Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYE TURISZTIKAI ELEMZÉSE Előadás Idegenforgalmi és szálloda szak II. Budapest, 2005.október 10. ŐRY PÉTER:
Put your logo here Pécs város Kreatív Ipari SWOT elemzése Pécs,
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
TDM Szakmai Nap november 21.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Településmarketing Értékaudit.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Nyugat-dunántúli Régió
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A helyzetfeltárás ágazathoz kapcsolódó következtetései és az előzetes célrendszer bemutatása - Idegenforgalom Bujdosó Zoltán - Molnár Ernő - Patkós Csaba.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A határtérség.
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Előadás másolata:

Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia 2007-2013

Készítette: Németh Viktória Egy kis bevezetés Számos sajátos vonással, egyediséggel bíró régió A turizmusfejlesztés céljából az alaperőforrások széles tárháza áll rendelkezésre: táji-természeti adottságok, tárgyi-fizikai örökségek, szellemi javak. A belföldi turizmus piacán az elsők között foglal helyet, míg a külföldi vendégkör vonzásában relatív versenyelőnyt tud felmutatni. A Régió turisztikai portfoliójának alakítása a 2007 – 2013 közötti időszakra az egészség-, az öko- és a kulturális turizmus adottságaira épülő keresletorientációt célozza meg. Készítette: Németh Viktória

A stratégia irányultsága A 2007-2013-as időszakra vonatkozó turizmusfejlesztési stratégia optimista irányultságú. A Régió turizmusa növekedési szakaszban van és a nemzetközi turizmus trendjei, valamint a belföldi életszínvonal javulása révén növekvő keresletre lehet számítani mind a belföldi, mind a külföldi turisták részéről. A kínálati versenyképesség alakításával, a hatékony értékesítési és integrált marketingkommunikációs tevékenység alkalmazásával, valamint a hálózati együttműködések erősítésével valósulhatnak leginkább a kitűzött célok. Amennyiben megfelelő együttműködést sikerül megvalósítani, úgy Nyugat-Dunántúl sikeresen pályázhat a „Vezető Rekreációs Régió” címre. Készítette: Németh Viktória

Készítette: Németh Viktória Jövőkép és régió Egyedi karakterrel bíró területté válhat Hosszú távú pozícionálása többirányú: egészségturizmus (rekreáció) ökoturizmus kulturális turizmus Turisztikai kínálata komplex egységként fokozza a régió „eladhatóságát” bel-és külhonban. Kiemelten fontos két világöröksége: Pannonhalmi Bencés Főapátság Fertő-táj Kiemelt üdülőkörzete: Sopron-Kőszeg hegyalja Készítette: Németh Viktória

Készítette: Németh Viktória Kiemelt célcsoportok A fejlesztendő prioritások között három kiemelt célcsoport szerepel: Ifjúság Családok Seniorok Készítette: Németh Viktória

Készítette: Németh Viktória SWOT elemzés ERŐSSÉGEK Földrajzi elhelyezkedés Jelentős termál- és gyógyvízkincs Vonzó természetföldrajzi adottságok Gazdag kulturális örökség Épített vonzerők Bővülő magán- és kereskedelmi szálláshely kapacitás Javuló szolgáltatási színvonal Magas életszínvonal Bővülő konferenciaturizmus helyszínek Sportolási lehetőségek Egyre népszerűbb incentive turizmus Folyamatos fürdőfejlesztések Erősödő határon átnyúló együttműködések Magas a külföldi közvetlen tőke-befektetések aránya. Kedvező ár-érték arány Jó közbiztonság. Készítette: Németh Viktória

Készítette: Németh Viktória GYENGESÉGEK közlekedési infrastruktúra egyenetlen kiépítettsége fejletlen észak-déli közlekedési (közúti és vasúti) kapcsolatok. Vonzerők kidolgozatlansága, elhanyagoltsága tematikus kínálat mennyisége nem kielégítő sok helyen nem ismerték még fel a turizmusban rejlő lehetőségeket. Jelentősek a finanszírozási problémák beutaztatás nem megfelelő szintje statisztikai régió és a turisztikai régió területe nem egyezik meg magánszféra és az állami szféra együttműködése alacsony szintű Turisztikai marketing gyengesége Érintett szervezetek szakmai felkészületlensége Kihasználatlan az EU-tagság Készítette: Németh Viktória

Készítette: Németh Viktória LEHETŐSÉGEK nő a belföldi turizmus, illetve a vállalkozói kedv Határmenti együttműködések sokasodnak. A 3. korosztály utazásainak száma dinamikusan növekszik növekvő kereslet a wellness, a gyógy- és termálfürdőzés irányába üzleti utazások, a konferencia és kongresszusi turizmus népszerűségének növekedése A természeti környezet minősége, az érintetlen természet vonzereje növekszik Erősödik a kulturális utazási motiváció Erősödik a gasztronómiai és borturizmus népszerűsége. Erősödik a kereslet a Világörökség-helyszínek felé Készítette: Németh Viktória

Készítette: Németh Viktória VESZÉLYEK Magyarország, mint turisztikai desztináció vonzereje tovább csökken A „versenyszellem” további erősödése miatt nem alakul ki partnerség Romló közbiztonság Környezeti terhelés növekedése A közúthálózat fejlesztésének elmaradása A gazdaságilag aktív népesség csökkenése Zalában, negatív mérlegű be- és kivándorlások Nyugdíj- és egészségbiztosító rendszerek megingása ill. összeomlása itthon, valamint a fő piacainkon A régió turisztikai vonzerejének és vendégforgalmának csökkenése, versenyhátrány kialakulása Külföldi ingatlanvásárlások miatt a regisztrált és adózó vendégforgalom csökkenése Készítette: Németh Viktória

A stratégia alapcéljai Idegenforgalom és szálloda szak III. évf. A stratégia alapcéljai A régió versenyképességének és piaci részesedésének erősítése A fenntartható fejlődés lehetőségeinek megteremtése Turisztikai vonzerő erősítése tudatos termékfejlesztéssel és attrakciószervezéssel, arculatformálás az önálló turisztikai tájegységek fejlesztésének eredőjeként Humánerőforrás-fejlesztés, turisztikai vállalkozás-tanácsadási rendszer kialakítása, együttműködés erősítése Elérhetőség javítása Készítette: Németh Viktória Készítette: Németh Viktória

Fejlesztési irányok meghatározása (prioritások) 1. Egészségturizmus integrált fejlesztése 2. Öko-turizmus feltétel és eszközrendszerének fokozása 3. Kulturális turizmus fejlesztése 4. Család-barát regionális desztináció-fejlesztés 5. Ifjúsági turisztikai kínálat bővítése, minőség-fejlesztése 6. Senior turizmus feltételrendszerének fejlesztése 7. Falusi turizmus 8. Aktív turizmus: kerékpár, víziturizmus fejlesztése 9. Bor- és gasztronómia 10. Hivatásturizmus fejlesztése Készítette: Németh Viktória