Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
Advertisements

Rendszertervezés CAD.
Építési beruházás.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Prototype Kft. Prototype kft. - Alapítás ban - 8 alkalmazott - A Stratasys Inc. képviselet - MK-Technology GmbH képviselet - GOM GmbH képviselet.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Bútoripari Technikusnak?
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
9. Előadás Gyártási folyamatok modellezése
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Gyártási modellek Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 7. előadás.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
A CONTROLLING MINT INTERDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNY
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Biomérnök alapszak (BSc)
tűzvédelmi tapasztalatai
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Munkahelyi egészség és biztonság
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Déri Miksa Tagintézmény
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Informatikai projektmenedzsment Oktató: Dr. Rutkovszky Edéné Tantárgykód: I3782 Előfeltétel: I2401 (Rendszerszervezés) Kredit: 4 Számonkérés: kollokvium.
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
CIM tevékenységmodellek CIM technikai és technológiai eszközrendszerének rendkívül gyors fejlődése és terjedésének növekvő üteme szükségessé teszi a gépgyártási.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
TERMÉKSZIMULÁCIÓ I. 1. előadás A tervezési folyamat áttekintése
Nemzeti Technológiai Platform a
TERMÉKSZIMULÁCIÓ Modellek, szimuláció 3. hét február 18.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Környezetmérnöki szak
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
Ipari ökológia 3 Dr. Bezegh András. Ipari ökológia őszi f.é. BME … a probléma … Hulladék képződés Profit Víz felhasználás Energia.
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
GYÁRTÁSTECHNOLÓGUS A Caterpillar Magyarország gödöllői telephelyére
Gumiipari technikus.
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
Szakgimnáziumi Képzéseink
Csuklós munkadarab-befogó készülék koncepcionális tervezése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS

FAIPAR „Elsődleges” „Másodlagos” „Határterületek” Faépítészet Bútoripar/belsőépítészet Épületasztalos-ipar Faburkolat-gyártás Fa díszítőelem gyártás (fafaragás/esztergályozás/ intarzia/stb.) Felületkezelés Játszótéri elemek Játék/sportszergyártás Hangszergyártás Egyéb Ragasztás Faipari géptan és szerszámok Munkavédelem/ biztonságtechnika Faanyagvédelem/ Tűzvédelem Környezetvédelem Energetika „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció „Határterületek” Erdészet Segédanyag gyártás Építészet Papír- és cellulóz gyártás Kárpitozás Építészet Faanyagtudomány

IPARI TERMÉK- ÉS FORMATERVEZÉS Az ITF feladatai, folyamata: igények felmérése, a funkció meghatározása a termékkoncepció elkészítése: funkcionális tervezés formatervezés anyagtervezés szerkezettervezés ergonómiai tervezés körny.tudatos tervezés technológiai folyamatok tervezése csomagolástervezés Az ITF eszközei: szabadkézi rajz vizuális kommunikáció prototípus készítése modellezés számítógépes tervezés 3D modellezés prototípuskészítés csomagolástervezés gazdasági ismeretek termékszimuláció integrált terméktervezés

„Műszaki egyetemen vagy főiskolán képzett szakember” Mi a mérnök? „Műszaki egyetemen vagy főiskolán képzett szakember”

Mi a mérnök? Szakember Szakma + munkavédelmi ismeretek informatikai ismeretek Mérnök problémamegoldó készség innovatív szemlélet vállalkozási/gazdasági ismeretek jogi ismeretek vezetői ismeretek/készségek kommunikációs készség

Mi a mérnök? „A mérnök feladata gazdaságos és bizton-ságos módszerek kifejlesztése technikai követelményeket figyelemben tartva a tudományból ismert törvények matematikai alkalmazásával műszaki problémák megol-dására, ami lehet új anyagok, szerkezetek, gépek, készülékek, vagy folyamatok terve-zése, létrehozása, tovább fejlesztése, vagy azok előállításának (gyártási folyamatok) ellenőrzése, üzemeltetése és tovább fejlesztése.” (Magyar Wikipédia)

Mi a mérnök? „A mérnök feladata az iparban felmerülő és megoldandó műszaki fejlesztések magasszintű kivitelezése. Ezen mérnöki problémák megol-dása széles látókört, megfelelő ismereteket és kreatív gondolkodást igényel. A vállalat versenyképességének növelése megkívánja a vállalati termékek és technológiák folyamatos fejlesztését és korszerűsítését. Ehhez új metodikák és szemléletmódok elsajátítása és hatékony alkalmazása szükséges. A mérnöki problémamegoldás eszközei és módszerei ezt a munkát támogatják” (Önálló labor kiírás a BME Villamos Energetika Tanszékén, Dr. Farkas László)

Mi a mérnök? Amíg a szakember megtanul egy szakmát, addig a mérnök egy komplex szemléletet, számos kiegészítő készséget, ismeretet tanul meg, amivel a szakma jelenlegi helyzetén és témakörén túlmutató, kreatív és innovatív problmémamegoldásra képes!