Általános, speciális kompetenciák 2006. Negyedik félév.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Csoport munka.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A munka világával kapcsolatos tudás
Képesség? Kompetencia?.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Szociális kompetencia
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
AZ INFORMÁCIÓ Forrás: Dr. Haig Zsolt: Hadviselés az információs hadszíntéren [Zrínyi Kiadó]
A testnevelés tanításának módszertana
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
A feladatok szerepe Kaposi József.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, november 23.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
A védett ismeret (know-how) "terjedésének" magánjogi aspektusai Dr
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Érzelmi intelligencia
EDZÉSTERVEZÉS.
Reflektív gondolkodás
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
A tehetséggondozás rögösebb útján
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Közösségfejlesztés.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.

A mozgásos cselekvéstanulás didaktikai folyamata A tanító által megadott feladat Érzékelés, észlelés (látás, hallás, tapintás, egyensúly, érzékelés, stb. Megértés (gondolkodás, értelmezés) Döntés (alternatíva kiválasztása) Cselekvés szervezése (stratégia, taktika) A cselekvés végrehajtása PRÓBÁLKOZÁS Nem megfelelő végrehajtás CSELEKVŐKÉPESSÉG Megfelelő, sikeres végrehajtás! GYAKORLÁS 1. gyakorlóhelyzetben. Dinamikus stereotípia ALKALMAZÁS változó körülmények között TELJESÍTŐKÉPÉS TUDÁS KONDICIONÁLIS képességek Általános fejlesztő hatás Általánosan fejlesztő gyakorlatok Célgyakorlatok CSELEKVŐKÉSZSÉG -A szervezet akuális állapota -A tanulási folyamat motiváltsága -Társadalmi háttér Befolyás a tanulási folyamat hatékonyságára Speciális hatás Speciális fejlesztés A cél és a tapasztalatok összevetése -Rávezető gyakorlatok -Kényszerítő helyzetek Tanítói segítség -Ált. mozgásvégrehajtási elvek, sémák tapasztalati összevetése. -Transzferek felismerése. -A szervezet funkcionális állapota. -Értelmi képességek és kedvező személyiségvonások.

A tanító által megadott feladat Érzékelés, észlelés (látás, hallás, tapintás, egyensúly, érzékelés, stb. Megértés (gondolkodás, értelmezés) Döntés (alternatíva kiválasztása) Cselekvés szervezése (stratégia, taktika) A cselekvés végrehajtása PRÓBÁLKOZÁS Nem megfelelő végrehajtás CSELEKVŐKÉPESSÉG Megfelelő, sikeres végrehajtás! GYAKORLÁS 1. gyakorlóhelyzetben. Dinamikus stereotípia ALKALMAZÁS változó körülmények között TELJESÍTŐKÉPÉS TUDÁS KONDICIONÁLIS képességek Általános fejlesztő hatás Általánosan fejlesztő gyakorlatok Célgyakorlatok CSELEKVŐKÉSZSÉG -A szervezet akuális állapota -A tanulási folyamat motiváltsága -Társadalmi háttér Befolyás a tanulási folyamat hatékonyságára Speciális hatás Speciális fejlesztés A cél és a tapasztalatok összevetése -Rávezető gyakorlatok -Kényszerítő helyzetek Tanítói segítség -Ált. mozgásvégrehajtási elvek, sémák tapasztalati összevetése. -Transzferek felismerése. -A szervezet funkcionális állapota. -Értelmi képességek és kedvező személyiségvonások. A tanulási folyamat elkezdéséhez szükséges kompetenciák fejlesztése! Például: érdeklődés, pozitív attitüd, nyitottság, elfogadás, stb. A gyakorláshoz, fizikai képességfejlesztéshez szükséges kompetenciák fejlesztése! Például: fegyelem, koncentráció, kitartás, akarat, szorgalom, fájdalomtűrés, stb. Az alkalmazáshoz szükséges kompetenciák fejlesztése! Például: magabiztosság, sikerorientáltság, önbizalom, hit, stb. A tanulási folyamatban fejleszthető általános kompetenciák!

A tanulási folyamatban fejleszthető speciális kompetenciák! Ezek az óra tartalmához, anyagához, tevékenységi formáihoz szorosan kapcsolódó kompetenciák! Például: Állóképesség fejlesztéséhez=kitartás, fájdalomtűrő képesség, monotónia tűrő képesség, fegyelem, stb. Játékhoz=győzniakarás, együttműködés, elfogadás, bizalom, közös célok elfogadása, stb. Labdás tevékenységekhez=megosztott figyelem, koncentráció, figyelem, a labdakezelés új megoldásaira törekvés, stb.