1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Technical University of Budapest
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Dr. Bazsa György, az FTT elnöke:
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
A BME Gazdaság és Társadalomtudomány Karán működő Műszaki Pedagógia Tanszék kommunikációs módszerei Készítette: Pintér Anita.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A Számvitel Didaktikája
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA /2009 I. félév Követlemények.
A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
REKTOR Előadó: Dr. Mészáros Tamás, rektor, egyetemi tanár Egyetemi stratégia bizonytalan környezetben.
A felsőoktatási felvételi eljárás Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó Oktatási és Kulturális Minisztérium Az alábbiakban Dr. Bakos Károly egy hosszabb.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Előadás másolata:

1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció az egyetemen c. konferenciájához Előadás időpontja: április 17.

2 A magyar Bolognai-folyamat kialakulása + „Bolognai-ország” vagyunk már?

3 Egyetemek típusai (4.d.) Egyetemek típusai (4.d.) angolszász, lineáris angolszász, lineáris duális duális Bolognai Nyilatkozat (5-8.d.) Bolognai Nyilatkozat (5-8.d.) előzmények, előzmények, cél, cél, főbb pontok, főbb pontok, oktatási szintek (Bachelor, Master) oktatási szintek (Bachelor, Master) Magyarországi reformok Magyarországi reformok megvalósult reformok (9.d.) megvalósult reformok (9.d.) megvalósítandó reformok (10.d.) megvalósítandó reformok (10.d.) Összegzés (11.d.) Összegzés (11.d.) Tartalom:

4 Egyetemek típusai angolszász, lineáris típus: angolszász, lineáris típus: egymásra épülő képzési szintek egymásra épülő képzési szintek Bachelor → Master → PhD Bachelor → Master → PhD Pl.: Franciao. Pl.: Franciao. duális: duális: egyetemi- és főiskolai képesítés különböző egyetemi- és főiskolai képesítés különböző általánosabb ismeret →szakismeretet adó képzési program általánosabb ismeret →szakismeretet adó képzési program Pl.: Magyaro., Németo., Ausztria Pl.: Magyaro., Németo., Ausztria *Kiss Ádám: A Bolognai Nyilatkozat és a felsőoktatás

5 Bolognai Nyilatkozat Bologna, június 19. Kiss Ádám, Oktatási Minisztérium Felsőoktatási helyettes államtitkára Kiss Ádám, Oktatási Minisztérium Felsőoktatási helyettes államtitkára Előzmények: Előzmények: Magna Charta Universitatum, Bologna, Magna Charta Universitatum, Bologna, szeptember 18. Sorbonne Nyilatkozat, május 25. Sorbonne Nyilatkozat, május 25.

6 Bolognai Nyilatkozat (2) Cél: Európai Felsőoktatási Térség (EFT) kialakítása, hatékony működtetése Cél: Európai Felsőoktatási Térség (EFT) kialakítása, hatékony működtetése Közös értékek vállalása Közös értékek vállalása Közös társadalmi, kulturális térhez való tudatos tartozás Közös társadalmi, kulturális térhez való tudatos tartozás Oktatásban történő együttműködés Oktatásban történő együttműködés Egyetemek autonómiájának megőrzése Egyetemek autonómiájának megőrzése

7 Bolognai Nyilatkozat (3) Főbb pontok: Főbb pontok: könnyen érthető, összehasonlítható fokozatot adó képzési rendszer bevezetése könnyen érthető, összehasonlítható fokozatot adó képzési rendszer bevezetése kreditátviteli rendszer bevezetése kreditátviteli rendszer bevezetése hallgatói, oktatói, kutatói mobilitás hallgatói, oktatói, kutatói mobilitás lépcsős képzés bevezetése lépcsős képzés bevezetése európai együttműködés támogatása európai együttműködés támogatása

8 Oktatási szintek: Bachelor: Bachelor: Középiskolai érettségi szükséges Középiskolai érettségi szükséges 180kredit/3év átlagban az elvégzés 180kredit/3év átlagban az elvégzés Elvégzéséhez középfokú nyelvi érettségi Elvégzéséhez középfokú nyelvi érettségi Továbbtanulás: Master VAGY Továbbtanulás: Master VAGY Kilépés a munkaerőpiacra Kilépés a munkaerőpiacra Master: Master: Bachelor szint elvégzése szükséges Bachelor szint elvégzése szükséges kredit/5 év (Bachelorral együtt) kredit/5 év (Bachelorral együtt) PhD: PhD: Tudósképzés, kutatási szint Tudósképzés, kutatási szint Master szint elvégzése szükséges Master szint elvégzése szükséges

