Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november 8 - 9 Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ciprusi kaland.
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Infláció Készítette: Beck Petra Pap Bettina.
Cím: Hotkevicsa 5a, Yaremche, Ivano-Frankovsk járás Hotel « O Shale » Yaremche központjában található, a Kárpátok Nemzeti Park területén. A szállásról.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Szálloda. Szolgáltató üzem: olyan üzem / üzlet / vállalat, mely kézzel nem megfogható javakat kínál vevőinek, miközben anyagi javakat is felhasznál a.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
•Eger els ő magánszállodája a történelmi belváros legcsendesebb részén zöld övezetben található. A város törökkori emlékeivel, fürd ő kultúrájával,
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
Turizmus gazdaságtan 2..
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Falusi turizmus Fejér Megyében
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Timesharing.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Idegenforgalmi statisztika
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
TDM Szakmai Nap november 21.
Az animáció Kurzusvezető: Készítette: Dr. Tóth András Palla Melinda
A tételek eljuttatása az iskolákba
A makrgazdasági munkakínálat:
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Turizmusstatisztika a KSH-ban Központi Statisztikai Hivatal
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Turizmus gazdaságtan 3..
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Spirit Hotel Thermal Spa Sárvár. A sárvári Spirit Hotel, Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája 2008 márciusában nyílt meg. A szálloda dús erd ő.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Gere Bor Hotel **** Villány ( ) Készítette: Héhl Leila.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Dr.Vécsei Pál A vezetékes gázellátás alakulásának területi tendenciái 1990 és 2008 között Budapest, április.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
Cím: Hotkevicsa 5a, Yaremche, Ivano-Frankovsk járás
Irány Pécs! kártya.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens2 Átlagos tartózkodási idő a szállodákban Szállodák megkülönböztetése Apartman-szállodák piaca Vendégszegmensek Szállodák kereslete és kínálata Apartman-szálloda Apartman-szállodák iránti kereslet Jövőkép Végső következtetés Hipotézis 1. Következtetés 2. Következtetés 3. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára végső Következtetés

Dr. Juhász László PhD. Docens3 A hipotézisem szerint segítséget jelenthet a szálloda kiválasztásnál a vendég számára a várható tartózkodási idő ismeretében. Az apartman-szállodákat három éve a kereskedelmi szálláshelyek osztályba sorolási rendelete kiemelten megkülönbözteti. A szálloda kiválasztásnál segítség lehet a potenciális szálloda vendég számára az apartman-szálloda, mint típus megjelenítése a típus szállodák között. De valóban segítséget jelent vagy a rendeletalkotók szerinti megkülönböztetés más okokra vezethető vissza. Hipotézis A vizsgálatok és elemzések azt bizonyítják, hogy ezt a funkciót nem teljes mértékben tölti be. Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens4 A szállodaüzemeltetők különböző szállodatípusokat alakítanak ki a vendégkör összetétele és a tartózkodás motivációit figyelembe véve. A rendelet nem követi a gyakorlatban kialakított és kereskedelmi névben használt megnevezéseket. Az „54/2003 GKM rendelet a kereskedelmi és a fizető vendéglátó szálláshelyek osztályba sorolásáról, valamint a falusi szálláshelyek minősítéséről” kiemelten foglalkozik a szálláshelyek megjelöléséről. „szálloda étteremmel, szálloda étterem nélkül (garni szálloda), gyógy-szálloda, wellness-szálloda, apartman-szálloda. A turisták motivációjának két jól ismert utazási célját foglalja magába, ez csak a kereslet hét (7) százalékát fedi le. Szállodák megkülönböztetése Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens5 Szabadidő eltöltés 57 %nincs üdülő szálloda Üzleti utazás 21 %nincs üzleti (városi) szálloda Konferencia 14 %nincs konferencia szálloda Gyógy és termál 7 %van gyógy és wellness szálloda ? ? ? %van apartman-szálloda Vendégszegmensek Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára 1. Következtetés

Dr. Juhász László PhD. Docens6 Szállodák kereslete és kínálata A piaci előny 0.2 százalékpont az apartman-szállodák piaci tért hódítottak. Dinamikus piaci részesedésük 5. 2 % az országos összes hazai és külföldi vendégéjszakából (keresletből). Statikus piaci részesedésük 5.0 % a kínálati piacon az apartman-szállodák szobáinak száma. 1. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára Az apartman-szállodák kiemelt megkülönbözetését piaci szempontból, a kínálati sem a keresleti adatok nem támasztják alá.

Dr. Juhász László PhD. Docens7 A külföldi négy napnál hosszabb ideig tartózkodó vendégek átlagos tartózkodási ideje 10,8 nap. Átlagos tartózkodási idő A rövid, közép és hosszú időszakra érkező vendégek elvárásai és igényei eltérnek a szállodai szoba berendezésével, felszerelésével és szolgáltatással kapcsolatban is. Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens8 A hipotézisem szerint a tudatos szálláshely kiválasztás a tartózkodási idő függvényében azt jelenti, hogy a hosszabb ideig tartózkodó utazási motivációjú vendégek közül többen választják az apartman-szállodákat a kényelem miatt. Szálláshely kiválasztása és tartózkodási idő 2. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára A ténylegesen regisztrált statisztikai adatok alapján az apartman-szállodákban a legrövidebb az átlagos tartózkodási idő.

