakorlata
ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK A TANULÁSI- TANÍTÁSI FOLYAMATOK IRÁNYÍTÁSA: Tervezés, szervezés, koordináció a mentori munkában Szakmai menedzsment
ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK MODERN TANTÁRGY-PEDAGÓGIAI ISMERETEK: Digitális pedagógia a mentori munkában Szakmódszertan elmélete Szakmódszertan gyakorlata Kommunikációs készségfejlesztés Mentori pszichológia
ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK SZABADON VÁLASZTHATÓ: E-learning Vizsgaszervezés/értékelés gyakorlata Tantervi alapismeretek Szakképzés-igazgatás
ISKOLAI MENTOR A DIPLOMA BEJEGYZÉSE ISKOLAI MENTOR + BETÉTLAP – pedagógus szakvizsgáról
ISKOLAI MENTOR ÁTJÁRHATÓSÁG, RÉSZKÉPZÉS A közoktatási vezető szakirányú továbbképzési szak első két félévének teljesítése után átlépési lehetőség az iskolai mentor szakirányú továbbképzésre
ISKOLAI MENTOR KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!