9 Magyarországi reformok megvalósult reformok Kreditrendszer Kreditrendszer 2002-ben mindenhol kötelezővé tették a bevezetést 2002-ben mindenhol kötelezővé tették a bevezetést Kétciklusú képzés Kétciklusú képzés Bachelor/Master Bachelor/Master

10 Magyarországi reformok (2) megvalósítandó reformok Hallgatói mobilitás:* Hallgatói mobilitás:* Tanszabadság → Bologna Tanszabadság → Bologna 2% a mobilitási arány (20%helyett 4-5% 2010re) 2% a mobilitási arány (20%helyett 4-5% 2010re) Ok: kevés a támogatás Ok: kevés a támogatás Elhelyezkedés/munkaerőpiac kételyei Elhelyezkedés/munkaerőpiac kételyei *Edupress.hu

11 Összegzés „Szakmailag egyetértés van a bolognai folyamat helyességéről” – Manherz Károly* „Szakmailag egyetértés van a bolognai folyamat helyességéről” – Manherz Károly* „Nem tökéletes a bolognai rendszer, de nem is működik ennél jobb szisztéma” – Hiller István „Nem tökéletes a bolognai rendszer, de nem is működik ennél jobb szisztéma” – Hiller István További reformok, modernizáció További reformok, modernizáció *”Végeznek a kísérleti nyulak”. MOHA 2009.február *”Végeznek a kísérleti nyulak”. MOHA 2009.február

12 Irodalomlista : Kiss Ádám: A Bolognai Nyilatkozat és magyar felsőoktatás: ologna.doc+bolognai+nyilatkozat&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu Kiss Ádám: A Bolognai Nyilatkozat és magyar felsőoktatás: ologna.doc+bolognai+nyilatkozat&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu ologna.doc+bolognai+nyilatkozat&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu ologna.doc+bolognai+nyilatkozat&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu Barakonyi Károly (szerk.): A Bologna „Hungaricum”: Diagnózis és terápia. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Barakonyi Károly (szerk.): A Bologna „Hungaricum”: Diagnózis és terápia. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Barakonyi Károly: Rendszerváltás a felsőoktatásban: Bologna-folyamat, modernizáció. Akadémia Kiadó, Budapest, Barakonyi Károly: Rendszerváltás a felsőoktatásban: Bologna-folyamat, modernizáció. Akadémia Kiadó, Budapest, Tóth Tamás (szerk.): Az európai egyetem funkcióváltozásai: Felsőoktatási- történeti tanulmányok. Professzorok Háza, Budapest, Tóth Tamás (szerk.): Az európai egyetem funkcióváltozásai: Felsőoktatási- történeti tanulmányok. Professzorok Háza, Budapest, Barakonyi Károly: „Bologna folyamat: Kiért szól a harang?” Élet és Irodalom, november. 5. Barakonyi Károly: „Bologna folyamat: Kiért szól a harang?” Élet és Irodalom, november. 5. Kerekes Ágnes (szerk.): „Bolognai” szakok a felsőoktatásban. Dokusoft Kft., Budapest, Kerekes Ágnes (szerk.): „Bolognai” szakok a felsőoktatásban. Dokusoft Kft., Budapest, Kozma Tamás – Rébay Magdolna: A bolognai folyamat Közép-Európában. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Kozma Tamás – Rébay Magdolna: A bolognai folyamat Közép-Európában. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Ladányi Andor: A magyar felsőoktatás a 20. században. Akadémia Kiadó, Budapest, Ladányi Andor: A magyar felsőoktatás a 20. században. Akadémia Kiadó, Budapest, Polónyi István – Tímár János: Tudásgyár vagy papírgyár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Polónyi István – Tímár János: Tudásgyár vagy papírgyár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 2001.

13 Kritikusan kell szembenézni a bolognai rendszer hiányosságaival ID=22212 Kritikusan kell szembenézni a bolognai rendszer hiányosságaival ID= ID= ID= ID= ID= ID= ID= ID= ID= ID= ID=22133