Dr. Juhász László PhD. Docens9 A szállodák használják mindkét kifejezést, a lakosztályt és apartmant is, különösen a valóban nagy alapterületű több helyiséges, fényűzően berendezett lakosztályokat a szó valódi értelemben, általában elnöki vagy nászutas lakosztály elnevezéssel. Az apartman-szálloda apartmanjai nem egyeznek minden esetben a szállodák apartmanjaival. Apartman kifejezés az értelmező szótár leírása alapján a lakosztály választékos kifejezése, francia illetve olasz eredetű szó. A lakosztály pedig kastélyban, szállodában lakásul szolgáló több fényűzően berendezett helyiséget jelent az értelmező szótár szerint. Apartman - szálloda Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára az ágyak több mint 80%-a berendezett és felszerelt háló és nappali szobával, valamint konyhával rendelkező apartmanban található, és megfelel a garni-szállodára előírt követelményeknek azzal az eltéréssel, hogy a kétszeres alapterületű szobaegységek méretébe az erkély és a terasz alapterülete is beleszámít

Dr. Juhász László PhD. Docens10 Az apartman-szállodák területi elhelyezkedése részben követi az országos rendeket. Kínálatkereslet Budapest 33 – Balaton 27 – Egyéb Apartman – szállodák piaca Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára Az apartman szállodák piaci létjogosultsága szakmai szakmailag megtámadhatatlan. Mindig lesznek utazók akik hosszabb ideig maradnak egy szállodában. Az átlagos 5 százalékos piaci részarányát megtartva állandó szereplői lesznek a kereskedelmi szálláshely szolgáltatásnak. Apartman-szállodák erősségeit, a tágas életteret, otthonosan berendezett nappalit és hálószobákat, a felszerelt konyhát, a kiegészítő és alap szállodai szolgáltatásokat képesek-e a kialakított árak kompenzálni.

Dr. Juhász László PhD. Docens11 Az apartman-szálloda egy bizonyos vendégszegmens igényeinek tökéletesen megfelelnek, de hosszútávon a szállodák mindig több vendégéjszakát fognak realizálni. Apartman – szállodák kereslete 4. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára A szállodák eddig is kialakítottak egy – egy szoba egységet a tartós tartózkodás és vagy kényelem miatt ezt Igénylő vendégek számára.

