A vendéglátás folyamatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

Készítették: Kaba Eszter Rokolya Csilla Szabó Renáta Szakó Tímea
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
A vendéglátás fő munkafolyamatai
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Biarritz Catering A Biarritz étterem tulajdonosa Berkes Gyula, és jól képzett csapata örömmel vállalja különleges vendégei professzionális gasztronómiai.
Protokolláris vendéglátás
Tárgyi eszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Készítette: Czimbalek Katalin Hirsch Éva Pék Judit Szittár Katalin
Ízlelő a családbarát étterem november 12.. Kék Madár Alapítvány Missziónk A KMA egy befogadó, biztonságot adó társadalom eléréséért munkálkodik,
Éttermi rendszer – User Interface vázlat Káposztatérd csoport.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Helyes táplálkozás.
Árképzés a vendéglátásban
Szálláshelyi vendéglátás
Készítette: Himber Dorottya Juhász Ágnes Majoros Ágnes
Kereskedelem Szakmacsoport
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
Készítette / Author: Tuska Katalin
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Készletek-készletgazdálkodás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
A vendéglátás üzletkörei
Az értékesítés sajátossága
E-beszerzés Bravo csoport.
Változások az utóbbi évtizedekben
Pénz 1. szakasz 2. szakasz 3. szakasz 4. szakasz 5. szakasz
Elméleti közgazdaságtan
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Forgóeszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Diplomáciai protokoll és etikett 8.
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Kereskedelmi levelezés
Akkermann Róbert Hoffbauer Márk Logó Róbert Molnár Nagy Dániel
Italfelszolgálás alapelvei
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A helyes táplálkozás.
A MEZŐGAZDASÁG FÖLDRAJZA
Készletgazdálkodás és logisztika
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
KSG MONOGRAM KFT ÉVA HÍMZŐHÁZ ALAPÍTVA: 2000 KISBÉR Kossuth Lajos u 9. Telefon, Fax:
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Vendéglátás ÁFA változása
Veszprém Megyei Kormányhivatal
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Új alapanyagok, technológiák – Tradícionális ételek modern köntösben
Az éttermi szolgáltatások Áfája
SZÁMVITEL.
Költséghatékonyság és munkaerő optimalizálás a konyhában
Ellátási lánc menedzsment
A piac és a piacgazdaság
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
A német gasztronómia Tartalomból: Türingiáról röviden
Az éttermi szolgáltatások Áfája és a turizmusfejlesztési hozzájárulás
Edelény, 2017 november 27 Kőváriné dr. Bartha Ágnes Kislépték , MAKE
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Tények és tévhitek meg ami még mellette van…
Előadás másolata:

A vendéglátás folyamatai Szoboszlai Gyula

A vendéglátás folyamatainak szervezése Jellemzője, hogy különféle erőforrások felhasználásával, azok átalakításával, egymással együttműködő folyamatok során, egy közös cél érdekében tevékenykednek. Erőforrások (input) Folyamatok Célok, eredmények (output) anyagi erőforrás – pénz - beszerzés - kész ételek és italok felhasznált alapanyagok - raktározás - a vendég elégedettsége - humán erőforrás - termelés - profit - energia - értékesítés - üzleti hírnév / presztis - gépek, berendezések - szolgáltatás - ingatlan - kiegészítő tevékenységek - szellemi tőke

Beszerzés I. A tevékenységhez szükséges nyersanyagok, félkész és kész termékek, eszközök kiválasztása, megvásárlása, üzletbe történő eljuttatása. 3 részfolyamata van: 1. Megrendelés: Előzetes írásbeli megrendeléssel történik, legtöbbször szállítási szerződéssel.

Megrendelőlap: termék neve, minősége, mennyiségi egysége, ára (nettó), mi az elvárt eltarthatóság, szállítási határidő, cím, fizetési feltételek.

Beszerzés II. 2. Szállítás: Módjai: - külső szállító céggel - saját eszközzel. 3. Áruátvétel: - mennyiségi átvétel (megmérem, megszámolom) - minőségi átvétel - érték szerinti átvétel - tényleg meg lett-e rendelve?

Raktározás I. A nyersanyagok, félkész és kész termékek, valamint egyéb eszközök biztonságos helyen való megőrzése úgy, hogy azokban sem mennyiségi, sem minőségi változás ne következzen be.

Raktározás II. Raktározás fajtái: Zöldség / földesáru raktár húsraktár – hűtött / fagyasztott tejtermékek tojásraktár (3 fázisú tojásmosó) szárazáru raktár  tartós és tartósított élelmiszerek pl. liszt, cukor haltároló  élő vagy nyers hal italraktár hulladékraktár kéziraktár  néhánynapi nyersanyag tisztítószerraktár stb.

