A globalizáció és a kultúra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Globalizáció Globalizáció:
GLOBALIZÁCIÓ.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
Lakner Zoltán.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
A turizmus rendszer környezete
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
Család.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Negyedik előadás Március 11
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Urbanizáció a fejlődő országokban
A külső környezet elemzése
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
A felvilágosult abszolutizmus
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
CSALÁD.
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
A háború és a modern fegyveres erő
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Idegen nyelvek tanulása
Sponsorare necesse est
polarizálódó politikai térben Keller Tamás - Tóth István György
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
A globalizáció ma már mindenkit érint, még ha nem is figyelünk fel rá. Napjainkban egyre világosabbak az összefüggések a gazdasági globalizáció és környezetünk.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Az elektromos áram.
„Reflektorfényben Te állsz”
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Európa és Magyarország helyzete az ipari forradalom évszázadában I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
Kiselőadás Társadalomföldrajzi szintézis gyakorlatra
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az urbanizáció (urbs, urbis)
Vállalati terv bemutató
Nemzetek közötti kommunikáció
Kultúra és kommunikáció
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Globalizáció.
Előadás másolata:

A globalizáció és a kultúra

A globalizáció fogalma A modern világ népeinek növekvő kapcsolatrendszere és kölcsönös függése. Nemzetállami határok „elmosódása”. 2017.04.04. Globalizáció

„Nincsenek határok” Repülőgép segítségével néhány óra alatt a Föld bármely pontjára eljuthatunk. A nemzetközi pénzügyi tranzakciók a számítógépek segítségével egy-két másodpercet vesznek igénybe. A híradástechnika az információk rendkívül gyors áramlását teszi lehetővé. 2017.04.04. Globalizáció

GLOBALIZÁCIÓ 1. A világ kulturális és gazdasági egységesedése. 2. A modern világ népeinek növekvő kapcsolatrendszere és növekvő függése. 3. Világméretű munkamegosztás és piac kialakulása. Az áruk, a tőke, az emberek és az információ áramlását a technika gyorsítja. 2017.04.04. Globalizáció

Vers „A kocsma, hitted, kiirthatatlan. Tévedtél. A helyén pizzahát van, s ahogy régen kiült a tornácra, úgy ül öregapád most a mekdonálcba. Kis falud a tőke kicifrázza, a piactér mostmár szitipláza.” 2017.04.04. Globalizáció

Accor szállodalánc 2017.04.04. Globalizáció

Accor szállodalánc 2017.04.04. Globalizáció

Mit jelent a globalizáció? A világ összekapcsoltsága Túlnépesedés erősödése A gazdasági megoszlás A jövedelmi különbségek erősödése A gazdasági, kulturális homogenizáció, fogyasztói társadalom, nemzetközi kereskedelem, a televízió, az internet hódításai Az egész világon ugyanazok a gazdasági, kulturális minták terjednek el. 2017.04.04. Globalizáció

Globalizáció és antiglobalizáció minden egyforma lesz a leggazdagabbak diktálják a feltételeket belső piaci korrekciók csekély mértékben Globalizáció -nemzetközi méretek munkamegosztás, munkahelyteremtés „Aki kimarad, lemarad!” 2017.04.04. Globalizáció

Néhány következmény Pénzpiaci forró pontok működése és gazdasági autonóm régiók kialakulása /kontra nemzetállamok „Informacionalizmus” (Castells, 1980!) az információ termelése, forgalmazása, feldolgozása már alapvető forrása a termelésnek, termelékenységnek. Üzleti ökoszisztémák, hálózatok jönnek létre: fogyasztók, gyártók, beszállítók,forgalmazók, szolgáltatók Leomló határok, 80 nap helyett 48 óra óra alatt lehet körbeérni a földön 2017.04.04. Globalizáció

A marketingtevékenységek egynél több országban zajlanak. Nemzetközi marketing A marketingtevékenységek egynél több országban zajlanak. A különbség nem a marketingfogalmakon múlik, hanem a környezeten, amelyben a marketingterveket meg kell valósítani! 2017.04.04. Globalizáció

Globális marketing Globális termék/brand Globális árpolitika Globális cég Globális termék/brand Globális árpolitika Globális fogyasztói magatartás Sztenderdizáció Szponzorálás Reklám Internetbázis 2017.04.04. Globalizáció

A HELYI KULTÚRÁK SAJÁTOSSÁGAI 4 P + „ÖTÖDIK ELEM” A HELYI KULTÚRA A KULTÚRA ÖRÖKÖLT ÉS TANULT ÉRTÉK A FELVETT SZOKÁSOK ÖSSZESSÉGE 2017.04.04. Globalizáció

Kultúrák közeledésének hatásai Pozitív hatása: lehetővé teszi a "más"-nak jobb megismerését, a másság elfogadását, a pozitív, kölcsönösen jobbító hatások érvényesülését . Negatív hatása: egységesülő, globális kultúra, illetve civilizáció kialakulása felé visz, melyben a domináns kultúra és civilizáció félő, hogy elnyomja az egyes nemzeti-nemzetiségi kultúrákat, civilizációkat, illetve nyelveket. 2017.04.04. Globalizáció

Eredmény: a kultúra egyes elemeinek tudatos alkalmazása A VIZSGÁLAT CÉLJAI Ki dönt a vásárlásban? Kinek a véleménye számít? Termékhasználat Célba talál-e a kommunikáció? Hol és milyen körülmények között üzenjünk? Eredmény: a kultúra egyes elemeinek tudatos alkalmazása 2017.04.04. Globalizáció

