M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
1 Építőipari beruházások Szerbiában június 4. Szeged.
Intelligens közlekedési rendszerek
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
„Közlekedés- és logisztikai- fejlesztés Záhony-Csap térségében” Konténeres áruforgalom növelésének lehetőségei az V. sz. főközlekedési folyosón Grausz.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Városi tömegközlekedés
Egészségpolitika.
Az új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Dr. Aubert Antal.
orszagtanulmanyok/spanyolorsz ag-leader-megvalositasa/
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Galovicz Mihály, IH vezető
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Vízi és vasúti szállítás
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Monostory Enikő (JJG6MF) ISZAM I. Az utazás eszközének megválasztása a mindennapokban is figyelembe vett szempontok alapján.
A POLITIKA SZEREPE A BALKÁN KÖZLEKEDÉSÉBEN Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2006.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
1 A közlekedési infrastruktúra fejlesztésével és a közlekedési rendszerek működtetésével összefüggő harmonizációs feladatok a balkáni térséggel bővülő.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
A Magyar Közgazdasági Társaság 46. Közgazdász-vándorgyűlése László Sándor vezérigazgató előadása.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
ICT Rendszerek Elemzése, Tervezése és Fejlesztése Laboratórium Analysis, Design and Development of ICT Systems (AddICT) 2015.
A SEMMELWEIS EGYETEM és az ISH Kft. tisztelettel köszönti az átadás résztvevőit 2006 JANUÁR 31.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Magyarország infrastruktúrája
Előadás másolata:

M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer Környezeti hatások (fa, erdők, szén) Hálózati állapotok Trianon után Kommunizmus = tanácshatalom + villamosítás (+ vasút) Piacgazdaság ~ versenyhelyzet Környezetbarát üzem ~ energiaellátás, térelválasztás

M&T 4 esettanulmányok 2 Vasút - 2 Magyar vasúthálózat ~ 8000 km Villamosított hálózatrész, fővonalak forgalmi részesedése Áruszállítás 120 Mt >>> 50 Mt MÁV >>> alkalmazott Multifunkcionalitás (virágkertészet, utasellátás, kórházak) Szállítási kapacitás, területigény, környezetbarát üzem Kvantumos és kontinuus áramlás Versenytársak: légi és közúti közlekedés Eljutási idő, kiszolgálási rugalmasság, kényelem

M&T 4 esettanulmányok 3 Vasút - 3 költségszint ~ 250 GFt/év deficit ~ 80 GFt/év Infrastruktúra érték ~ 4000 GFt Amortizáció ~ (25 év) ~ 160 GFt Bérköltségek ~ 45 % Állami költségvállalás; TGV ÉrdekviszonyokSztrájk

2. Házi feladat Regionális infrastruktúra-fejlesztés EU támogatással vagy Pályaprofil, munkaprofil (interjú) Beadás határideje: április 24.

Mozgásterek és szerepkarakterek Mindenkinek joga van a munkához, mindenkinek joga a munka és a foglalkozás szabad megválasztása (A Magyar Köztársaság alkotmánya)

M&T 4 esettanulmányok 4 Autópálya-hálózat – 1 Brit hálózat a XIX. század elején Német fejlesztések a XX. Században Az USA hálózatfejlesztési gyakorlata Forgalmi kapacitás (2000 ej/sáv, ej/nap) Területfeltárás és tranzit

M&T 4 esettanulmányok 5 Autópálya-hálózat – 2 Kiépítési döntéselőkészítés Folyosó-elemzés. Sugaras és kvadrilaterális hálózatok Költségmegosztási szempontok (érdekeltség és terhelhetőség)

M&T 4 esettanulmányok 6 Autópálya-hálózat - 3 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés ??? segélyek ? ? ? állampolgárok ? ?

M&T 4 esettanulmányok 6 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek költségvetés helyi és regionális alapok használókra kivetett díjak

M&T 4 esettanulmányok 1 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek** költségvetés******** helyi és regionális alapok **** használókra kivetett díjak *****

M&T 4 esettanulmányok 1 Autópálya-hálózat - 4 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek** költségvetés******** helyi és regionális alapok **** használókra kivetett díjak ***** állampolgárok járműüzemeltetők pályahasználók

M&T 4 esettanulmányok 1 Autópálya-hálózat - 5 AUTÓPÁLYAérintettség a finanszírozási költségek és források megosztásában tervezés, előkészítés építésüzemeltetés- fenntartás felújítás segélyek** költségvetés******** helyi és regionális alapok **** használókra kivetett díjak ***** állampolgárok** * járműüzemeltető k ***** pályahasználók*********