Termelés A vásárolt nyersanyagokból, félkész és kész termékekből, fogyasztásra kész élelmiszerek előállítása. Legfontosabb követelmény: az ételek megfelelő mennyiségben, minőségben, elfogadható időráfordítással és minimális veszteséggel készüljenek.

Értékesítés I. Az a tevékenység, melynek során a saját termék illetve fogyasztásra kész formában vásárolt és kitálalt étel és italfeléségeket a vendégnek eljuttatjuk.

Értékesítés II. Jellemzői: élőmunka, nincs gépesítve magas eszközigény (tányér, villa) szorosan összefonódik a termeléssel és a szolgáltatással (vendég előtt készítik el) sok esetben megelőzi a termelést pl. előbb megrendeljük és csak utána készítik el.

Értékesítés módjai 1. Hagyományos értékesítés amikor a vendéget valamilyen értékesítési dolgozó (pincér) közbeiktatásával szolgáljuk ki, jellemzően különálló asztaloknál.

Hagyományos értékesítés Folyamata: vendégfogadás ajánlás rendelésfelvétel számlanyitás, étel megrendelése felszolgálás számlazárás, fizetés (áfás számla? mivel fizetne?) vendégtér rendbetétele

Értékesítés módjai 2. Önkiszolgáló értékesítés a vendég a felszolgáló közbeiktatása nélkül, maga választja ki és viszi az asztalához az ételt.

Önkiszolgáló értékesítés Előny: olcsóbb, nagyobb tömeget lehet egyszerre kiszolgálni. Hátrány: kevésbé elegáns, kisebb arányban lehetnek frissen készített ételek.

Önkiszolgáló értékesítés Fajtái: Blokkrendszer Ticket rendszer Bon rendszer Terelőkorlátos rendszer

Értékesítés módjai 3. Automata értékesítés Előre elkészített termékeket tartalmaz.

Szolgáltatás Mindazon személyes tevékenységek, melyek az értékesítéshez szorosan kapcsolódnak, azzal párhuzamosan vagy azt követően zajlanak és amelyek célja a vendégek igényeinek minél színvonalasabb kielégítése.

Szolgáltatás típusai Két fő típusa: 1. Tiszta szolgáltatások, melyek az értékesített étel és italféleségekhez nem kapcsolódnak közvetlenül. vendégek szórakoztatása, játékok/eszközök kölcsönzési lehetősége, kényelmi szolgáltatások (ruhatár, nyilvános telefon, sofőrszolgálat), szerviz tevékenységek (házhoz szállítás, rendezvényszervezés) 2. Ételek és italok kiszolgálásával kapcsolatos személyes tevékenységek.

Felszolgálási típusok Amerikai vagy svájci felszolgálás (tányérszerviz): a felszolgáló az ételeket előre adagolva tányéron, díszítve viszi a vendég elé. ez a legkevésbé munkaigényes, legegyszerűbb, gyors olcsó.

Felszolgálási típusok II. Francia felszolgálás: a vendégek asztalára nagy közös tálakon rakják az ételt, onnan a vendég maga szed. ez elegánsabb, látványosabb és drágább.

Felszolgálási típusok III. Orosz felszolgálás: /első kettő keveréke/ A hideg előételt beteszik az asztal közepére, a főételeket tálon bemutatják, majd tányérra adagolva felszolgálják jobbról.

Felszolgálási típusok IV. Angol felszolgálás: legelegánsabb, legmunkaigényesebb, tálakon hozzák az ételeket, a felszolgáló bemutatja majd a vendég előtt egy segédasztalon tálalja, majd után kínál, a segédasztalon a tányért tálmelegítőn tartják, drága, jól képzett szakemberek kellenek, kevesebb vendég fér be a segédasztalok miatt, nagyobbak az adagok.

Étkezési formák 1.„á la carte” / étlap szerinti / A vendég egy választék közlő eszközről választja ki ízlésének megfelelően a megvásárolni kívánt ételeket és italokat.

Étkezési formák 2. A menürendszerben való értékesítés Egy vagy kevés számú ételsorral állunk a vendég rendelkezésére. Étkezési és a munkahelyi étterem tipikus értékesítése.

Étkezési formák 3. Kitelepülés A vendéglátó üzlet helységtől vagy telephelytől távol értékesítünk. 4. Házhozszállítás 5. Vásárok pecsenye sütője

Étkezési formák 6. Társas rendezvények Típusai: Társas étkezések: Azt az eseményt nevezzük, amikor a vendégek asztalnál ülve fogyasztanak és számukra a felszolgáló személyzet a fogyasztásra felkínált ételeket egymás után - fogyasztás sorrendjében - viszi oda.

Fogadások: Olyan esemény, ahol a vendégek ülve vagy állva fogyaszt és a számára felkínált étel-és, italválaszték teljes egészével egyszerre találkozik. Koktélparti: Sajátossága: 5-7-ig tart. Este 7-kor ott maradni udvariatlanság.

Köszönöm a figyelmet !