Férfias vagy nőies beállítottság KULTÚRÁK DIMENZIÓI 1. Férfias vagy nőies beállítottság Az egyének egy bizonyos társadalmon belül mit tartanak fontosabbnak Eredmény, vagy folyamatorientáltság Férfias kultúra, ha a végeredmény fontos (arab országok, Japán) Nőies kultúra, ha a procedúrák, a célhoz való eljutás fontos 2017.04.04. Globalizáció

SIKER ITT, BUKÁS OTT Egy csendes középosztálybeli külvárosi környezet, a házak nagyon egyformák és közel vannak egymáshoz. A fiatal feleség hazavárja a férjét, míg a szomszédban a csinos szomszédasszonyt látjuk. Egyszer csak megérkezik a férj egy vadonatúj Renault Mégan-nal és megáll a szomszéd ház előtt, kezében egy csokor rózsával elindul befelé. Természetesen ezt látja a fiatal felesége és hatalmas jelenetet rendez. A férj ekkor veszi észre, hogy nem a saját, hanem a szomszéd ház előtt állt meg és elkezd szabadkozni, hogy ez az új autó miatt van, aminek sokkal jobbak a fékei mint a réginek. 2017.04.04. Globalizáció

A USP az új ABS-rendszerű fék volt. Bonyolódik a jelenet, kiderül az is, hogy a feleségnek születésnapja van és a férj meg akarta lepni egy szép új autóval, amit végre megengedhetnek maguknak. A végén persze tisztázódik minden és egymás nyakába borulnak. A USP az új ABS-rendszerű fék volt. Pozicionálás: fiatal „kezdő” családok. A TV reklám eredménye: Belgiumban hatalmas siker, az értékesítések a reklám hatására jelentősen nőttek. Hollandiában teljes bukás 2017.04.04. Globalizáció

Egyéni (Amerika), vagy demokratikus-közösségi (Japán) KULTÚRÁK DIMENZIÓI 2. Egyén vagy közösség orientált Az a dimenzió, amely megmutatja, hogy egy kultúrán belül mennyire elfogadott az egyén illetve a közösség akaratának érvényesülése. Egyéni (Amerika), vagy demokratikus-közösségi (Japán) 2017.04.04. Globalizáció

Távolságtartó beállítottság KULTÚRÁK DIMENZIÓI 3. Távolságtartó beállítottság Az a dimenzió, amely megmutatja, hogy egy kultúrán belül mennyire elfogadott a hatalom és annak különböző megnyilvánulásai. Tisztelet: Oroszország, India, Szerbia Elutasítás: Magyarország 2017.04.04. Globalizáció

Mi jellemzi a távolságtartó kultúrákat? A hatalmi/vallási jelvények, ikonok vagy szereplők melletti megjelenés erősítheti a termék vagy márkanév elfogadását, vagy az üzenet hitelességét. A „Gorbacsov vodka” egy régi jól bevált termék. „Orbán vodka”? „Gyurcsány vodka”? 2017.04.04. Globalizáció

Bizonytalanságkerülő: az inmobil magyar Elfogadó: USA - mobilitás KULTÚRÁK DIMENZIÓI 4. A BIZONYTALANSÁG ELKERÜLÉSÉRE VALÓ HAJLAM Az a dimenzió, amely meghatározza, hogy egy kultúrán belül mennyire félnek az emberek a bizonytalan szituációktól, illetve mennyire hajlamosak elfogadni az adott struktúrákat. Bizonytalanságkerülő: az inmobil magyar Elfogadó: USA - mobilitás 2017.04.04. Globalizáció

Rövid vagy hosszú távú orientáltság KULTÚRÁK DIMENZIÓI 5. Rövid vagy hosszú távú orientáltság Az a dimenzió, amely kifejezi, hogy egy kultúrán belül mennyire számítanak a rövid vagy hosszú távú célok. Ez a dimenzió jelentős különbséget csak a keleti és az európai, ill. nyugati kultúrák között mutat. (EU rövid, keleti hosszú) 2017.04.04. Globalizáció

Mit nem vettek figyelembe a hirdetők? A belga kultúra erősen férfias beállítottságú, míg a holland kultúra erősen nőies. A férfias kultúrában a fontos pénzügyi döntéseket a családfő, a férfi hozza (magyar vidék?) A nőies kultúrában minden fontos döntést a család közösen, konszenzus alapján hoz. 2017.04.04. Globalizáció

Kulturális korlátok: a nyelv Nyelvi korlátok: a helyszíni kommunikációt akadályozzák (szóban és írásban is) Egy svájci étterem étlapján találtuk: „Our wines leave you nothing to hope for.” Egy koppenhágai repülőjegy irodában: „We take your bags and send them in all directions.” 2017.04.04. Globalizáció

Kulturális korlátok: attitűd Az értékrend erősen kultúrafüggő. Franciaországban a tradicionális étkezés magasabb pfreferenciájú, mint a gyorsétkezésé Szlogenek megfogalmazása: mi áll az adott országban középpontban 2017.04.04. Globalizáció

Kulturális korlátok: viselkedési normák Elsősorban a helyi frontszemélyzet kiválasztásánál fontos Mosolygós amerikai, pesszimista közép-európai A fejlett országokban sem épülnek le a kulturális korlátok (a londoni buszon sem veszi le csadorját a mohamedán nő) Mi a szépségideál az adott országban? 2017.04.04. Globalizáció

KONKLÚZIÓ A különböző kultúrák ismeretében könnyebb megismernünk és főleg megértenünk más országok, vagy akár a falu/város gondolkodásmódját. Ezen keresztül tökéletesíthetjük a kommunikációt, illetve ebből adódóan egyes termékek vagy márkanevek sikeres bevezetését. 2017.04.04. Globalizáció

2017.04.04. Globalizáció

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Katona Mária +36-20-9-803-102 agrol@t-online.hu 2017.04.04. Globalizáció