Dr. Juhász László PhD. Docens12 Budapest tíz apartman-szállodájából ötöt könnyebb megtalálni ezek felső kategóriás színvonalúak. A másik ötöt már kimondottan nehéz megtalálni, ha apartman-szállodaként. Van olyan szálloda, amelyik bár nem apartman-szálloda „aparthotel” nevet használja a kereskedelmi nevében. Könnyen elérhető WEB oldalon az apartman-lakás és csak nehezebben, és kitartó kereséssel találják meg az apartman-szállodák. A kínálat elemzés alapján az „apartman” szóhasználat több esetben kínál „apartman-lakásokat”, mint szállodákat. Szálláshely marketing a gyakorlatban A piacon a szállodák elnevezéseiben uralkodó káosz nem segíti a vendég eligazodást a szálláshely kiválasztásnál, erre szükség lenne erre úgy a szálláshely szolgáltatoknak, mint a vendégeknek. Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens13 Komoly előrelépés lehetne a háló, nappali és konyha felszereltségének, berendezésének szabályozása. Az apartman-szállodák piaci jelenléte elfogadott és fejlődése rövidtávon intenzívebb volt, mint a többi szálloda típusé. Jövőkép Az elnevezések egységesítésének, pontosításának alapja lehet az „apartman”, az „apartman-szálloda”, az „apartman-lakás” és „apartman-ház” megkülönböztetés. Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens14 A szállodák már évtizedek óta a vendégigényeknek megfelelően mindig is rendelkeztek különleges lakosztályokkal, apartmanokkal. Ahol igény volt rá ott az így kialakított lakóegységek a különlegességük miatt is a szálloda specialitásai, büszkeségei voltak. Ahol nem volt rá igény ott az osztályba sorolási rendelet által megkövetelt kötelező apartmanokat alakította ki a szálloda. A kereskedelmi szálláshelyek osztályba sorolásáról szóló rendelet az apartman-szállodák megjelölésével egy nemzetközi piaci igényt elégített ki. Végső következtetés Apartman-szállodák piaci jelenléte a tágas lakótérrel, az otthon kényelmét biztosító berendezéssel és az egyéb szolgáltatásaival a kereskedelmi szálláshely szolgáltatás szerves részévé vált. Az apartman-szállodák összefogása marketing és megjelenítés érdekében és ez a szövetség erősítheti az elfogadottságot is. Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens15 Kérdés ? Köszönöm a figyelmet ! Hipotézis 1. Következtetés 2. Következtetés 3. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens16 A szabadidő és kikapcsolódás, meghatározó utazási cél és motiváció a szállodai vendégéjszakák több mint felét ez a vendégszegmens generálja. Az eladott szállodai szobák több mint felében szabadidős turisták szállnak meg és a szállodai típusok között még utalás, sincs az üdülő, a turista vagy sport szállodára, függetlenül a szálloda helyszínétől. Hipotézisem szerint segítséget jelenthet a szálloda kiválasztásnál a vendég számára a várható tartózkodási idő ismeretében. Szabadidő eltöltés 57 %nincs üdülő szálloda Üzleti utazás 21 %nincs üzleti (városi) szálloda Konferencia 14 %nincs konferencia szálloda Gyógy és termál 7 %van gyógy és wellness szálloda ? ? ? %van apartman-szálloda Vendégszegmensek Konferencia és rendezvény helyszín van nemzetközi szabályozás. Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens17 A szállodai vendégéjszakák száma az elmúlt időszakban tizenhat százalékkal növekedett, bár a növekedés üteme évről évre csökken. A kereslet alakulásával szemben a szállodai szobák száma kilenc százalékkal emelkedett. Szállodák kereslete és kínálata 1. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens18 Amennyiben és ha az osztályba sorolási rendelet felvállalja és elfogadja egyik céljának azt, hogy a vendégek számára segítséget nyújt a megkülönböztetéssel akkor a tartózkodás oka, az utazás célja alapján (gyógy, wellness, üzleti, konferencia, rendezvény, üdülő, sport) kell megkülönböztetni a szállodákat. Tartózkodás oka és a szolgáltatás színvonala prioritást kap a kiválasztás kezdetén. A szállodai szobaár nagyságának meghatározó szerepe csak a szálláshely kiválasztás végső döntésénél a véglegesítésnél van. Fontos a vendég számára a szálláshely kiválasztásnál a tisztaság, a szálloda elhelyezkedése illetve a szálloda és környékének rendezettsége biztonsága, a vendég és a személyzet kapcsolatai, a recepció és emelet szolgáltatási színvonala. Szálláshely kiválasztása A vizsgálatok és elemzések azt bizonyítják, hogy ezt a funkciót nem teljes mértékben tölti be. 2. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens19 A fajlagos mutatószámok és a piaci részesedés alapján kiemelkednek az apartman-szállodák, de ez elegendő a különleges megkülönböztetésre. Apartman – szállodák piaca 3. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens20 Az apartman-szállodák területi elhelyezkedése részben követi az országos rendeket. Kínálatkereslet Budapest 33 – Balaton 27 – Egyéb Magyarországon 44 apartman-szálloda szobával működött az elmúlt évben. Ez a szállodák kínálati piacának 5.0 százaléka. Az apartman szállodák nagysága pontosabban átlagos szobaszáma (59) közel azonos a hazai szállodák átlagával (61). A keresleti oldalon a regisztrált turisták száma az apartman szállodákban az ország összes szállodai vendégéjszakájának 5,2 %-a. A külföldi vendégéjszakák 7%-a és a belföldi vendégéjszakák 6 %-a realizálódik apartman-szállodában. Apartman – szállodák piaca Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens21 Az átlagos tíz százalékos piaci részarányát a szállodai egységek, szállodai szobák, hazai és külföldi vendégéjszakák és bevételek piacán is megtartva állandó szereplői lesznek a kereskedelmi szálláshely szolgáltatásnak. Mindezek alapján az apartman szállodák piaci létjogosultsága szakmai szakmailag megtámadhatatlan. Hiszen a világon mindig lesznek utazók, akár üzleti okból, akár csak kikapcsolódásra vágynak és hosszabb ideig maradnak egy szállodában. Apartman – szállodák kereslete Apartman-szállodák erősségeit, a tágas életteret, otthonosan berendezett nappalit és hálószobákat, a felszerelt konyhát, a kiegészítő és alap szállodai szolgáltatásokat képesek-e a kialakított árak kompenzálni. Vagy a kevesebb szolgáltatást nyújtó apartman-lakásokat válasszák az utazók. 4. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára

Dr. Juhász László PhD. Docens22 Az átlagos tíz százalékos piaci részarányát a szállodai egységek, szállodai szobák, hazai és külföldi vendégéjszakák és bevételek piacán is megtartva állandó szereplői lesznek a kereskedelmi szálláshely szolgáltatásnak. Mindezek alapján az apartman szállodák piaci létjogosultsága szakmai szakmailag megtámadhatatlan. Hiszen a világon mindig lesznek utazók, akár üzleti okból, akár csak kikapcsolódásra vágynak és hosszabb ideig maradnak egy szállodában. Apartman – szállodák kereslete Apartman-szállodák erősségeit, a tágas életteret, otthonosan berendezett nappalit és hálószobákat, a felszerelt konyhát, a kiegészítő és alap szállodai szolgáltatásokat képesek-e a kialakított árak kompenzálni. Vagy a kevesebb szolgáltatást nyújtó apartman-lakásokat válasszák az utazók. 4. Következtetés Apartman-szállodák megjelenésének hatása a magyarországi kereskedelmi szálláshely szolgáltatás piacára