ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

Pedagógus-továbbképzés
A Hallgatói Mentorprogram működése
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Előadás másolata:

ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK

ISKOLAI MENTOR JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 1993. évi LXXIX. törvény 17. § (10) Pedagógusképző felsőoktatási intézmény hallgatójának óvodai, iskolai gyakorlati képzésének vezetésére vagy pedagógusok továbbképzésére vezető tanári (gyakorlatvezető óvónői, tanítói), továbbá szaktanácsadói megbízást az kaphat, akinek pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettsége és szakképzettsége, továbbá pedagógus-szakvizsgája, valamint a nevelő-oktató munkában eltöltött legalább ötéves szakmai gyakorlata van.

ISKOLAI MENTOR JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 277/1997 (XII. 22.) Korm. rendelet - a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről 20. §. (5) 2010. január 1-jétől kezdődően közoktatási intézmény vezetésére, 2015. január 1-jétől kezdően pedig vezető tanári (gyakorlatvezető, óvónői, tanítói) feladat ellátására új megbízást az kaphat, aki rendelkezik pedagógus-szakvizsgával.

ISKOLAI MENTOR JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 10/2006 (IX. 25.) OKM rendelet 2. sz. melléklet - a szakirányú továbbképzés szervezésének általános feltételeiről .. Választható ismeretkörök 55 kredit: f) a tanári mesterszak szakmai gyakorlatának vezetéséhez szükséges gyakorlatvezető mentori ismeretek.

ISKOLAI MENTOR KÉPZÉSI CÉL Felkészítést nyújtani a szakmai pedagógusképzés gyakorlati mentorainak, hogy a felsőoktatási intézmény hallgatójának kötelező szakmai gyakorlati ideje alatt korszerű tudástartalommal, módszertani ismeretekkel felvértezve támogassák a tanárjelölteket, illetve a gyakornokok segítésére vonatkozó korszerű tudással, pozitív emberi tulajdonságokkal rendelkeznek, akik felkészültségüket a felsőoktatás, a közoktatás és a szakképzés számára egyaránt hasznosítani tudják.

ISKOLAI MENTOR A KÉPZÉS FILOZÓFIÁJA . . . ... arra épül, hogy a mentor tanárok akkor képesek megfelelni a velük szemben támasztott követelményeknek, ha ismerik a pedagógus szakma gyakorlásához szükséges új ismeretek közlésének metodikáját, kiemelten a neveléstudományi műveltség, a szakmai fejlesztés, a minőségirányítás, a kommunikációs és tárgyalási technikák fejlesztését, valamint a képesek a pedagógus személyiségfejlesztésre.

ISKOLAI MENTOR A KÉPZÉS időtartama: 2 félév A KÉPZÉS FORMÁJA A képzés részidős, levelező munkarendben: félév: 10 munkanap – konzultáció, külső szakmai gyakorlat félév: 10 munkanap – konzultáció, külső szakmai gyakorlat, tréning

ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK MENTORI ÉS TANÁRI SZEREPEK ÉS ISMERETEK: Mentori szerepek és feladatok Órai megfigyelés módszertana Órai megfigyelés Szakmai felkészülés a tanórára A mentori munka módszertan Mentori gyakorlat

ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS: Mérés és értékelés módszertana Mérés és értékelés gyakorlata

ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK A TANULÁSI- TANÍTÁSI FOLYAMATOK IRÁNYÍTÁSA: Tervezés, szervezés, koordináció a mentori munkában Szakmai menedzsment

ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK MODERN TANTÁRGY-PEDAGÓGIAI ISMERETEK: Digitális pedagógia a mentori munkában Szakmódszertan elmélete Szakmódszertan gyakorlata Kommunikációs készségfejlesztés Mentori pszichológia

ISKOLAI MENTOR TANULÁNYI TERÜLETEK SZABADON VÁLASZTHATÓ: E-learning Vizsgaszervezés/értékelés gyakorlata Tantervi alapismeretek Szakképzés-igazgatás

ISKOLAI MENTOR A DIPLOMA BEJEGYZÉSE ISKOLAI MENTOR + BETÉTLAP – pedagógus szakvizsgáról

ISKOLAI MENTOR ÁTJÁRHATÓSÁG, RÉSZKÉPZÉS A közoktatási vezető szakirányú továbbképzési szak első két félévének teljesítése után átlépési lehetőség az iskolai mentor szakirányú továbbképzésre

ISKOLAI MENTOR KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!