Kommunikáció az egyetemen Konferencia 2010. április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Az „Y generáció” egyeteme
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
MRNB Kommunikáció az egyetemen Pécs, április 14.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Globalizáció és oktatás
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak
oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban
1 Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 17.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Kaliforniai felsőoktatás rendszere Kocsis Viktória Kommunikáció az egyetemen kurzus konferencia
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
A Magyar Elektronikus Könyvtárról Kaposvár, november 5. Moldován István MEK könyvtáros
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE E-könyvek az elektronikus könyvtárban K2 kísérleti műhely szakmai.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
FELSŐOKTATÁSI (Felsőfokú) SZAKKÉPZÉSI KÖZPONT
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
II. Országos AFIOE konferencia Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő.
Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Kooperáció a felsőoktatásban
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
Előadás másolata:

Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és ügyintézés szerepe a tömegoktatás elszemélytelenedésében 1/16

Amiről szó lesz Tömegoktatás Az elszemélytelenedés problémája Elektronikus kommunikáció és elektronikus ügyintézés A Pécsi Tudományegyetem elektronikus rendszerei Az elektronikus kommunikáció és ügyintézés szerepe az elszemélytelenedésben 2/16

Tömegoktatás -’50es években közepétől beinduló gazdasági prosperitás tól beinduló expanzió, a felsőoktatás tömegessé válása -’60as évek közepe: 2. vh. utáni baby boom nemzedék -’80as évek 2. fele: második baby boom nemzedék -’80as évek: ifjúsági munkanélküliség kezelése -’90es évek: felsőfokú végzettségű generáció gyermekei -Martin Trow: tömegessé válás definiálása 3/16

felsőoktatás fejlesztése hallgatói létszám növekedése hallgatók heterogén társadalmi összetétele elővégzettségek különbözősége munkaerőpiaci igények a felsőoktatás, a kutatás, és az ipar összekapcsolódása a paradigmaváltás a tanítás és tanulás stratégiájában, módszereiben új programok, pedagógiai módszerek, oktatásszervezési megoldások szükségessége a minőség fejlesztése, minőségbiztosítási rendszerek kiépítése 4/16

Problémák Bizonytalan jövőkép Kevés motiváció Romló közoktatási teljesítmény Oktatás minősége Magas hallgatói létszám Elszemélytelenedett oktató-hallgató viszony 5/16

Elszemélytelenedés Magas hallgatói létszámú előadások Féléves tantárgyak Személyes kapcsolat kialakításának megnehezedése Interaktivitás csökkenése Kevésbé motivált hallgatók Önszabályozó tanulás Elmagányosodás Oktatás minősége Tanulási eredmények romlása 6/16

Elektronikus kommunikáció és ügyintézés Űrlapok kitöltése Adategyeztetés Órafelvétel Vizsgára jelentkezés Kurzusról való jelentkezés Jegyrögzítés Tantervek Információk Órarend és személyes üzenet Fórumok Dokumentumok Internetes vizsgák Digitális könyvtárak 7/16

Pécsi Tudományegyetem elektronikus rendszerei Modulo: űrlapok, adategyeztetés ETR: adatok, órafelvétel, kurzusleadás, információk, véleményezés, órarend, tantervek, címek, jegyrögzítés, üzenetek Coospace: fórumok, dokumentumok, vizsgák, személyes üzenet, digitális könyvtárak, kérelmek CoospaceXtra: ismerősök, chat, fórumok 8/16

Modulo 9/16

ETR 10/16

Coospace 11/16

CoospaceXtra 12/16

Az elektronikus kommunikáció és ügyintézés szerepe az elszemélytelenedésben Tekintély és szabadság kérdése Oktató szerepének változása Nem hierarchikus kommunikációs formák Hozzáférhetőség problémája Személyes találkozás csökkenése Önszabályozó tanulási folyamat Elmagányosodás érzete Face to face közösség szerepének gyengülése Hallgatók motiváltságának csökkenése Ritkább óralátogatás Oktatás minőségromlásának lehetősége 14/16

Elektronikus kommunikáció szükségessége interneten felnövő generáció ügyintézés gyorsítása munka melletti tanulás digitalizált dokumentumok információcsere gyorsabb segítség gátlásosabbak szóra bírása kényelem, időmegtakarítás kép, videó, hanganyag elérése 13/16

Megoldási lehetőségek személyes kapcsolatok erősítésére használt elektronikus kommunikáció hallgatók motiválása az elektronikus rendszerek, mint az oktatás kiegészítő eszközei, nem pedig helyettesítő módszerek interaktivitás növelése 15/16

Felhasznált irodalom Barakonyi Károly: Rendszerváltás a felsőoktatásba: Bologna-folyamat, Modernizáció. Akadémiai Kiadó, Budapest, Hrubos Ildikó: Gazdálkodó egyetem, szolgáltató egyetem, vállalkozó egyetem. In: Hrubos Ildikó (szerk.): A gazdálkodó egyetem. Felsőoktatási Kutatóintézet Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Hrubos Ildikó: Új paradigma keresése az ezredfordulón. Educatio 2006/4. Kadocsa László: Trendek a felsőoktatásban ( ) Nyíri Kristóf, Kovács Gábor (szerk.): Virtuális egyetem Magyarországon. Typotex, Budapest, Tóth Tamás (szerk.): Az európai egyetem funkcióváltozásai: Felsőoktatás- történeti tanulmányok. Professzorok Háza, Budapest, ETR, Coospace, Modulo 16/16