Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem University of West Hungary – Campus Savaria
Az Erasmus intézményi weblapján elolvassuk a pályázati kiírást, letöltjük a pályázati űrlapot. Az intézményi kapcsolatok közül kiválasztjuk azokat, melyek a legjobban felelnek meg elvárásainknak.
Az adott partneregyetem(ek) weblapján kaphatunk tájékoztatást azokról a képzésekről, melyek a legjobban érdekelnek minket, ha még információra van szükségünk, a kapcsolattartó tanszék/intézet oktatóihoz fordulhatunk, vagy az Erasmus koordinátorhoz.
A pályázatunkat két példányban beadjuk (postán vagy személyesen az Elnöki Hivatalban), majd várjuk, amíg a pályázatértékelő folyamat nem fejeződik be.
Amennyiben pályázatunk sikeres lett (erről kapunk értesítést vagy az Erasmus intézményi weblapján megjelenik egy névsor, ahol nevünk szerepel), a partneregyetem weblapján megkeressük az Erasmus Iroda (vagy Nemzetközi Kapcsolatok Iroda) kontaktszemélyeinek címét, aki(k)től információt kaphatunk teendőinkről.
Az intézményi Erasmus Irodánk kiállít minden kiutazó hallgató részére egy kinevezési okmányt (nomination letter), melyet az illetékes koordinátornak küld, hogy ezzel igazolja a kiutazó hallgató jogosultságát a mobilitáshoz.
A kiutazó hallgató közli Erasmus Irodánkkal a szükséges személyi és banki adatok ahhoz, hogy lehessen átutalni a mobilitással kapcsolatos ösztöndíjat.
Az indulás előtt a hallgató legalább a tanulmányi megállapodás (learning agreement) kitöltésével, aláírásával és aláíratásával lehetővé teszi, hogy a két intézmény (küldő- és fogadóintézmény) egy hivatalos dokumentummal fejezzék ki a hallgatóval kapcsolatos megállapodásukat a tanulmányok folytatásáról.
A mobilitás idején a hallgató továbbá is tartja a kapcsolatot a küldő intézménnyel, ha problémák merülnek fel, kérheti az Erasmus Irodánk segítségét.
A mobilitás befejezésekor a hallgató összegyűjti a fogadóintézményen folytatott tanulmányait igazoló, egyéni vagy összesítő dokumentumot, majd kitölti a hallgatói tanulmányi online beszámolót (a weblapon található).